[PowerPoint] Specifieke chart met data

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdemiC
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-07 16:52
Beste Medetweakers,

Voor het werk moet ik wat Data leveren in een specifieke chart opmaak.
Wat ik moet maken in een overzicht van binnengekomen tickets(huidige maand), gesloten tickets (huidige maand) en open ticket (Afgelopen maand), zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTfC-WnuQlQYra_Biwc2xS0Zws8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sfXomWjXwQHadOLlLnq9yqno.png?f=fotoalbum_large

Nu heb ik zelf al wat geprobeerd met Stacked Column's en daarbij de Secondary Axis aan te zetten, echter geeft dit niet het gewenste resultaat, zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-STX4hcObejrzgGEotxxRLFTTzw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lf2NzzgKCgY0GcpiNtGXwleR.png?f=fotoalbum_large

Is er iemand op dit forum beter met powerpoint dan ik ben (dat weet ik eigenlijk wel zeker dat die er is) en mij hier mee opweg kan helpen met een antwoord.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

MdemiC

Beste antwoord (via MdemiC op 14-05-2021 09:40)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Valsspelen met een hulprij:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqWGrRG7fwrM6fyEembOBlOSsKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3qN3iXNNIvEe1DlcosrseNUa.png?f=fotoalbum_large

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:20

g0tanks

Moderator CSA
Wat bepaalt de starthoogte van een balk? Ik vind het een vreemde visualisatie.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdemiC
g0tanks schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:06:
Wat bepaalt de starthoogte van een balk? Ik vind het een vreemde visualisatie.
Dat is het leuke, mijn directeur heeft dit zo gemaakt onder het mom van: Dat ziet er mooit uit. 8)7
Als dit niet geautomatiseerd kan worden met een Chart zal er een nieuwe opmaak komen (wat geen groot probleem is).

Maar wat we willen hebben is dat Oranje en Blauwe op elkaar staan en groen er langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
MdemiC schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Dat is het leuke, mijn directeur heeft dit zo gemaakt onder het mom van: Dat ziet er mooit uit. 8)7
Als dit niet geautomatiseerd kan worden met een Chart zal er een nieuwe opmaak komen (wat geen groot probleem is).

Maar wat we willen hebben is dat Oranje en Blauwe op elkaar staan en groen er langs.
Maar wat bepaalt dat het eerste balkje (met waarde 701) bij ongeveer 300 begint en niet bij 0? Als je dat niet weet wordt het lastig om het na te maken - los van of het wel of niet kan in PowerPoint.

Of zeg je nu dat de maanden sept-nov voor dit probleem even niet relevant zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door g0tanks op 10-05-2021 13:17 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdemiC
g0tanks schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:13:
[...]

Maar wat bepaalt dat het eerste balkje (met waarde 701) bij ongeveer 300 begint en niet bij 0? Als je dat niet weet wordt het lastig om het na te maken - los van of het wel of niet kan in PowerPoint.
Ja die is dus handmatig daar neergezet als voorbeeld.
De waarde 701 haal ik uit een report vanuit onze ticket tool.

Die eerste 3 blauwe balken mogen dus op 0 beginnen maar de andere balken met oranje er onder zou ideaal zijn als die oranje onder en blauwe daarop (dus start hoogte blauwe moet eind hoogte oranje zijn).
Met groen daar langs met eind hoogte groen en blauwe het zelfde en start hoogte groen moet dan eind hoogte oranje van de volgende maand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Daaronder zullen ook oranje balken moeten staan. De oranje (open eind vorige maand) en groen (gesloten deze maand) kan je berekenen aan de hand van de posities van de blauwe (nieuw deze maand). Misschien had men geen zin die er met de hand neer te zetten :P Edit: zeg ik traag.

Een gestapelde kolom werkt voor oranje+blauw prima toch? Edit2: nee de twee/drie gaan dan overlappen.

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 10-05-2021 13:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdemiC
F_J_K schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:22:
Daaronder zullen ook oranje balken moeten staan. De oranje (open eind vorige maand) en groen (gesloten deze maand) kan je berekenen aan de hand van de posities van de blauwe (nieuw deze maand). Misschien had men geen zin die er met de hand neer te zetten :P Edit: zeg ik traag.

Een gestapelde kolom werkt voor oranje+blauw prima toch?
Als het dan wel mogelijk is door de oranje balk ook onder de groene balk te zetten als place holder en die gelijk te zetten aan de oranje balk van de volgende maand zou ideaal zijn.

