DHL accepteerd geen PIN als betaling.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.183 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:15
Ik had wat gekocht van buiten het Schengen gebied, dus helaas moest ik weer invoerrechten ofzo betalen. Geen probleem leek mij, ware het niet dat DHL geen betalingen via pin meer accepteerd. Ik moest of via Tikkie(?) betalen maar aangezien ik geen smartphone heb kan dat niet. Of ik moest via de website betalen, maar ik neem aan dat de bezorger niet 10, 15 minuten gaat staan te wachten totdat ik betaald heb via mijn pc. Of ik moest contant betalen, wie heeft er nou nog zoveel, gepast, contant geld op zak?

Wat voor idioot bedrijf accepteerd geen PIN betalingen? En waarom moet ik invoerrechten betalen over een oud en tweedehands product?

Sorry, ik moet dit even van me afschrijven want dit is toch echt belachelijk.

Laat dit een waarschuwing zijn dat DHL geen PIN betalingen meer accepteerd.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:58
Huh? Je zou verwachten dat ze dat communiceren op de website ofzo....

Ow, wacht...:
https://www.dhlexpress.nl/nl/afrekenen
;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-04 19:04
Vanwege corona en in verband met de veiligheid van onze DHL Express koeriers, is het niet mogelijk om contant of met PIN te betalen bij de koerier.
Hiermee voorkomen we dat u en de koerier aan de deur betaalpassen, creditcards en betaalapparaten moeten aanraken.
Bekijk op deze pagina hoe u kunt afrekenen.

Moet u als ontvanger invoerrechten en/of BTW betalen voor uw zending? Dan dient u deze te betalen vóór aflevering.
Bij voorkeur betaalt u deze vooraf online. Eventueel betaalt u bij de koerier, betaling is dan alleen mogelijk via Tikkie.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:27

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

leeftijd van het product maakt niet uit het gaat om de waarde, een blok goud uit 1930 is ook oud en tweedehands maar nog steeds een best waarde.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dacht dat we daar contactloos betalen voor hadden gepromoot. Beetje een kulreden. Hoeft die bezorger alleen het pinapparaat vast te houden immers.

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 10-05-2021 15:04 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
ChojinZ schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:02:
Huh? Je zou verwachten dat ze de communiceren op de website ofzo....

Ow, wacht...:
https://www.dhlexpress.nl/nl/afrekenen
;)
Ja leuk, maar als ik iets op eBay koop, waarom zou ik dan naar de site van DHL gaan? 8)7

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Gunner schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Dacht dat we daar contactloos betalen voor hadden gepromoot. Beetje een kulreden. Hoeft die bezorger alleen het pinapparaat vast te houden immers.
Dat werkt beter als niet iemand het apparaat voor je vast moet houden, en eens om de zoveel keer wordt er toch ook om je pin gevraagd, of boven bepaalde bedragen.
NitroX infinity schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:05:
[...]

Ja leuk, maar als ik iets op eBay koop, waarom zou ik dan naar de site van DHL gaan? 8)7
Omdat je hele rant over de DHL gaat misschien? :z

[ Voor 23% gewijzigd door LordSinclair op 10-05-2021 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
[...]

Je krijgt ook een mailtje waar dat instaat. :)

Tikkie kan je overigens ook gewoon via je laptop/desktop betalen dus ik snap het gedoe niet zo.

[ Voor 15% gewijzigd door xh3adshotx op 10-05-2021 15:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:55

timovd

Voorsprong door techniek

<knip> Je wordtdt hier niet betaaldtdt om andermans spelfoudtdten te corrigeren. Als je toch zo van de regels bent: dit is hier niet toegestaan.

[ Voor 74% gewijzigd door Ardana op 10-05-2021 15:58 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
xh3adshotx schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:06:
[...]

