Luchtbevochtiger icm electronica

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:10
Hey tweakers,

Mijn moeder heeft sinds een maand een luchtbevochtiger in huis, dit omdat meters aangeven dat de vochtigheid in de woonkamer rond de 25-30 zit.

Nu heb ik vorige week een nieuwe tv bij haar geplaatst en vandaag kwam ik weer langs ivm moederdag en het plaatsen van een ci-module.

Nu schrok ik van de hoeveelheid stof die op de tv zat en toen ik achter de tv keek zag ik allemaal witte stofferig spul zitten (was weg te vegen met een doekje)

Echter toen ik het klepje van de ci-module van de tv af ging halen zat daar ook allemaal aanslag. Het leek ergens wel op corrosie.

Mijn vraag:
Kan een luchtbevochtiger ervoor zorgen dat electronisch apparatuur kapot gaat (kortsluiting etc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je dat ding direct onder de TV hebt staan, dan zul je wel het nodige vocht hebben dat neerslaat op de TV. Maar als dat ding verderop in de kamer staat, dan zal dat waarschijnlijk niet zo'n probleem gaan vormen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Dat zal wel een ultrasonische reiniger zijn, die laten kalkresten na. Oplossing is gedemineraliseerd water gebruiken.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:51

Theo

moederbord

Eens met @digifun helaas; de witte aanslag komt doordat het kalk in het kraanwater mee de lucht ingaat en neerslaat. Je kan twee dingen doen: Het eerste is een ander soort bevochtiger gebruiken; één die niet met ultrasone werkt. Ze zijn duurder, groter en verbruiken meer stroom, maar het zorgt er wel voor dat je niet _overal_ kalkaanslag gaat krijgen in huis. Als je zo'n apparaat veel gebruikt dan krijg je op den duur ook kalkaanslag op je ramen, je meubels en kleding....

Alternatief is gebruik van kalkvrij water. Wanneer je geen waterontharder hebt in huis dan is het wat werk om aan dit water te komen omdat kraanwater gewoon geen optie is. Een flesje kopen in de supermarkt dan kan, maar je gebruikt al snel 5 liter per 24 uur met zo'n apparaat als je ventilatie op orde is. Dan heb je het over honderden liters aan water per jaar; dat wil je niet inkopen.

Je kan regenwater opvangen, filteren, koken, afkoelen en dan gebruiken. Als het afgekoeld is kun je het ook opslaan om een voorraadje aan te leggen.Kook het water wel om algen en andere micro organismen te doden!

Ik heb zelf al vijf jaar een ultrasone bevochtiger in de slaapkamer staan, en in die 5 jaar tijd is er zo'n 1.000 liter water doorheen gegaan. De eerste week was dit ook kraanwater, maar toen de witte mist zorgde voor kalkaanslag op de spiegel en op de kleding in de kast :X zijn we overgegaan op kalkvrij water; we hebben een warmtepomp staan voor verwarming, en deze genereert zomaar 10 liter aan condenswater per dag. Dat water vangen we op en gebruiken we in de bevochtiger. Als er even geen condenswater is dan wordt het regenwater filteren en gebruiken.

Maar de kalk van zo'n apparaat maakt niet een tv stuk, die kan er gewoon tegen Maar het beeld zal dus vanwege de kalkaanslag wel iets waziger gaan worden door de jaren heen...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Jboy1991 E.e.a. is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van waar je woont in Nederland.
De hardheid van het water verschilt nogal...

Kun je inzien op de website van het lokale waterbedrijf.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-05 09:33
ehtweak schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:55:
@Jboy1991 E.e.a. is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van waar je woont in Nederland.
De hardheid van het water verschilt nogal...

Kun je inzien op de website van het lokale waterbedrijf.
De hoeveelheid kalk verschilt maar uiteindelijk zit het in heel NL in het water.

@TS, veel van die luchtbevochtigers hebben een filter die een groot deel van het kalk kunnen tegenhouden (mijne ook). Kijk even of die van je moeder dat ook heeft. In het ergste geval moet je, zoals eerder al aangegeven werd, demi water gebruiken. Dan zou ik liever direct een andere bevochtiger aanschaffen met filter. Ik werd met mijn vorige bevochtiger helemaal gek van het kopen van vele liters demi water per week bij onze drogist en de bijkomende kosten..
Pagina: 1