Rotterdam Katendrecht: leuk om te wonen met kinderen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NedItAm
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-11-2023
Hi,

We hebben een woning op het oog in Katendrecht. Nieuwbouw en wordt wrs over 2 jaar opgeleverd. We kennen Katendrecht maar weten niet hoe het is om hier te wonen. We hebben zelf twee jonge kinderen (2 en 4) en hoewel ik denk dat het voor deze leeftijd erg kindvriendelijk is, vraag ik me af of dit ook is als de kinderen ouder worden. Zijn er genoeg mogelijkheden? Kan iemand zijn of haar ervaring met mij delen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Geen ervaring, maar je zit dan op loop/fiets afstand van het (winkel) centrum, verschillende bioscopen, verschillende café's, musea, poppodia, verschillende parken en andere culturele instellingen. Genoeg te doen lijk me?

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:55
Ik woon er zelf niet, maar de afgelopen 10/15 jaar is Katendrecht onwijs verbeterd. Voor deze tijd wilde je er niet dood gevonden worden, maar nu is het qua voorzieningen heel uitgebreid. Kom er zelf heel graag. Op het Deliplein heb je uitgebreid keuzes in restaurants en is ook kindvriendelijk. Theater Walhalla (ook veel kinderprogrammering) en de Fenix Food Factory kwam ik voor corona zelf regelmatig. Dat laatste gaan ze verbouwen tot een groot museum. Daar heb je wel het punt te pakken wat er nu gaande is, het begint behoorlijk "yup" te worden. Geen idee of je / kinderen daar prettig bij voelt of bij past.
Ik heb er ook ooit gekeken om er te gaan wonen (pre-corona), maar je komt er met de auto heel moeilijk weg. Prijzen zijn in een paar jaar wel exorbitant gestegen t.o.v. de rest van de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 590973

Scooter/tram/fiets en ze zijn zo in het centrum of is de verwachting dat ze de wijk niet kunnen/mogen verlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NedItAm
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-11-2023
Dank allemaal! Als jonge ouder vergeet je soms dat de kinderen later ook gewoon zelfstandig ergens naar toe gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:10

Qwerty-273

Meukposter

doomtech schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:19:
Ik woon er zelf niet, maar de afgelopen 10/15 jaar is Katendrecht onwijs verbeterd. Voor deze tijd wilde je er niet dood gevonden worden, maar nu is het qua voorzieningen heel uitgebreid.
En in de volgende 15-20 jaar is het weer verpaupert :D omdat de gemeente haar pijlen richt op de andere wijken uit het slop te trekken. Het is lastig om aan te geven hoe een wijk of buurt zich ontwikkeld over de jaren heen. Dat ligt aan heel veel punten, onder andere de gemeente die investeert in de buurt, maar ook welke mensen er komen en willen wonen. Als de buurt hip is komen er meer welgestelde mensen, en als de buurt weer achteruit loopt dan trekken ze weg naar de volgende hippe buurt en blijf je achter met paupers en tokkies. Je moet zelf een beetje uitvinden waar jij en je familie zich prettig voelen, en wat financieel haalbaar is.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1