Je krijgt ook een mailtje waar dat instaat. :)

Tikkie kan je overigens ook gewoon via je laptop/desktop betalen dus ik snap het gedoe niet zo.
Ik heb geen e-mail van DHL gekregen, daarnaast was de verwachtte levertijd vanaf 20 Mei pas.

Leuk dat Tikkie ook op de desktop kan, maar dan had ik eerst een account aan moeten maken en uitvogelen hoe dat werkt. Denk je dat die bezorger lekker blijft wachten terwijl ik dat doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:31

YRH

NitroX infinity schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:13:
[...]

Ik heb geen e-mail van DHL gekregen, daarnaast was de verwachtte levertijd vanaf 20 Mei pas.

Leuk dat Tikkie ook op de desktop kan, maar dan had ik eerst een account aan moeten maken en uitvogelen hoe dat werkt. Denk je dat die bezorger lekker blijft wachten terwijl ik dat doe?
Tikkie kan gelukkig prima zonder account, het linkje in je browser en je kan gelijk met iDEAL betalen. Geen account voor nodig. Het betalen daarvan hoeft niet langer dan 2/3 minuten te duren

[ Voor 5% gewijzigd door YRH op 10-05-2021 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 20:27

job

Met tikkie op de desktop heb je geen account nodig. Het enige dat je nodig hebt is een url naar tikkie toe.
Die link kan je ontvangen via whatsapp, maar via de mail kan ook.

Dus voor de volgende keer laat je de koerier de tikkie link naar email sturen, jij klikt op de link betaalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
[...]

Moet u als ontvanger invoerrechten en/of BTW betalen voor uw zending? Dan dient u deze te betalen vóór aflevering.
Bij voorkeur betaalt u deze vooraf online. Eventueel betaalt u bij de koerier, betaling is dan alleen mogelijk via Tikkie.
Ik zal mijzelf nog maar eens quoten. Door de rode waas wellicht niet goed gelezen. Je krijgt van te voren rustig de tijd om het verschuldigde bedrag via je online omgeving over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-04 11:54

DataGhost

iPL dev

Ondertussen had je je even in kunnen lezen in Tikkie en kunnen zien dat je voor het betalen ervan geen account nodig hebt. Je opent gewoon de link en dan kan je met iDeal betalen. Dit had de bezorger je eventueel ook kunnen vertellen, maar ik weet niet hoe dat gesprek is gegaan. Je zegt "ik neem aan dat" maar heb je de bezorger gevraagd of 'ie een paar minuutjes had?

Wat betreft invoerrechten had je dit ook zelf van tevoren uit moeten zoeken. Dat is misschien niet wat je wilt horen maar wel de praktijk. Jij bent namelijk de opdrachtgever van het geheel. Daarbij maakt de leeftijd en het al dan niet tweedehands zijn van iets helemaal niks uit, zie bovenstaande voorbeeld over de goudstaaf, of beeld je een Picasso in ofzo. Ook als je het op had gehaald en zelf de grens over had gebracht moet je in principe invoerrechten en belasting betalen, ook al word je misschien niet gecontroleerd. Op o.a. de site van de douane had je het eea kunnen uitzoeken en de verwachte kosten kunnen berekenen.

De verkoper had je misschien kunnen informeren over de verzendwijze en tracking, zodat je eerder onderzoek bij DHL had kunnen doen en niet verrast was door het pakket, maar dit is in principe ook iets waar je zelf achteraan zou moeten door het aan de verkoper te vragen. Als je in de toekomst niet weer in dezelfde situatie wilt komen te staan zou ik dit ter harte nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 10-05-2021 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
[...]

Tikkie kan je betalen zonder een account aan te maken/te hebben. Je komt gewoon op een betaal pagina zoals bij een webshop uit en kiest je bank. Assumptions are the mother of all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LordSinclair schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:05:
[...]

