Km registratie en tijdelijk andere thuis locatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 15:22
Vanuit de zaak rijd ik met een auto waarvoor ik geen bijtelling betaal. Ik houd hiervoor dus een excel km registratie bij op basis van de app van de auto (is een bewuste keuze).

Nu is het zo dat mijn vrouw in de vakantie vaak met de kinderen naar een huisje gaat en dat ik daar dan 's avonds ook heen ga, wat betekent dit voor mijn bijtelling? is een tijdelijk ander woonadres ook onderdeel van de vrijgestelde woon-werk afstand, of geldt alleen de officiele thuis locatie en moeten eventueel meer km's als prive gezien worden?

Ik kan hier op internet weinig tot geen communicatie over vinden. Wel over geen bijtelling etc betalen, maar niet over deze specifieke situatie. Een andere woonlocatie kan uiteraard ook zijn ivm calamiteiten of iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:24

Clush

Do as I say...

Een vakantiehuisje is geen tijdelijk woonadres.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02:23

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Site van de belastingdienst

Hier wordt gesproken over 'woon- of verblijfplaats', lijkt me dus prima dat je tijdelijk vanuit een vakantiehuisje naar je werk rijdt en dit nog steeds onder woon-werkverkeer valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, je bent dan op een vakantie adres, geen tijdelijk adres. Dus privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:36

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Stel dat je een klus hebt die verder weg is. Daarvoor neem je lokaal een hotelkamer.
Waar vallen die kilometers dan onder?

En is die situatie hiermee niet enigszins vergelijkbaar? :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

De belastingdienst kijkt zover ik weet naar je eerste bestemming wanneer je uit werk komt, en je herkomt als je naar werk gaat.

Dus als je vanuit werk naar je vakantiehuisje rijd, en daar blijft en dan naar werk: niks aan de hand.

Als je vanuit werk naar het vakantiehuisje gaat, en dan naar huis, en dan vanuit daar naar werk telt de rit vanaf het vakantiehuisje naar huis als een privé rit.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

nldls schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:21:
Vanuit de zaak rijd ik met een auto waarvoor ik geen bijtelling betaal. Ik houd hiervoor dus een excel km registratie bij op basis van de app van de auto (is een bewuste keuze).

Nu is het zo dat mijn vrouw in de vakantie vaak met de kinderen naar een huisje gaat en dat ik daar dan 's avonds ook heen ga, wat betekent dit voor mijn bijtelling? is een tijdelijk ander woonadres ook onderdeel van de vrijgestelde woon-werk afstand, of geldt alleen de officiele thuis locatie en moeten eventueel meer km's als prive gezien worden?

Ik kan hier op internet weinig tot geen communicatie over vinden. Wel over geen bijtelling etc betalen, maar niet over deze specifieke situatie. Een andere woonlocatie kan uiteraard ook zijn ivm calamiteiten of iets anders.
Ik zou deze vraag vooral bij de belastingdienst neerleggen, omdat het een erg specifiek geval is. Het antwoord wat je krijgt dan ook goed documenteren, zodat je het kunt gebruiken.

Wij kunnen een interpretatie geven, maar ik denk niet dat je hier een 100% sluitend antwoord gaat vinden. En in het geval van bijtelling is het toch vervelend als het opeens de verkeerde kant uit schiet.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Maar waar ligt dan de grens, het wordt wel aantrekkelijk om na werk in 1x door te rijden naar het vakantiehuisje in zuid Spanje. En gewoon die-hard na je vakantie direct naar werk rijden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De auto van de zaak in de zomervakantie. Vraag is: is je vakantiehuis 'enigszins duurzaam'? Zo ja, dan zijn het zakelijke kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:24

Clush

Do as I say...

robertpNL schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:00:
De auto van de zaak in de zomervakantie. Vraag is: is je vakantiehuis 'enigszins duurzaam'? Zo ja, dan zijn het zakelijke kilometers.
Huh.

Dan lijkt het erop dat het toch zou moeten kunnen in deze situatie.

Ik zou dat zelf alsnog wel graag zwart op wit willen hebben van de belastingdienst, maar is misschien kansrijker dan ik dacht.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 15:22
robertpNL schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:00:
Dit lijkt me de sleutel tot het antwoord. Uit het stuk zelf:

Volgens de Belastingdienst is daarvoor vereist dat het verblijf op de camping enigszins duurzaam is: het verblijf moet anders dan zeer tijdelijk zijn. De Belastingdienst geeft daarbij aan dat wanneer de werknemer alleen de weekenden op de camping doorbrengt, de camping fiscaal niet als verblijfplaats kan worden aangemerkt
Pagina: 1