Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Kun je een plafondkap voor een lamp ook ophangen aan een muu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-11 13:50
Ik heb op 2 plekken in huis het aansluitpunt voor de lamp in een zijmuur zitten. Erg irritant want daardoor kun je dus niet snel een plafondlamp ophangen.
Echter zie ik nu bij de boumwarkt steeds meer oplossingen om zelf een hanglamp te maken (bijvoorbeeld de oplossingen van Calex) https://www.123led.nl/All...Creeer-uw-lamp-p2662.html
Nou heeft men het daar ook telkens over de zgn "plafondkap". MIsschien een hele stomme vraag, maar kun je deze ook op een zijmuur gebruiken , of anders gevraagd. Hoe zou je anders je stroompunt uit een zijmuur kunnen gebruiken, om dan met een los snoer en wat haken aan het plafond alsnog een hanglamp te kunnen creeren?

Beste antwoord (via GertJan2012 op 11-05-2021 13:01)

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11 22:28
Geen probleem, die dingen zitten vaak met een simpel mechanische aan het plafond vast, dat werkt ook prima aan de muur. Gaatje boren, plug erin, snoer vastmaken, plaatje vast en afdekplaat erop

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11 22:28
Geen probleem, die dingen zitten vaak met een simpel mechanische aan het plafond vast, dat werkt ook prima aan de muur. Gaatje boren, plug erin, snoer vastmaken, plaatje vast en afdekplaat erop

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:25
Waarom neem je dan geen wandlamp, of probeer je iets tijdelijks te creëren?

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-11 13:50
Rowwan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:50:
Waarom neem je dan geen wandlamp, of probeer je iets tijdelijks te creëren?
Ik wil een bureau in de kamer hebben, en daar boven een hanglamp hebben. Zoals aangegeven zit het stroompunt in de muur. Mijn idee is dus zo’n plafondkap op het aansluitpunt in de muur, een los snoer langs het plafond, en dan een kabel en lamp boven het bureau hangen.