Dat werkt beter als niet iemand het apparaat voor je vast moet houden, en eens om de zoveel keer wordt er toch ook om je pin gevraagd, of boven bepaalde bedragen.\
Ja, maar toch is het wel apart dat we een jaar in de pandemie, voor mij voor het eerst, horen dat je ergens niet met pin kan betalen. Waar ze in de supermarkt de karretjes schoonmaakten kan een bezorger dat dan toch ook wel doen in z'n bus als dat zo'n probleem is.

Dit is vooral denken in problemen, niet in oplossingen.

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 10-05-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NitroX infinity schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:00:
Ik had wat gekocht van buiten het Schengen gebied, dus helaas moest ik weer invoerrechten ofzo betalen. Geen probleem leek mij, ware het niet dat DHL geen betalingen via pin meer accepteerd. Ik moest of via Tikkie(?) betalen maar aangezien ik geen smartphone heb kan dat niet. Of ik moest via de website betalen, maar ik neem aan dat de bezorger niet 10, 15 minuten gaat staan te wachten totdat ik betaald heb via mijn pc. Of ik moest contant betalen, wie heeft er nou nog zoveel, gepast, contant geld op zak?

Wat voor idioot bedrijf accepteerd geen PIN betalingen? En waarom moet ik invoerrechten betalen over een oud en tweedehands product?

Sorry, ik moet dit even van me afschrijven want dit is toch echt belachelijk.

Laat dit een waarschuwing zijn dat DHL geen PIN betalingen meer accepteerd.
Vaak moet je dit vooraf voldoen, en kun je je pakje ophalen bij pakketpunt.(krijg je e-mail van)
Ik betaal nooit aan welke pakketbezorger ook. in de haast, weet je nooit of dit wel echt is.
Te vaak is er tegenwoordig oplichting

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
Gunner schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:26:
[...]

Ja, maar toch is het wel apart dat we een jaar in de pandemie, voor mij voor het eerst, horen dat je ergens niet met pin kan betalen. Waar ze in de supermarkt de karretjes schoonmaakten kan een bezorger dat dan toch ook wel doen in z'n bus als dat zo'n probleem is.

Dit is vooral denken in problemen, niet in oplossingen.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? 99% van de mensen heeft tegenwoordig een smartphone/laptop/computer en kan op die manier via Tikkie of vooraf via de website betalen. Aangezien TS hier ook posts kan aanmaken zou beide manieren van betaling mogelijk zijn... De rest zal even creatief moeten zijn door het aan vrienden/familie te vragen.

Daarnaast bevat een winkelwagentje geen elektronica, geen idee of zo'n mobiel pin apparaat 100 keer per dag ontsmet worden lang overleeft.

[ Voor 6% gewijzigd door xh3adshotx op 10-05-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

xh3adshotx schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:33:
[...]

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? 99% van de mensen heeft tegenwoordig een smartphone/laptop/computer en kan op die manier via Tikkie betalen en de rest betaald gewoon vooraf via de website. Aangezien TS hier ook posts kan aanmaken zou beide manieren van betaling mogelijk zijn...

Daarnaast bevat een winkelwagentje geen elektronica, geen idee of zo'n mobiel pin apparaat 100 keer per dag ontsmet worden lang overleeft.
verder vind ik een tikkie ook ideaal hoor. je kan al een tijd een QR-code scannen binnnen de app en daar hoef je geen eens contact info voor uit te wisselen. erg prettig bij marktplaats-transacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:55

timovd

Voorsprong door techniek

-

[ Voor 100% gewijzigd door timovd op 10-05-2021 15:36 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
LordSinclair schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:17:
[...]

[...]

Ik zal mijzelf nog maar eens quoten. Door de rode waas wellicht niet goed gelezen. Je krijgt van te voren rustig de tijd om het verschuldigde bedrag via je online omgeving over te maken.
Het pakket zou pas de week vanaf 20 Mei worden geleverd en ik heb vooraf _geen_ e-mail ontvangen van DHL. De bezorger stond dus totaal onverwacht voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:58
[...]

