Prijsverhoging Ziggo TV 1 juli 2021, passend alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:21
N.a.v. onderstaande quote van Ziggo,
Mijn maandelijkse factuur van Ziggo er maar eens bij gepakt, ik betaal inmiddels al €41,90 per maand (TV Start €26,95 & Ziggo Sport Totaal €14,95), en hier gaat dan nog weer een eurootje bijkomen.
Best veel geld als ik eerlijk ben.
Mijn internet krijg ik via Tweak.nl (1gbps).

Wat kijk ik zoal,
- veel auto/motorsport (Ziggo sport racing, met name Nascar en Indycar)
- ComedyCentral
- Discovery
- reguliere Nederlandse zenders (NPO, SBS, RTL)
- geen voetbal

Nu zijn voor bovenstaande al redelijk wat streaming alternatieven.
Ik heb twee Sony Android TV's met ingebouwde Chromecast.

Ik zat zelf te denken aan:
- NL-ziet €7,95 per maand
- F1 TV €7,99 per maand

Blijven Discovery, CommedyCentral en overige auto/motor-sport nog over, zijn hier goeie alternatieven voor?
Zie ik nog iets over het hoofd?
De tarieven veranderen per 1 juli 2021. Daarmee kunnen we verder investeren in ons netwerk, de betrouwbaarheid van uw verbinding en nog meer kijkplezier. Zodat u ongestoord met z’n allen online kunt. Vandaag, morgen en in de toekomst.
Ander maandbedrag
Dat betekent dat het maandbedrag van uw abonnement 1,00 euro omhoog gaat.
Meer informatie
Lees hier verder als u meer wilt weten. Wilt u uw pakket aanpassen of zegt u liever kosteloos op? Dat kan tot en met 30 juni 2021.
Met vriendelijke groet,

Robin Clements
Directeur Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrs.
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Discovery is toch via android te bekijken net zoals National Geographic, maar het kan zijn dat ik dit momenteel tijdelijk als lokkertje kan bekijken, via mijn android kastje.

Ik vind € 2,50 per maand verhoging in twee jaar tijd behoorlijk op een abonnement die voorheen vorig jaar juni € 18,70 gekost heeft bij Ziggo ( komt vanaf circa 16,50 euro een aantal jaren geleden ).

Ik was vorig jaar aan het twijfelen om te veranderen en mijn Ziggo abonnement op te zeggen. Maar nu ben ik om , ik heb mijn abonnement al een aantal weken geleden opgezegd, Digitenne heb ik voor de basis zenders NPO1, 2 ,3 en TV Noord-Holland in mijn geval en tijdelijk NPO2 extra + 30 andere zenders. Als die er niet op zitten kijk ik met mijn andriod kastje. Sport behalve de Tour de France heeft niet mijn interesse.

Nadat Ziggo in de handen is gekomen van de Amerikaanse investeerder Liberty global zijn ze de klant aan het uitmelken zonder noemenswaardige verbetering, goed ze gaan investeren in sneller internet.

Nou was ik Old-skool met twee Hifi installaties, maar de analoge radio signaal gaat per 2021 ook weg, digitale radio met een extra kastje wil ik niet, dan maar FTA uit de ether of via internet.

Ik hoop dat meer klanten zeggen tegen Ziggo, tot ziens en zoek het lekker uit met je netwerk. Internet neem ik af via KPN, nu nog via koper maar ik heb net Fiber-to-the Home gekregen, maar kijken wanneer ik hiermee omga, dan gaat ook mijn vast bellen eruit.

De zogenaamde vooruitgang, maar KPN gooit ook zijn tarieven omhoog, het lijkt wel kartel vorming.

[ Voor 0% gewijzigd door mrs. op 10-05-2021 10:51 . Reden: veranderen getal maand bedrag ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 11:31
Met F1TV kan je geen NASCAR en Indycar kijken dus dat is een nadeel.

In plaats van F1TV kan je ook Ziggo Sport Totaal GO voor 9,99 nemen en streamen naar de Chromecast.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Ziggo Sport Totaal kan je ook online afsluiten met Ziggo Sport Totaal GO. Daar kan je de live 6 kanalen bekijken als wedstrijden terug kijken en je scheelt er ook vijf euro op.

Comedy Central website bied vaak van hun programma's ook on demand aan op hun website. Zo kan je ook bepaalde programma's bekijken. Discovery heeft Discovery+ streaming service voor enkele euro per maand waar je een gros van programma's kan kijken, sommige afleveringen ook gratis. Hier komt binnenkort ook Eurosport bij waardoor je de MotoGP ook legaal kan volgen. Tot die tijd kan je dat en andere sporten van Eurosport via de Eurosport Player bekijken wat weer een los abonement is.

Je zou eventueel in plaats van NLZiet ook internet Live TV van Canal Digitaal kunnen nemen. Voor wat meer euro's zit je niet zo vast aan de drie media partijen van Nederland. Ik heb net even voor je gekeken en Comedy Central kan je daarmee ook ontvangen. Helaas geen Discovery aangezien het mediabedrijf erachter de vraagprijs enorm omhoog drukt sinds enkele jaren waar Canal Digitaal weigert aan mee te betalen.

[ Voor 44% gewijzigd door polopolo150 op 10-05-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bij discovery+ kan ook de discovery zenders bekijken, kost wel 40 euro/jaar, zou je mee kunnen nemen in de overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:21
bedankt voor alle reacties,

@Ziggo
wat willen jullie nu precies?
- regelmatige tariefsverhoging
- analoge radio verdwijnt
- geen formule 1 vanaf 2022
Pagina: 1