Reden voor een feestje:
sinds de aankoop van mijn abit kt7a raid kaart wilde het systeem niet werken met mijn SBlive kaart (steeds bevriezen). Ook wilde het MB niet werken op 9x133.
Leverancier MB: (informatique): wilde alleen tegen betaling uurtarief voor mij zoeken quote: "wij ondersteunen geen klanten die alleen komponenten kopen i.p.v. een heel systeem", ik heb er wel voor 2500,- aan eerste klas componenten gekocht met verzoek om advies w.b.t configuratie
.
Mail naar Abit met het probleem beschreven.
Op Tweakers forum bleken veel mensen met hetzelfde probleem te worstelen. Een oplossing kon ik niet erg vinden, alleen kaart eruit...
Antwoord terug gehad van Abit: BIOS up
daten naar 3R.
Gedaan: probleem opgelost!!!>:)

Ik heb wel voor de zekerheid de SB16 emulatie en de ongebruikte compoorten uitgezet.
Dit bericht is dus bedoeld als een opsteker voor iedereen die hier mee worstelt.
Voor de volledigheid het systeem waar het om ging:
MB: Abit KT7a raid
Proc AMD 1200AXIA FSB 266
256 Mb RAM kingston
ATI Radeon 32Mb DDR
Maxtor 60G 7200 rpm op de raid controller.
NIC Realtek 10Mbit/sec kaartje
De gewraakte SBlive
Modem 56k etech
Verder nog CDroms en ZIP etc op de IDE controllers.
Bestuurd door win98SE.
Om dit systeem draaiend te krijgen kostte me drie weken van mijn leven
Ik hoop dat anderen wat aan dit verhaal hebben!
sinds de aankoop van mijn abit kt7a raid kaart wilde het systeem niet werken met mijn SBlive kaart (steeds bevriezen). Ook wilde het MB niet werken op 9x133.
Leverancier MB: (informatique): wilde alleen tegen betaling uurtarief voor mij zoeken quote: "wij ondersteunen geen klanten die alleen komponenten kopen i.p.v. een heel systeem", ik heb er wel voor 2500,- aan eerste klas componenten gekocht met verzoek om advies w.b.t configuratie
Mail naar Abit met het probleem beschreven.
Op Tweakers forum bleken veel mensen met hetzelfde probleem te worstelen. Een oplossing kon ik niet erg vinden, alleen kaart eruit...
Antwoord terug gehad van Abit: BIOS up
daten naar 3R.
Gedaan: probleem opgelost!!!>:)
Ik heb wel voor de zekerheid de SB16 emulatie en de ongebruikte compoorten uitgezet.
Dit bericht is dus bedoeld als een opsteker voor iedereen die hier mee worstelt.
Voor de volledigheid het systeem waar het om ging:
MB: Abit KT7a raid
Proc AMD 1200AXIA FSB 266
256 Mb RAM kingston
ATI Radeon 32Mb DDR
Maxtor 60G 7200 rpm op de raid controller.
NIC Realtek 10Mbit/sec kaartje
De gewraakte SBlive
Modem 56k etech
Verder nog CDroms en ZIP etc op de IDE controllers.
Bestuurd door win98SE.
Om dit systeem draaiend te krijgen kostte me drie weken van mijn leven
Ik hoop dat anderen wat aan dit verhaal hebben!