Ziggo verhoogt prijzen met gemiddeld 1,43 euro maar verlaag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
nieuws: Ziggo verhoogt prijzen met gemiddeld 1,43 euro maar verlaagt prijs 1G...
@Hayte

Ik zie geen prijsverhoging van "TV Standard Met Smartcard" abo, die wordt ook verhoogd, vandaag in de mail:
Beste *,

De tarieven veranderen per 1 juli 2021. Daarmee kunnen we verder investeren in ons netwerk, de betrouwbaarheid van uw verbinding en nog meer kijkplezier. Zodat u ongestoord met z’n allen online kunt. Vandaag, morgen en in de toekomst.

Ander maandbedrag
Dat betekent dat het maandbedrag van uw abonnement 1,00 euro omhoog gaat.

Meer informatie
Lees hier verder als u meer wilt weten. Wilt u uw pakket aanpassen of zegt u liever kosteloos op? Dat kan tot en met 30 juni 2021.

Met vriendelijke groet,

* *
Directeur Klantenservice
Vorige/huidige prijs €19,95.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Verder staat internet giga en tv Max 2 maal erin, en bij de tweede is het verschil van -4,50 foutief (moet -3,50 zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:08
Ik vermoed dat Ziggo wat verwarrend is in hen communicatie wat betreft de gemiddelde prijsverhoging.

Quote van Ziggo:
Ziggo wijzigt per 1 juli de prijzen. Afhankelijk van het abonnement verandert de prijs van -€5,50 tot +€2,50. De gemiddelde prijswijziging is €1,43
Hier lijken ze het hebben over de prijsverandering van de abonnementen die ze aanbieden, dat zijn er 7 als ik de zakelijke abbonnementen even uitsluit.

Neem je dan alle prijsverandering bij elkaar: (+1, +1.50, +1.50, -3.50, -0.50, -5, -5) neemt en deeld door 7 kom je op -1,428 uit afgerond toevallig precies -1,43 euro.

Een negatief getal dus een prijsverlaging of zoals Ziggo zegt een prijsverandering van gemiddeld 1,43 ( naar beneden). Dus is het wel correct om het een gemiddeld prijsverhoging van 1,43 euro te noemen ?

Want waarom zou Ziggo benoemen wat ze er gemiddeld per klant op vooruitgaan in omzet ?

"Wij veranderen de prijzen, daarna verdienen wij gemiddeld 1,43. meer per klant." :+

[ Voor 16% gewijzigd door Palindrome op 10-05-2021 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:31

Hayte

Nieuwsredacteur
Bedankt @sewer en @Palindrome, wijzigingen zijn doorgevoerd :). @Raven begrijp ik het goed als dit om een abonnement zonder internet gaat? Want dit kan ik via Ziggo's site niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Hayte schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:07:
Bedankt @sewer en @Palindrome, wijzigingen zijn doorgevoerd :). @Raven begrijp ik het goed als dit om een abonnement zonder internet gaat? Want dit kan ik via Ziggo's site niet vinden.
Jup, tv only.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:25

GeeBee

Oddball

@Hayte
In hetzelfde artikel: “Afhankelijk van het abonnement wordt de maandprijs 2,50 euro duurder tot 5,50 euro goedkoper.”

Prijzen worden hoger (of lager), niet duurder (of goedkoper).

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:31

Hayte

Nieuwsredacteur
GeeBee schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:41:
@Hayte
In hetzelfde artikel: “Afhankelijk van het abonnement wordt de maandprijs 2,50 euro duurder tot 5,50 euro goedkoper.”

Prijzen worden hoger (of lager), niet duurder (of goedkoper).
Aangepast, dank :)
Pagina: 1