Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op de aanschaf van een splitunit airco voor in de woonkamer / keuken. De inhoud betreft iets meer dan 100 m3. De keuken heeft een plat dak en veel glas. In de zomer is het daar echt een oven. Ik heb meerdere offertes opgevraagd. Elke offerte gaat uit van een airco van 3,5 kw. Nu is het aanbod daarin gigantisch en de prijsverschillen ook. Momenteel heb ik deze modellen op het oog:

-LG S12ET
-Daikin FTXC35/C
-Panasonic FZ35

Allen zijn gelijk geprijsd.

Vraag: is iemand van jullie bekend met een van deze modellen? Wat zijn de voor- of nadelen?
Kan de afvoer van het condenswater gewoon op de tuin (in het gras) plaatsvinden? Ik heb namelijk geen mogelijkheid om dat in een afvoer te laten uitkomen. Of ik zou het met een pomp op het plat dak moeten laten komen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 16:41

Tazzios

..

Wat is dan de prijs mogelijk zijn ze allemaal te duur.

Zonnewering een optie?

Afvoer kan in gras maar ik zou een halvemeter PVCdrainage pijp met grind vullen en en daar in laten lopen zodat het direct de grond in gaat. Bij een benauwde hitte golf komt er aardig wat water uit (1 liter per uur is niet vreemd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:05
Beetje offtopic.
Isolatie verbeteren (plat dak) en glas voorzien van zonwering aan de buitenkant kan al helpen om je huidige situatie te verbeteren.
Maar kan ook flink helpen, zodra je airco geinstalleerd is.
En het is ook goedkoper dan een zwaardere airco.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Tazzios schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:17:

Zonnewering een optie?

Afvoer kan in gras maar ik zou een halvemeter PVC pijp met grind vullen en en daar in laten lopen zodat het direct de grond in gaat. Bij een benauwde hitte golf komt er aardig wat water uit (1 liter per uur is niet vreemd)
Ik zal de naam van de winkel niet noemen, maar ze kosten allen EUR 650,00.
Dank voor de tip van PVC pijp. Daar had ik niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Tazzios schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:17:

Zonnewering een optie?

Afvoer kan in gras maar ik zou een halvemeter PVC pijp met grind vullen en en daar in laten lopen zodat het direct de grond in gaat. Bij een benauwde hitte golf komt er aardig wat water uit (1 liter per uur is niet vreemd)
Ik ga ook t.z.t. screens kopen, maar dat gaat niet meer deze zomer worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:31

Theo

moederbord

Je condensavoer kan gewoon op/in het gras. Ik heb zelf een 3.5 kW airco in de huiskamer hangen (huiskamer en open keuken zijn samen 55 m2, en de afvoer steekt uit de muur en drupt ook gewoon naar beneden. Als het goed warm en/of vochtig is dan haal je zo'n 3 druppels per seconde dat er aan de buitenkant uitdruppelt; ofwel zo'n halve liter per uur. Wanneer je dat haalt is het buiten ook zo warm dat zoiets ook vrij snel verdampt :P

Ik heb verder geen enkel idee welk van je drie systemen beter is. Maar waar je wel naar kut kijken is of ze alledrie hetzelfde koudemiddel gebruiken; wat de COP is bij koelen en bij verwarmen en of je de electra bij de binnenunit of de buitenunit moet aanbieden.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-06 20:51
ik heb zelf 2x de daikin FTXC en ben daar zeer tevreden mee.
mocht je de grijze strip lelijk vinden zou ik voor de Panasonic gaan.
LG zou ik persoonlijk niet nemen.
Wat zijn de prijzen?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
maartentmm schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:55:
ik heb zelf 2x de daikin FTXC en ben daar zeer tevreden mee.
mocht je de grijze strip lelijk vinden zou ik voor de Panasonic gaan.
LG zou ik persoonlijk niet nemen.
Wat zijn de prijzen?
Waarom zou je LG niet nemen? Of is dat meer gevoelsmatig?
Ze kosten allen 650 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Theo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:50:
Je condensavoer kan gewoon op/in het gras. Ik heb zelf een 3.5 kW airco in de huiskamer hangen (huiskamer en open keuken zijn samen 55 m2, en de afvoer steekt uit de muur en drupt ook gewoon naar beneden. Als het goed warm en/of vochtig is dan haal je zo'n 3 druppels per seconde dat er aan de buitenkant uitdruppelt; ofwel zo'n halve liter per uur. Wanneer je dat haalt is het buiten ook zo warm dat zoiets ook vrij snel verdampt :P

Ik heb verder geen enkel idee welk van je drie systemen beter is. Maar waar je wel naar kut kijken is of ze alledrie hetzelfde koudemiddel gebruiken; wat de COP is bij koelen en bij verwarmen en of je de electra bij de binnenunit of de buitenunit moet aanbieden.
Ze hebben alle drie R32 als koelmiddel. Dat van die elektra zou ik even moet bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-06 20:51
Goliath schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:23:
[...]

Waarom zou je LG niet nemen? Of is dat meer gevoelsmatig?
Ze kosten allen 650 euro.
gevoels matig. ik zou gewoon kijken naar de prijs en de binnen unit

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 16:41

Tazzios

..

Waar je naar kunt kijken zijn nog:
fan standen,overige functies(virus filter, automatisch droog blazen na koelen ed). de apps, (domotica?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Geen ervaring met de andere, maar van de week mijn s12et aangesloten. Gekocht voor ongeveer 425 euro uit Spanje met verzending. All in ongeveer 800 euro kwijt geweest Inc stek monteur. Makkelijk te bedienen en stiller dan verwacht. Vervelende van de unit is het speakertje bij elke wijziging. Deze kan ik tot nu toe niet uitzetten. Dit weekend gaan we die van mijn ouders aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
plaspvd schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:25:
Geen ervaring met de andere, maar van de week mijn s12et aangesloten. Gekocht voor ongeveer 425 euro uit Spanje met verzending. All in ongeveer 800 euro kwijt geweest Inc stek monteur. Makkelijk te bedienen en stiller dan verwacht. Vervelende van de unit is het speakertje bij elke wijziging. Deze kan ik tot nu toe niet uitzetten. Dit weekend gaan we die van mijn ouders aansluiten.
Dat is een serieus scherpe prijs! Verliep de verzending uit Spanje vlot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
@Goliath heb even teruggezocht van bestelling tot tot verscheping, 1 dag, en pakket heeft er vervolgens 9 dagen over gedaan om hier binnen te staan, 10 totaal. Besteld bij climamarket.
Pagina: 1