Sorry hoor... maar een beetje huiswerk doen mag ook wel....

Je koopt buiten het Schengen gebied. Dan weet je (hoop ik ) dat er een kans bestaat dat je invoerrechten moet betalen. Die invoerrechten betaal je in 90% van de gevallen aan de postbode. Dan kijk je van te voren toch even wie het pakketje vervoert en wat de betaal opties zijn?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

NitroX infinity schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:40:
[...]

Het pakket zou pas de week vanaf 20 Mei worden geleverd en ik heb vooraf _geen_ e-mail ontvangen van DHL. De bezorger stond dus totaal onverwacht voor de deur.
Ging het wel om dat pakketje? Heb je tracking-info? Wat staat daar in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:41
NitroX infinity schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:40:
[...]

Waarschijnlijk heeft de verkoper je e-mailadres of telefoonnummer niet doorgegeven aan DHL. Vaak krijg je namelijk van te voren een e-mail of SMS met de melding dat er invoerrechten betaald moeten worden, deze kan je dan ook al voor de aflevering voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Invoerrechten hebben niets met Schengen te maken maar wel met de Europese Unie. Goederen van buiten de EU worden in alle lidstaten met hetzelfde tarief belast (dit kan overigens ook 0% zijn).

Schengen heeft te maken met wel of niet paspoortcontrole aan de grens maar heeft niets te maken met invoerrechten.

Een interessanter geval in deze is bijvoorbeeld Zwitserland, wel Schengen geen EU. (Wel weer EVA (Europese Vrijhandelsassociatie) waardoor export wat makkelijk gaat). Maar daar wordt wel importheffing toegepast. Dus je kan wel zonder paspoort de grens over maar moet wel importheffing betalen.

Andersom, Roemenië is wel EU maar geen Schengen. Dus wel paspoort nodig maar je mag gewoon goederen in/uitvoeren naar Nederland.

/Tikje offtopic maar toch

En nog iets DHL en DHL Express zijn niet helemaal hetzelfde.

[ Voor 21% gewijzigd door PolarBear op 10-05-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
@ChojinZ Ik heb al zeer vaak dingen overzees gekocht en slechts sporadisch gehad dat ik invoerrechten moest betalen. En elke keer kon ik gewoon bij de bezorger pinnen.

@DataGhost Ja, bezorger zei dat het uit Hong Kong kwam en ik verwachtte maar één pakket daar weg. Tracking info laat zien dat het pakket in Nederland is en in handen van de bezorger.

@Fuwor Waarschijnlijk. Of ze hebben een SMS naar m'n vaste lijn proberen te sturen omdat ik geen mobiel nummer heb.

@PolarBear Bedankt, weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

NitroX infinity schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:55:
@DataGhost Ja, bezorger zei dat het uit Hong Kong kwam en ik verwachtte maar één pakket daar weg. Tracking info laat zien dat het pakket in Nederland is en in handen van de bezorger.
Mja, dan had je volgens mij ook gewoon kunnen weten dat het niet 20 mei pas aan zou komen. Zeker overzees wil de bezorgtijd nog wel eens wild schommelen beide kanten op.
NitroX infinity schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:55:
@ChojinZ Ik heb al zeer vaak dingen overzees gekocht en slechts sporadisch gehad dat ik invoerrechten moest betalen. En elke keer kon ik gewoon bij de bezorger pinnen.
Resultaten behaald in het verleden....
Alle keren dat je geen invoerrechten hebt hoeven betalen was of het bedrag laag genoeg of je had geluk dat je pakket er niet uitgepikt was.

[ Voor 33% gewijzigd door DataGhost op 10-05-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien tijd om een smartphone aan te schaffen dude :p.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:44

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Aangezien het niet de bedoeling is om enkel te ranten, de waarschuwing (voor zover nodig) gegeven is, en dit topic verder geen doel dient, gaat het op slot.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.