GAMING PC 700 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytanix
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-07-2021
Mijn vraag
Hoi, ik ben een gamer en musicproducer die graag naast mijn school laptop een pc zou willen.
Nu game ik op mijn vertrouwde ps4 maar ik heb besloten dat ik eigenlijk wel graag een pc wil kopen.
Het budget is 700 euro. Als het voor minder kan graag!
Ik wil er in goede kwaliteit en vlotte snelheid op kunnen gamen. Games zoals warthunder, hell let loose, minecraft, forza horizon 4, Battlefield en COD shooters.
Ik wil er ook makkelijk en snel mijn muziek programmatjes op draaien, en ik wil er graag dingen voor school op kunnen doen.
Het moet echt een pc zijn die alles heeft wat ik nodig heb.
Geen pre build ik ga hem gewoon zelf bouwen met mn vader.

Relevante software en hardware die ik gebruik
uhm ja idk heb nog nog niets

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb niet heel veel verstand van PC's maar ik wil graag als processor minimaal een intel i5 of een AMD ryzen 5.
videokaart natuurlijk het allerliefst een nvidia 16 series :p
moederbord geen idee gewoon eentje die er goed bij matcht en vlot communiceert
kwa voeding gewoon eentje die niet op het randje zit van de benodigde hoeveelheid watt maar eentje die er gewoon netjes wat boven zit.
koelers gewoon graag goeie dat mn pc lekker stil is. RGB zou leuk zijn!
Over opslag ben ik veeleisend minimaal 1TB en het liefst 2 TB
SSD en HDD snap ik niet veel van maar iets van 12 GB ram is goed heb ik gehoord.
Nu natuurlijk de case, Een mooie niet al te dure sharkoon of msi case vind ik wel chill. zon mid tower met 3 van die fans in rgb is wel heel gaaf.
als ik dingen vergeten ben sorry, pc mag natuurlijk wat afwijken van mijn ideeën maar moet wel een verband in zitten. :)
alvast bedankt,

Ciao, niek

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:39
Het idee is dat je zelf met een voorstel komt hier, met dit budget kun je zelf iets in elkaar sleutelen met een hele simpele videokaart (GT1030) of een tweedehands videokaart. Een pre-built is er vanaf zo'n 750 euro: https://tweakers.net/pric...n-gaming-tg01-1100nd.html. Een vrijwel identieke discussie loopt in dit topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/67250270....

[ Voor 20% gewijzigd door martyw op 10-05-2021 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytanix
Thanks voor je reactie.
Het is meer dat ik niet heel veel verstand heb van welke onderdelen het beste zijn. En of ze wel goed te combineren zijn. Niet te vergeten het moet ook in de behuizing passen. Eigenlijk vraag ik me af of er een lijstje is met de best matchende onderdelen voor die 700 euro.
Ik kan nog wel wat specifieker zijn in de dingen die ik er misschien in zou willen.
Zou er btw misschien een i7 in kunnen?
Ook vraag ik me af of ik beter een Intel processor kan nemen of juist een AMD
Kast: sharkoon tg4 blauw/rgb
Videokaart: MSI Nvidea GTX 1650 4GB
16 series wil ik er gewoon heel graag in!
Processor: twijfel de beste intel i5 of een i7 of juist een AMD ryzen 5 of zelfs een 7
Moederbord: ik heb wat gekeken maar ik zou ook graag willen weten welke nou echt goed zijn voor het geld.
Aorus X570 Elite?
Asus rog strix B460-F?
MSI MPG Z390?
Giga byte B550?
Zijn deze goed of zijn er nog betere? Dit kwam ik tegen en vond ik er wel goed uit zien.
Oke nu maar de HDD en de SSD
HDD: Seagate 3.5 2TB Barracuda
Of misschien een andere als jullie een betere weten. Kom maar met de opties
SSD: Gigabyte 120GB
Kingston A400 120GB
Gigabyte 128 GB NVME
Dit heb ik gevonden voor SSD
Nog advies over SSD?
Voeding: Cooler master of corsair kwa merk het liefst
Cooler master MWE 750?
Corsair PSU CX550F?
Fans: Sharkoon, corsair, cooler master maakt niet uit gewoon een die goed zn werk doet en niet al te duur is. RGB zou het afmaken.
Dit is zo'n beetje mijn research
Hoop dat je er wat mee kunt.
Niek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 18:52
Als er een i3 of i5 in past, dan past er ook een i7 of zelfs een i9 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytanix
I9 is te duur maar een i7 is wel een optie
Btw wat is beter AMD of intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 18:52
Daar is geen eenduidig antwoord op te geven.

Ik heb zelf afgelopen maand een systeem in elkaar gezet en heb toen voor een pricewatch: Intel Core i7-11700K Boxed gekozen.

Als je inspiratie wil op doen, kijk dan eens naar mijn huidig build.

