Switch in de kelder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:55
We gaan verhuizen naar een woning waar de netwerkzaakjes niet zo in orde als in onze huidige woning. Nu komen alle kabels mooi aan in de meterkast waar de router en de switch staan. We hebben dat bij de verbouwing direct in orde gebracht.

In de nieuwe woning zijn de utp-kabels er duidelijk later bij gekomen. De router staat in de garage bij de meterkast. Van daaruit vertrekt er een kabel door de muur naar de woonkamer en een kabel door de grond naar de kelder. In de kelder staat dus een switch van waaruit via de technische koker de kabels naar de verdiepen gaan.

Nu heb ik natuurlijk liever dat al m'n materiaal mooi bij elkaar staat zodat ik kan stoefen in het Nette Afwerking-topic. Maar los daarvan, zijn er nadelen bij deze opstelling?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:42

lier

MikroTik nerd

Lastig in te schatten zonder te weten welke apparatuur waar verbonden is. Weet in ieder geval dat je per kabel maximaal Gigabit kan doen (tenzij je snellere netwerkapparatuur hebt). Als dat geen beperking is, dan maakt het niet zo heel veel uit.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:55
De bedoeling zou zijn om via de switch in de kelder twee access points en een drietal PCs/Laptops aan te sluiten. Via de garage zal er dan weer één access point, een NAS, een ShieldTV, wat raspberries en zo op de switch gezet worden.

En nu besef ik dat ik dus twee POE-switches nodig zal hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kijk je hebt je enige nadeel gevonden, maar dat zou voor mij geen reden zijn om kabels te gaan trekken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.