In het artikel nieuws: Jailbreakers weten firmware van AirTag te kraken en NFC-link aan te p... van @TijsZonderH lees ik niet of hier een jailbreak is toegepast. Is dat wel het geval? Die verwachting wekt de kop omdat er bij staat dat jailbreakers de airtag aangepast hebben. Behalve in de kop komt jailbreakers zijn nergens als relevant naar voren. Ik lees ook niet of beide onderzoekers jailbreakers zijn, ze lijken vooral bekend vanwege hun hardware onderzoek.
Jailbreaken lijkt me daarbij dat een onderzoeker naast toegang tot een apparaat ook om beveiliging moet heenwerken. Geen van de onderzoekers merkt op dat er beveiliging zou zijn. Op de juiste manier de connector aansluiten en een standaard protocol gebruiken klinkt niet alsof er beveiliging is.
Jailbreaken lijkt me daarbij dat een onderzoeker naast toegang tot een apparaat ook om beveiliging moet heenwerken. Geen van de onderzoekers merkt op dat er beveiliging zou zijn. Op de juiste manier de connector aansluiten en een standaard protocol gebruiken klinkt niet alsof er beveiliging is.