Irritant probleem...

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een zwaar irritant probleem :( als ik mijn muis beweeg, dan hoor ik een ruis uit mijn boxen. Als ik heb niet beweeg, is het stil... Ligt dat aan IRQs of zo??? |:(

Verwijderd

Heb je toevallig je mic aanstaan in het soundpannel ?

Die ff uitzetten, zoek anders ff op "muis geluid" :) /schijnt ook te helpen als je cd-rom ff mute op je soundpannel

• Osiris
  • Niet online
Werkt allemaal niet!!! Ik heb alles al eens gemute, de geluidskaart uitgezet in Systeem blablabla... Werkt allemaal niet!!! :( Ik denk dat het iets interns is of zo :'(

Verwijderd

Dit is het zoveelste topic hierover. Ik heb ook het probleem, maar niemand schijnt het te weten. Ik heb een sb1024, maar hier op de onboard soundcard van VIA doet ie het ook al. ;(

Verwijderd

jullie gebruiken toevallig niet 1 of andere draadloze muis?
dan zou ik nog kunnen indenken dat die infrarood zooi storing veroorzaakt...

zou het voor de rest niet weten, sorry!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik gok ook op storing door je infrarood muis. Hang er eens een normale muis aan en kijk of je het dan hebt. Staat ook in je handleiding dat je ontvanger en je draadloze muis zoveel meter van je boxen en niet in 1 directe lijn mogen staan om storing te voorkomen...

Succes anyway en laat effe weten of het werkt!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:54
Ik kan me niet voorstellen dat je IR-muis invloed heeft op je geluid. Maar mocht je daar toch aan twijfelen, test het dan eens met je afstandbediening van je TV ofzo. Het probleem doet mij eerder denken aan een IRQ conflictje, probeer je geluidskaart eens om te pluggen, denk dat dat meer zin heeft. suc6

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Er zijn muisjes die zo lekker storen ja. Maar je zou kunnen proberen om:
- Zo veel mogelijk te muten bij de mixer
- Je geluidskaart in een ander slot te gooien
- Andere muis gebruiken
- Kabeltjes anders achter je kast prutsen (lees: overspraak verminderen)

Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn vorige PC. Deze doet het trouwens niet.

• Osiris
  • Niet online
Thanx, 'k Zal dat laatste allemaal eens proberen. Hopen dat et werkt :)

Verwijderd

Ik heb dit ook eens gehad, maar nooit echt een oplossing voor gevonden; totdat ik een artikel las waarin ze uitlegde hoe ze een pincode deden kraken.
Dit deden ze namelijk door de voedingslijn af te tappen; met minieme ruis zagen zij de seriele codes van cijfers voorbij lopen.

Ik denk dus, dat je muis teveel stroom trekt uit je seriele poort, en dus een piepkleine spanningsdip veroorzaakt in je amplifier van je geluidskaart...

Misschien helpt het om je kaart in een ander slot te stoppen, of gebruik een muis die wat minder trekt. De ultieme test of mijn theorie waar is, zou zijn: maak een aparte 5 volt voor je muis en kijk of ie dan helemaal stil is (niet vergeten de nullen aan elkaar te knopen!)
Pagina: 1