Ik heb van Ziggo Zakelijk het middelste abonnement (300/40).
Echter blijft het gehel hangen op 130-140mbit download en 30-40 upload.
De modem staat in bridged mode.
Router is een Draytek 2925.
Ik heb geprobeerd om uit te vissen of het aan het interne netwerk ligt of er buitenn.
Dus ik heb de kabel die vanuit de wanpoort van de router naar het modem gaat, om gezet naar Lan en een extra pc aan het eind, en daarover een bestand gecopieerd.
Server --> switch 1 --> switch 2 --> router --> lange kabel pc
en dan is de snelheid 980mbit.
Dus bijna gigabit.
Dus concludeer ik dat de bekabeling goed zit.
Wat ik niet weet is hoe ik de routeerbaarheid kan testen, om het modem uit te sluiten.
Moet ik dan het modem laten terugzetten naar modem, en dan een switch erachter, met daarop een laptop die dan hetzelfde bestand copieert?
Overigens, heb ik dit gemerkt:
Als ik alles van het netwerk 1 uur lang uitzet, en dan weer inschakel, dan is de snelheid 300/40, en zakt langzaam met 50-100mbit per uur terug naar 130.
Dat gebeurd overigens ook, als ik alleen het modem uitzet. Daarmee vermoed ik dat het probleem in het modem zit.
Of zit ik fout?
Dank je wel alvast voor een antwoord,
RobB
Echter blijft het gehel hangen op 130-140mbit download en 30-40 upload.
De modem staat in bridged mode.
Router is een Draytek 2925.
Ik heb geprobeerd om uit te vissen of het aan het interne netwerk ligt of er buitenn.
Dus ik heb de kabel die vanuit de wanpoort van de router naar het modem gaat, om gezet naar Lan en een extra pc aan het eind, en daarover een bestand gecopieerd.
Server --> switch 1 --> switch 2 --> router --> lange kabel pc
en dan is de snelheid 980mbit.
Dus bijna gigabit.
Dus concludeer ik dat de bekabeling goed zit.
Wat ik niet weet is hoe ik de routeerbaarheid kan testen, om het modem uit te sluiten.
Moet ik dan het modem laten terugzetten naar modem, en dan een switch erachter, met daarop een laptop die dan hetzelfde bestand copieert?
Overigens, heb ik dit gemerkt:
Als ik alles van het netwerk 1 uur lang uitzet, en dan weer inschakel, dan is de snelheid 300/40, en zakt langzaam met 50-100mbit per uur terug naar 130.
Dat gebeurd overigens ook, als ik alleen het modem uitzet. Daarmee vermoed ik dat het probleem in het modem zit.
Of zit ik fout?
Dank je wel alvast voor een antwoord,
RobB