Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• faithel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-07-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruik me huidige systeem om te gamen en als programmeur. Dit systeem doet nog wat het moet doen maar een upgrade is nooit slecht.

Wat mag het systeem gaan kosten?
er zit geen prijs aan de upgrade

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Plus Max€ 90,99€ 90,99
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Ventus OC€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 75,75€ 75,75
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 60,78€ 60,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 536,32

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
wat ik graag wil upgrade is me ram, behuizing, hardeschijf en de cpu. Bij de cpu word op dit moment de standaard cpu koeler gebruikt die er bij was meegeleverd

Ga je overklokken?
nee er zal niet worden overklokt

Wat verwacht je van ons?[i]
uit ervaring lukt het me om zelf upgrades te vinden maar veel kennis heb ik er niet over. ik heb vaker builds geplaatst op het forum en vaak veel info gekregen die me geholpen heeft. hopelijk lukt dat nu weer.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zie geen nut om je ram te upgraden, evt 32GB als je dat überhaupt nodig hebt.
CPU Koeler zou kunnen om alles wat koeler te houden, Maar dan ook je CPU tunen(Ryzen Master). btw je RAM op 3200 laten draaien ipv 2133, en je ram in de rode bankjes drukken (en xmp activeren)

NVMe ssd die groter is qua opslag pricewatch: Samsung 980 1TB

Overclock hoeft niet, maar alles goed instellen is wel van belang.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Je hebt een goed gebalanceerd systeem, een echte upgrade zie ik niet behalve een aantal verbeteringen die je zou kunnen overwegen.

Voor je doeleinden zou 32gb aan ram nog wel een upgrade kunnen zijn. Als dit voor jou geld zou je de ram gebruik even bij moeten houden met bijvoorbeeld taakbeheer, als 16gb krap lijkt te zijn zou dat nog kunnen.

Welke games speel je? En op welke resolutie? Als dit 1080p/full hd is zou een ryzen 5600x nog een upgrade kunnen zijn invb met single core performance voor betere game performance, maar ook hier moet je een afweging in maken als hoge fps vs nog hogere fps je het waard is de €300-400 je het waard is(voor deze upgrade is van te voren wel een bios update nodig die je met je huidige cpu moet doen om de 5000 serie te ondersteunen, je moederbord heeft deze bios beschikbaar op de site van msi: https://www.msi.com/Motherboard/support/B450-GAMING-PLUS-MAX )
Mocht je op 1440p/4k spelen zou ik deze upgrade niet doen, de videokaart is dan de factoor voor betere performance(maar dan kom je bij een rtx 3080 voor een ‘echte’ upgrade en die zijn erg schaars of voor €1500-2000 te koop)

Ook een grotere/extra ssd kan wat zijn. Maar dit zal performance niet verbeteren.

[ Voor 16% gewijzigd door Fusi0nking op 09-05-2021 19:08 ]

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 02:04
Mooi systeem. Resizable Bar aan DlSS aan in games. En je gaat zo weer tientallen frames omhoog. M2 schijf erin en het geheugen naar 32 gig zou een kleine boost kunnen geven.