Nu echter de vraag of de opmaak van de Chart zo kan zijn als plaatje 1 en dat die ook automatisch mee schuift met de data die we invoeren. :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Valsspelen met een hulprij:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqWGrRG7fwrM6fyEembOBlOSsKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3qN3iXNNIvEe1DlcosrseNUa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
En de 'groene' balk laten beginnen vanaf de bovenkant van de 'blauwe' balk moet ook nog wel kunnen met een hulpwaarde waarvan je de balk onzichtbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdemiC
Ja dit is dus wat we ongeveer zoeken!
Is het mogelijk dat je dit in PowerPoint slide kan maken die ik grof gezegt kan copy pasten :P
g0tanks schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:33:
En de 'groene' balk laten beginnen vanaf de bovenkant van de 'blauwe' balk moet ook nog wel kunnen met een hulpwaarde waarvan je de balk onzichtbaar maakt.
Dit zou helemaal mooi zijn!
Als dit gemaakt kan worden kan ik weer halve punten scoren bij me manager (met credits naar jullie die mee helpen uiteraard!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

MdemiC schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:36:
[...]
Ja dit is dus wat we ongeveer zoeken!
Is het mogelijk dat je dit in PowerPoint slide kan maken die ik grof gezegt kan copy pasten :P
Ik maakte het in Excel, dan kan je het naar PPT kopiëren. Waarbij ik zou adviseren het als plaatje te copypasten. Een PPT wil je statisch laten zijn, wat mij betreft. (De data van nu, niet de data van een herberekening over een jaar).

De XLS kan je zelf maken: je hebt de benodigde manier zelf al benoemd ;) Secundaire as voor de kolommen 'opgelost' en 'hulpkolom vorige max min vorige opgelost)'. Beide sets gestapeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdemiC
Ah kijk! ik kom steeds een stukje verder en verder!

Wat ik tot nu toe gemaakt heb (met behulp van F_J_K) is het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KS_P76a0JSDqC1fvgASnwk4IQg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YypH0aZPTUBpzj70QGbxkIzo.png?f=fotoalbum_large

Nu heb ik echter de laatste vraag, voor ik de powerpoint echt weg breng en nooit meer naar om kijk, of het mogelijk is om de Groene en Blauwe balk dichter bij elkaar te krijgen.

Dus wat ik het liefste wil is dat van Sep gecentreerd staat onder de Groene en Blauwe balk!

Alvast bedankt voor alle hulp en reacties iedereen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
MdemiC schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:42:
Nu heb ik echter de laatste vraag, voor ik de powerpoint echt weg breng en nooit meer naar om kijk, of het mogelijk is om de Groene en Blauwe balk dichter bij elkaar te krijgen.
Je kan nog een lege hulprij toevoegen en de afstand tussen de balken op 0 zetten. Zo komen blauw en groen tegen elkaar aan en fungeert de nieuwe hulprij als 'witruimte'.

Daarnaast wat ongevraagde opmerkingen over de opmaak: een gradiënt voegt niets toe aan de leesbaarheid, ik zou gewoon voor wit als achtergrond kiezen. Verder zijn de getallen in de gestippelde delen lastig om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdemiC
g0tanks schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:59:
[...]
Je kan nog een lege hulprij toevoegen en de afstand tussen de balken op 0 zetten. Zo komen blauw en groen tegen elkaar aan en fungeert de nieuwe hulprij als 'witruimte'.
Ja dit heb ik zojuist geprobeerd maar komt er niet mooier uit vind ik (en me manager).
De afstand die nu tussen Blauw en Groen zit is goed.
Het is echt tussen Groen en Blauw moet minder indien mogelijk
g0tanks schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:59:
[...]
Daarnaast wat ongevraagde opmerkingen over de opmaak: een gradiënt voegt niets toe aan de leesbaarheid, ik zou gewoon voor wit als achtergrond kiezen. Verder zijn de getallen in de gestippelde delen lastig om te lezen.
Precies wat jij zegt heb ik ook verteld tegen mijn manager, echter is die helemaal te spreken hoe de opmaak nu is! Ik blijf daar dus lekker vanaf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

MdemiC schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:55:
[...]

Ja dit heb ik zojuist geprobeerd maar komt er niet mooier uit vind ik (en me manager).
De afstand die nu tussen Blauw en Groen zit is goed.
Het is echt tussen Groen en Blauw moet minder indien mogelijk
Die afstanden kan je door extra regels dus 100% zelf bepalen. Wil je de een 2x zo ver dan de ander? Voeg na de een 2 en na de ander 1 lege dummy-regel toe. Zo is elke afstand 'na te maken'. Het is niet mooi maar werkt wel.

Pagina: 1