Ik heb een externe schijf (1TB) bij mijn MacBook Pro waar ik foto's van Lightroom op bewaar. Ik heb nu een tweede externe schijf gekocht (2TB, Seagate Expansion Portable 2TB - Externe harde schijf) om een back up te maken van die eerste externe schijf. Hoe kan ik dat het beste doen?
Vraag
Alle reacties
Syncback Pro (of Free) installeren. Pro kost $64.84 en daarmee support je de helden die het maken.
Hiermee voorkom je dat een Backup elke keer 100 uur kost. Hij checkt namelijk de verschillen en backt alleen de afwijkende bestanden up.
Zijn vast andere tools die 'incremental backups' ondersteunen, maar ik ben groot fan van Syncback.
Hiermee voorkom je dat een Backup elke keer 100 uur kost. Hij checkt namelijk de verschillen en backt alleen de afwijkende bestanden up.
Zijn vast andere tools die 'incremental backups' ondersteunen, maar ik ben groot fan van Syncback.
[ Voor 84% gewijzigd door HenkEisDS op 09-05-2021 21:59 ]
Ok, heb ik gedaan. FreeFile Sync En welke optie daarna kiezen (rechts boven)? "Twee richtingen"?
[ Voor 7% gewijzigd door Nestorix60 op 09-05-2021 22:02 ]
Hangt er vanaf wat je wil bereiken. Voor een backup wil je één richting lijkt me. Alle bestanden van A naar B, maar alleen als het bestand op A nog niet bestaat op B of als het bestand op A nieuwer is dan hetzelfde bestand op B.
Twee richtingen stuurt files van A naar B, maar ook van B naar A, denk niet dat je dat wil.
Twee richtingen stuurt files van A naar B, maar ook van B naar A, denk niet dat je dat wil.
Ik werk dus veel op/met die A (nieuwe foto's erbij). Dan wil ik regelmatig die B weer bijwerken en synchroniseren met de A.
Time Machine kan al wat je wil. Dus je hoeft geen extern programma hiervoor te kopen. Zie: https://www.macworld.com/...s-up-external-drives.html
Overigens is het zo dat je dit vrij eenvoudig op Google kunt vinden. Als je een nieuw topic opent op Tweakers word je gevraagd wat je zelf al gedaan/ gevonden hebt. Het is wel handig dit ook te beschrijven zodat we geen dubbel werk doen als we jou helpen.
Overigens is het zo dat je dit vrij eenvoudig op Google kunt vinden. Als je een nieuw topic opent op Tweakers word je gevraagd wat je zelf al gedaan/ gevonden hebt. Het is wel handig dit ook te beschrijven zodat we geen dubbel werk doen als we jou helpen.
[ Voor 40% gewijzigd door Volkan1984 op 10-05-2021 03:39 ]
Pagina: 1