Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pgraafmans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-05-2021
Mijn vraag
Ik heb een flink netwerk met modem van Ziggo en vanuit daar vaste kabel naar TV, naar Deco 9, naar Synology en naar Raspberry Pi voor Dominica. Gisteren stopte het vaste internet even (sloeg vast) en nu krijg ik bijna nix meer aan de gang. Begon met de Deco die geen internet meer krijgt. Nu ook de TV. WiFi werkt wel. Modem is al hard gereset door Ziggo zelf. Heb hem ook gereset en toen deed de tv het weer even. Moest de modem opnieuw opstarten voor de Deco en nu werkt de TV wederom niet op de vaste kabel.Ik heb alles geprobeerd. Dus kabels eruit. Opnieuw opstarten en kabels er weer in etc. Werkt allemaal niet. Kunnen jullie helpen om het netwerk weer draaiende te krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo Connect box
Samsung TV
Raspberry Pi
Deco m9

Het werkte heel lang, heel goed. Ziggo heeft nu een nieuwe modem opgestuurd, maar weet niet of dat de oplossing gaat zijn. Wat denken jullie?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
dat je nog niet hebt getest of je rechtstreeks op je connectbox wel internet hebt.. dat lijkt me de 101 van de troubleshooting als ik je verhaal lees ..

bijkomstig kan ik niet afleiden of je connectbox in normale modus staat, of in bridge modus
idem met je deco.. staat die in routermodus ,of in accespoint modus
maakt je tv aldus connectie met je ziggo connectbox VIA de deco , of verbind die met Deco...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 20:13
Ik denk hetzelfde als @ijske . Mijn vermoede is dat je modem in Bridge modus is gegaan.

Of je Deco is in een andere modus gegaan.

Beste is om die even te checken.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Begin bij het begin. Sluit eerst 1 apparaat aan op je ConnectBox (liefst een PC of laptop, zodat je fatsoenlijk kunt testen), en kijk of die internet krijgt. Test of dat werkt op verschillende poorten, of maar op 1 van de poorten. Bouw daarna geleidelijk de rest van je netwerk weer op, en test wat er wel en niet werkt. Post je resultaten, en we kunnen meedenken.