jailbreake relevant?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:42

kodak

FP ProMod
Topicstarter
In het artikel nieuws: Jailbreakers weten firmware van AirTag te kraken en NFC-link aan te p... van @TijsZonderH lees ik niet of hier een jailbreak is toegepast. Is dat wel het geval? Die verwachting wekt de kop omdat er bij staat dat jailbreakers de airtag aangepast hebben. Behalve in de kop komt jailbreakers zijn nergens als relevant naar voren. Ik lees ook niet of beide onderzoekers jailbreakers zijn, ze lijken vooral bekend vanwege hun hardware onderzoek.
Jailbreaken lijkt me daarbij dat een onderzoeker naast toegang tot een apparaat ook om beveiliging moet heenwerken. Geen van de onderzoekers merkt op dat er beveiliging zou zijn. Op de juiste manier de connector aansluiten en een standaard protocol gebruiken klinkt niet alsof er beveiliging is.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:39

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Mja inderdaad, jailbreaken wordt wel over het algemeen in verband gebracht met Apple-producten en volgens mij heeft dat niet echt een vaste definitie behalve 'iets anders doen met Apple-producten dan Apple wil'. Daar staat beveiliging los van. Ik gebruikte het in de kop omdat ik daar 'hackers' iets te hard vond klinken en dit leek me wel toepasselijk.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:04

Gotiniens

Fairly odd Tim

De definitie zit toch al in het woord: jailbreaken, er wordt uit een jail gebroken. jailbreaken doe je op iphones omdat alle applicaties in een "jail" zitten. En daardoor verder niks aan het systeem kunnen aanpassen. Bij jailbreaken omzeil je die beveiliging waardoor je meer mogelijkheden hebt met je applicaties, zoals buiten de app store om applicaties installeren.

In dit geval is er dus geen sprake van jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:42

kodak

FP ProMod
Topicstarter
@TijsZonderH dank voor de verduidelijking. Het is met de termen niet altijd makkelijk, maar ik denk dat deze onderzoekers het niet al te moeilijk hebben gemaakt door zichzelf in hun twitterprofiel hardware onderzoeker of nerd te noemen. ;)

Er lijkt wel een al wat oude bug in de toegepaste hardware gebruikt te zijn om de debug functie weer te kunnen gebruiken. Blijkbaar is er door Apple zelf niets gedaan om te voorkomen dat iemand controle over de hardware zou krijgen en vonden ze de standaard 'beveiliging' van de fabrikant voldoende?