Wat is dit voor een stekker?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-10 13:52
Mijn vraag

Wat is dit voor een stekker?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1BpDpMSqYNlXNLip7zDZAF8YS8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xavF0YdvGLuObTqyZibTxqAV.jpg?f=user_large

Ik heb een sony CMT-CPX1 miniset.
Klinkt heel leuk. Ook met de bijbehorende speakers.
Nu heb ik zelf nog een paar Klipsch speakers die ik erop aan wil sluiten.

Op de achterkant van de miniset zitten echter aansluitingen waar ik deze stekkers voor nodig heb.

Wie weet wat dit voor stekkers zijn/hoe ze heten/waar ze te koop zijn?

Heb al rond gekeken op internet. Ben niet de enige met dit probleem. Ben wel de suggestie van persterminals etc tegengekomen. Heb dat wel geprobeerd maar kreeg het niet stabiel passend aangesloten..

Dus toch graag de "Officiele" stekkers.

Alvast mijn hartelijke dank!!

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Beste antwoord (via CvP_tweakers op 11-05-2021 20:51)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zijn van die fijne proprietary stekkers. Dikke kans dat alleen Sony ze gebruikt.
Ik neem aan dat de Klipsch speakers de bijgeleverde Sony's moeten vervangen?

Ik zie dat je kabeltjes rechtstreeks je speakers in gaan. Makkelijkste is de boel doorknippen, kroonsteentje er op en dan met gewone speakerkabel werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 13:27
Sony Speaker Cable HTM5, HTM55, HTM7, HTM77

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zijn van die fijne proprietary stekkers. Dikke kans dat alleen Sony ze gebruikt.
Ik neem aan dat de Klipsch speakers de bijgeleverde Sony's moeten vervangen?

Ik zie dat je kabeltjes rechtstreeks je speakers in gaan. Makkelijkste is de boel doorknippen, kroonsteentje er op en dan met gewone speakerkabel werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afknippen en kroonsteentje ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-10 13:52
Allen hartelijk dank voor de antwoorden.
Het lijkt (helaas) toch een kroonsteentje te gaan worden.

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:03
Wel er op letten dat je de luidsprekers in fase aansluit dus uitvinden wat de plus en min is.

Ook is het aan te raden om een nieuwe tweedehands versterker aan te schaffen voor een beter resultaat in combinatie met de klipsch luidsprekers.

Op de Sony aansluiten zal wel werken alleen het blijft een mini setje en allicht geoptimaliseerd voor de bijgeleverde luidsprekers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Roderiktweaker schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:07:
Wel er op letten dat je de luidsprekers in fase aansluit dus uitvinden wat de plus en min is.

Ook is het aan te raden om een nieuwe tweedehands versterker aan te schaffen voor een beter resultaat in combinatie met de klipsch luidsprekers.

Op de Sony aansluiten zal wel werken alleen het blijft een mini setje en allicht geoptimaliseerd voor de bijgeleverde luidsprekers.
Als je beide luidsprekers maar hetzelfde aansluit maakt fase niet uit.
Pagina: 1