[ Voor 9% gewijzigd door Tartarus op 10-05-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Je wensenlijst en je budget laten niet zowel een GTX 1650 als een Core i7 toe, videokaarten zijn nu heel duur - deze videokaart hapt nu los de helft van je budget op, zie deze Pricewatch link; een Core i7 van de laatste generatie neemt de andere helft: Intel Core i7-11700.

De enige manier om aan deze videokaart te komen met jouw budget met een pre-built, bijvoorbeeld de HP die ik noemde, of je krijgt een systeem met een Core i7 maar dan zonder videokaart.....

Kortom: als je beide wilt zul je je budget behoorlijk moeten ophogen - op deze built kun je hier en daar nog een beetje besparen, maar het is niet wijs veel meer dan 150 euro te knijpen .....
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-11700 Boxed€ 329,-€ 329,-
1MoederbordenASRock B560M Steel Legend€ 125,-€ 125,-
1VideokaartenInno3D GeForce GTX 1650 Compaxt X1 4GB GDDR6€ 339,-€ 339,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 49,61€ 49,61
1ProcessorkoelingEnermax ETS-T50 AXE€ 43,99€ 43,99
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 85,99€ 85,99
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W€ 62,90€ 62,90
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 105,90€ 105,90
Totaal€ 1.141,39

[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 10-05-2021 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytanix
Wat is een goede vervanger van de Nvidea 16 series?
Ik ga denk ik voor de i5 9th gen gewoon de beste i5 die er is en een Moederbord van rond de €120. Mooie case van €60 2 tb en gewoon 12gb ram
Zo moet het wel goed komen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Je hebt een slecht moment gekozen om een PC te bouwen, op dit moment zijn er geen aan te raden videokaarten te koop, lees bijvoorbeeld: https://tweakers.net/revi...-ook-prijsstijgingen.html.

Waarom zou je nu nog een twee jaar oude CPU kopen? Zoveel goedkoper dan de huidige 11e generatie zijn ze niet en je loopt behoorlijk wat performance mis ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytanix
Dan koop ik een 11de generatie. Rond augustus ga ik nu mijn pc kopen. Hopen dat er dan weer videokaarten beschikaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-05 16:21
Videokaart tekorten zullen nog een langere tijd aanhouden. Als je binnenkort een pc wil bouwen dan kan je beter alvast opzoek gaan naar een 2e hands videokaart. Pas wanneer je die hebt heeft het zin om een pc te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:40
Of gewoon wachten tot Q1 2022 wanneer hopelijk de chiptekorten zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:45
ytanix schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:58:
Dan koop ik een 11de generatie. Rond augustus ga ik nu mijn pc kopen. Hopen dat er dan weer videokaarten beschikaar zijn.
Als je geen verstand hebt van pc’s of onderdelen, waarom ga je dan zelf bouwen?

Mijn advies: koop een prebuilt. Met de huidige straatprijzen van videokaarten ook prijs technisch een beter idee. Misschien is dit iets voor je: https://outlet.mediamarkt...ga15g15dh-nl028t-ID163748

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytanix
mijn vader helpt me ermee. die weet hoe het allemaal zit.
leuke pc maar ik wil hem graag in de loop der jaren kunnen upgraden en de case vind ik niet zo mooi.
weet je een pre build is ook goed alleen hoor ik dat je daar veel meer voor betaald dan zelf bouwen.
als jullie nou nog echt mooie en goeie pre builds hebben gevonden stuur zeker een linkje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytanix
kan ik niet een pc laten bouwen in duitsland? of in belgië idk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:24
Dat kan, maar België is duurder dan NL, Duitsland paar tientjes goedkoper.

Laten bouwen betaal je wel dikke 100 euro extra voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytanix
zelf bouwen is dus de beste optie.
misschien onderdelen uit Duitsland bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
ytanix schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:50:
mijn vader helpt me ermee. die weet hoe het allemaal zit.
leuke pc maar ik wil hem graag in de loop der jaren kunnen upgraden en de case vind ik niet zo mooi.
weet je een pre build is ook goed alleen hoor ik dat je daar veel meer voor betaald dan zelf bouwen.
als jullie nou nog echt mooie en goeie pre builds hebben gevonden stuur zeker een linkje!
In normale tijden is het zo dat je door zelf te bouwen niet duurder uit bent dan met een pre built, en dan betere componenten kan kiezen. Maar nu leven we in tijden waar het omgedraaid is, losse videokaarten zijn schaars en zeer duur, waardoor zelf bouwen geen goed idee is.

In mijn eerste reactie in dit topic zit een link naar een pre built die past bij je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytanix
hebben jullie enig idee wanneer ik weer een 16 series videokaart kan bemachtigen voor een normale prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:24
16 series?

* ah, de 1650 en 1660 (s)

nee, dat weet niemand, intel denkt rond 2022

[ Voor 79% gewijzigd door 99ruud99 op 11-05-2021 12:39 ]

Pagina: 1