Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter23456
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-05-2021
Hallo,

Afgelopen vrijdag is mijn laptop (MEDION Akoya 2017) uitgevallen. Toen ik deze opnieuw wou opstarten kwam eerst het laadscherm van Medion erop, daarna was er een zwart scherm en vervolgens het eerste laadscherm terug maar ditmaal met de boodschap "herstel voorbereiden".

Mijn laptop bleef gedurende meer dan een uur op dit scherm staan. Vervolgens heb ik naar oplossingen gezocht waaronder de computer meermaals aan en uitzetten. Proberen op te starten via een USB zowel via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 als via een recovery gemaakt van een HP laptop (2021). Geen enkel van deze methoden werkt echter.

Als ik op F11 druk tijdens opstarten krijg ik een blauw scherm met volgende command prompt: "winpeshl.exe" hier staat echter niets in en ik kan hier ook niets in typen.

Door op F2 te drukken kom ik in "aptio setup utility" "American megatrends 2016", in dit scherm heb ik de USB geselecteerd om hiervan te "booten" maar dit werkt ook niet.

Volgende boodschap verschijnt ook kort wanneer ik de computer aanzet: "checking media presence", "no media present".

Ik heb intussen ook het powerrecovery scherm er op gekregen maar zowel wanneer ik op reboot als op next druk krijg ik niets. Wel staat er een command menu open met x:\windows\32. Alles wat ik hier in typ werkt niet.

Weet iemand een oplossing hoe ik toch aan het aanmeldingsscherm kan geraken?

(windows 10)

Mvg,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wouter23456 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:38:
...
Weet iemand een oplossing hoe ik toch aan het aanmeldingsscherm kan geraken?...
waarschijnlijk nooit meer; klinkt alsof je harde schijf de geest gegeven heeft.
Download FF een troubleshoot edition als hiren's boot CD o.i.d. en controleer of de hard disk nog goed is.
Als die nog goed is of als je hem vervangen hebt kun je met de media creation tool er een nieuwe windows op zetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==