Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:37

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Mijn vraag
Sinds een paar dagen last van niet meer willen booten van de PC, na wat tests kwam ik erachter dat 1 RAM module van de 4 niet meer wilde initialiseren. RAM is ongeveer 6 jaar oud, dus geen garantie via (web)winkel meer.

Nu wil ik dus via Crucial een RMA aanvraag doen waarbij er een check van het artikelnummer gedaan moet worden, wat goedgekeurd wordt. Alleen na het goedkeur proces word ik direct doorgelinkt naar de hoofdpagina en kan ik niet meer verder met de RMA aanvraag.

Weet iemand misschien hoe de procedure loopt en waar ik de RMA aanvraag kan doen? Ik kom er nl niet uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
4x Crucial BLE8G4D26AFEA.16FAD - Product code 285046

Directe link met daarin de product code om een RMA aanvraag te doen:

https://eu.crucial.com/re...8e8b22be3c60c7a&q=nocache

Als dit niet werkt de link naar de aanvraag, en productcode 285046 gebruiken als hierom gevraagd word

https://eu.crucial.com/returns

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 10-05-2021 20:00 . Reden: Naam (web)winkel verwijderd, gezien deze niets toevoegt aan de discussie. ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 12:16
Wellicht even handmatig een mail sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
Waarom geen garantie meer via webshop?

Als de Fabrikant onder bepaalde voorwaarde Garantie bied. Kan je als consument ook gewoon voor dat zelfde recht bij de webshop aankloppen.

Je heb namelijk recht op een conform product. En dat betekent dat het moet voldaan aan de verwachting die je hebt als consument. En als de fabrikant onder voorwaarde garantie bied mag je dus als consument verwachten dat je die gewoon bij de shop kan claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:55
Zal wel een bug in de site zijn, probeer het anders morgen nog eens, en anders mail/chat/telefoon.
Sowieso gok ik dat je 2x BLE8G4D26AFEA.16FAD bedoelt?
Het is een kit van 2 modules, waar je dan waarschijnlijk 2 van hebt, dus totaal 4 modules.
Op site staat duidelijk:
If you purchased a kit, please enter quantity of 2
If your defective module is part of a kit, both modules must be returned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
loki504 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:55:
Waarom geen garantie meer via webshop?

Als de Fabrikant onder bepaalde voorwaarde Garantie bied. Kan je als consument ook gewoon voor dat zelfde recht bij de webshop aankloppen.

Je heb namelijk recht op een conform product. En dat betekent dat het moet voldaan aan de verwachting die je hebt als consument. En als de fabrikant onder voorwaarde garantie bied mag je dus als consument verwachten dat je die gewoon bij de shop kan claimen.
Ja, dit zou ik kunnen proberen :)
brambo123 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:00:
Zal wel een bug in de site zijn, probeer het anders morgen nog eens, en anders mail/chat/telefoon.
Sowieso gok ik dat je 2x BLE8G4D26AFEA.16FAD bedoelt?
Het is een kit van 2 modules, waar je dan waarschijnlijk 2 van hebt, dus totaal 4 modules.
Op site staat duidelijk:

[...]

[...]
Ja is indd een kit met 2 modules van 8GB. Ik heb destijds 2 kits gekocht.

[ Voor 28% gewijzigd door Audione0 op 10-05-2021 20:34 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 08:29
Ik lees op de site van de Rijksoverheid:

Fabrieksgarantie en verkopersgarantie
Een fabrieksgarantie of verkopersgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie die u al heeft. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Gaat een product stuk na 6 maanden na aankoop maar binnen de garantie, dan hoeft u niet aan te tonen dat het niet uw schuld is. In het garantiebewijs staat waar u recht op heeft en voor welke periode.

Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Ik heb inmiddels contact gehad met de verkopende partij. Gezien het product 10 jaar garantie heeft kan ik het via de webshop netjes afhandelen en retour sturen.

Dank allen, en het topic kan op slot.

Pagina: 1