Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn game pc gaat al sinds 2005-2006 mee en heeft in de loop der jaren steeds wat upgrades gehad. De laatste upgrade is alweer zo'n 8 jaar geleden en ondertussen is eigenlijk alleen de CD/DVD drive en de HDD nog het enige wat over is. De huidige samenstelling is dit:
Nu begin ik me de laatste tijd wat te irriteren aan haperingen, en wil ik wel eens wat mooier beeld hebben, dus vind ik het tijd voor een nieuwe upgrade.
Zoals al aangegeven wordt de PC voornamelijk gebruikt voor gaming. Ik speel eigenlijk van alles, van oldschool RTS games tot de nieuwste Assassins Creed games, van Truck Simulator tot Battlefield. Daarnaast zit het er dik in dat ik na deze upgrade eindelijk Cyberpunk durf aan te schaffen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum zit op 2000 euro, maar ik verwacht zeker niet alles nodig te gaan hebben. Het belangrijkste vind ik eigenlijk de prijs/kwaliteit verhouding.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van bovengenoemde build zou ik het liefst alleen het moederbord, de processor, het geheugen en de videokaart vervangen. Als het even kan hou ik dus het liefst ook de voeding en de kast, aangezien ik denk dat de voeding nog goed genoeg moet zijn, en de kast me anders onnodige kosten lijken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil voornamelijk gewoon mooi en soepel beeld op een beetje toekomst-bestendig systeem. Ik verwacht dat dat met een nieuw moederbord, processor, videokaart (misschien 2?) en geheugen te doen is. Misschien moet ik mijn beeldscherm ook eens vervangen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Heb met zowel Nvidia, Radeon, AMD en Intel prima ervaringen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het een beetje stil zou kunnen zijn, zou dat mooi meegenomen zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb op basis van de BBG en wat andere posts de volgende wenslijst gemaakt, mijn vraag aan jullie is, is dit geschikt voor mijn doeleinde, matcht (en past) het allemaal en is de prijs/kwaliteit goed, of kan ik beter wat duurder gaan soms?
Daarnaast zijn er nog 3 punten waarover ik twijfel:
Mijn game pc gaat al sinds 2005-2006 mee en heeft in de loop der jaren steeds wat upgrades gehad. De laatste upgrade is alweer zo'n 8 jaar geleden en ondertussen is eigenlijk alleen de CD/DVD drive en de HDD nog het enige wat over is. De huidige samenstelling is dit:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5 4670K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI B85M-P33 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Hitachi Deskstar 7K500 HDP725050GLA360, 500GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Monitoren | Dell UltraSharp 2405FPW Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Casemodding | Corsair Bracket van 2,5 naar 3,5 inch | € 5,50 | € 5,50 |
| 1 | Toetsenborden | Lenovo Enhanced Performance (NL) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Muizen | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 82,28 | € 82,28 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial CT102464BA160B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 140,73 | ||
Nu begin ik me de laatste tijd wat te irriteren aan haperingen, en wil ik wel eens wat mooier beeld hebben, dus vind ik het tijd voor een nieuwe upgrade.
Zoals al aangegeven wordt de PC voornamelijk gebruikt voor gaming. Ik speel eigenlijk van alles, van oldschool RTS games tot de nieuwste Assassins Creed games, van Truck Simulator tot Battlefield. Daarnaast zit het er dik in dat ik na deze upgrade eindelijk Cyberpunk durf aan te schaffen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum zit op 2000 euro, maar ik verwacht zeker niet alles nodig te gaan hebben. Het belangrijkste vind ik eigenlijk de prijs/kwaliteit verhouding.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van bovengenoemde build zou ik het liefst alleen het moederbord, de processor, het geheugen en de videokaart vervangen. Als het even kan hou ik dus het liefst ook de voeding en de kast, aangezien ik denk dat de voeding nog goed genoeg moet zijn, en de kast me anders onnodige kosten lijken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil voornamelijk gewoon mooi en soepel beeld op een beetje toekomst-bestendig systeem. Ik verwacht dat dat met een nieuw moederbord, processor, videokaart (misschien 2?) en geheugen te doen is. Misschien moet ik mijn beeldscherm ook eens vervangen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Heb met zowel Nvidia, Radeon, AMD en Intel prima ervaringen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het een beetje stil zou kunnen zijn, zou dat mooi meegenomen zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb op basis van de BBG en wat andere posts de volgende wenslijst gemaakt, mijn vraag aan jullie is, is dit geschikt voor mijn doeleinde, matcht (en past) het allemaal en is de prijs/kwaliteit goed, of kan ik beter wat duurder gaan soms?
Daarnaast zijn er nog 3 punten waarover ik twijfel:
- Zet ik mijn huidge 2 SSDs in RAID 0 op mijn nieuwe moederbord, of verkoop ik ze voor een grotere SSD zodat een RAID controller niet nodig is
- Is de bijgeleverde cooler goed genoeg?
- Levert het veel meerwaarde op om mijn monitor ook te vervangen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11600KF Boxed | € 239,- | € 239,- |
| 1 | Moederborden | ASUS Prime B460M-A | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5500 XT OC 4G | € 245,30 | € 245,30 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | € 86,- | € 86,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 645,20 | ||