Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenww
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-05 08:53
Beste allemaal,

Ik weet niet helemaal of ik hiervoor in het juiste topic zit, maar ik heb een vraagje over de Philips Hue go. Ik ben van plan om een wake-up light te kopen. In mijn zoektocht naar een wake up light, kwam ik ook de Philips Hue go tegen en vroeg mij af of ik mbv de app(en de hue bridge) de hue go zo kan instellen, zodat deze functioneert als een wake-up light(bijv. in een tijdsbestek van 40min het licht van licht rood naar wat feller rood, wat vervolgens overgaat in wit/geel licht wat vervolgens langzaam steeds helderder wordt)

Ik lees namelijk wel het eea over de mogelijkheid dat de lamp kan functioneren als ''go to sleep'' light maar dus niet als wake-up light. Op internet kom ik namelijk wisselde berichten tegen over een dergelijke functie of het zelf instellen van een routine op de app waardoor je deze functie kunt creëren. Zijn er hier misschien mensen die hier ervaring mee hebben, of weten of dit mogelijk is?

Gr. Jeroen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:01
ja dat is mogelijk.(volgens mij moet je wel een bridge hebben)

Let wel op dat je wel een losse wekker zet , want de hue go maakt geen geluid en je ziet de tijd er niet op.

Volgens mij moet je deze lab hebben:
https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/personal-wake-up

[ Voor 22% gewijzigd door Ruudox op 10-05-2021 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:46

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Out of de box niet (geen wakeup), met hue labs gedeeltelijk (https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/personal-wake-up) handmatig met 3rd party tools kan je iedere kleur overgang maken die je wilt met timers e.d..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:09

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

In je Hue app staat onder Routines niet 'Ontwaken'? Bij mij wel namelijk, heb dat al maanden zo dat mijn Hue lampen op de slaapkamer langzaam aan gaan.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 22:25

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb de Hue go als wake up light.
heb wel gewoon een bridge en de philips hue app.

Werkt erg lekker vind ik persoonlijk.

Tevens ook een routine gemaakt in Google Home.

Savond zeg ik gewoon. "Slaap lekker"
Dan vraag google wanneer de wekker gezet moet worden.
En 30 min voor de wekker begint de Hue Go langzaam te schijnen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Kuusj schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:41:
In je Hue app staat onder Routines niet 'Ontwaken'? Bij mij wel namelijk, heb dat al maanden zo dat mijn Hue lampen op de slaapkamer langzaam aan gaan.
Daar kan je niet een enkele lamp opgeven.
Oh het kan wel, maar werkt niet heel intuïtief maar dan nog mis ik de optie om kleurverloop te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 10-05-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenww
Bedankt voor jullie reacties! Nu vraag ik mij alleen af wat het grote verschil is tussen de Hue Go en de Hue Go V2. Ik zie namelijk wel wat verschillen maar in grote lijnen komen deze twee aardig overeen? De V2 heeft meer Lumen, wat mij beter lijkt maar deze is wel ''wat'' goedkoper dan de andere Hue go. Of zie ik iets anders over het hoofd?
- https://www.mediamarkt.nl...aagbare-lamp-1385274.html
- https://www.mediamarkt.nl...aagbare-lamp-1621472.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je wil de V2, die heeft bluetooth, betere kleuren, betere accu en betere kleurweergave (dacht ik)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Hooglander1 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:34:
Je wil de V2, die heeft bluetooth, betere kleuren, betere accu en betere kleurweergave (dacht ik)
De kabel is wat handiger, oude oude leunt een beetje op de stekker. Daarnaast meer lumen 300 -> 520 maar alleen merkbaar met wit/warmwit. De kleuren zouden gelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenww
DarkSide schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:42:
Ik heb de Hue go als wake up light....Hue Go langzaam te schijnen.
Kuusj schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:41:
In je Hue app staat onder Routines niet 'Ontwaken?.... slaapkamer langzaam aan gaan.
Ik heb de lamp en bridge vanmorgen in huis gehaald. Ik ben nu al de hele ochtend bezig om de routine ontwaken in te stellen maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik volg precies het instructiefilm, stel de lamp in met het juiste tijdstip en dag, maar vervolgens gaat de lamp niet aan. Ik heb het geprobeerd wanneer de lamp aan staat maar ook wanneer ik deze uitschakel. Het uit en inschakelen heb ik zowel via de app geprobeerd als fysiek via de knop op de lamp. Zowel m'n bridge als lamp zijn geüpdate. Doe ik dan toch iets verkeerd? Verder werkt de lamp naar behoren en kan ik helderheid en kleuren gewoon instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 22:25

DarkSide

theres no place like ::1

Durf het niet meer te zeggen. Staat bij mij al heel lang zo ingesteld.

Heb geen routine in de hier app.
Ooit een x gedaan volgens mij met de setting op 30 min.

En kan ook niet iets terug vinden in de Google routines.
Maar als ik savonds zeg. Zet wekker om 7.
Dan gaat 6:30 langzaam het licht aan.

In mijn optiek zou de routine binnen de hue app gewoon moeten werken.
Scene/lamp kiezen. Tijd kiezen en aantal min kiezen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1