Afgelopen dagen bezig geweest om mijn nieuwe build in elkaar te zetten maar helaas krijg ik de boel niet stabiel. Het systeem blijft zich rebooten op de meest onverwachte momenten. In eerste instantie leek het allemaal lekker te lopen en heeft mijn dochter nog een paar potjes Fortnite kunnen spelen, maar de dag erna begon de ellende. Elke keer als ik de pc aan doe en ik bij de windows 10 login scherm terecht kom, reboot het systeem zichzelf.
Wat heb ik zal gedaan:
- Videokaart eruit gehaald en gestart met iGPU
- alles ontkoppelt van het moederbord
- reset van windows
Vraag me niet hoe maar het systeem blijft nu wat langer stabieler maar op den duur reboot het systeem zichzelf toch. Het viel me wel op dat bij het opstarten van COD Warzone het systeem continu vastloopt en dan reboot.
Ik ben nu van plan om een andere voeding te koppelen om te kijken of dit nog wat soelaas biedt.
Mocht iemand nog suggesties hebben of dit probleem herkent dan hoor ik het graag.
Dit is de build alleen dan zonder de CPU koeling. Die heb ik nog niet binnen en gebruik de stock cooler en de videokaart staat er niet bij : MSI Armor 1080 8GB:
Wat heb ik zal gedaan:
- Videokaart eruit gehaald en gestart met iGPU
- alles ontkoppelt van het moederbord
- reset van windows
Vraag me niet hoe maar het systeem blijft nu wat langer stabieler maar op den duur reboot het systeem zichzelf toch. Het viel me wel op dat bij het opstarten van COD Warzone het systeem continu vastloopt en dan reboot.
Ik ben nu van plan om een andere voeding te koppelen om te kijken of dit nog wat soelaas biedt.
Mocht iemand nog suggesties hebben of dit probleem herkent dan hoor ik het graag.
Dit is de build alleen dan zonder de CPU koeling. Die heb ik nog niet binnen en gebruik de stock cooler en de videokaart staat er niet bij : MSI Armor 1080 8GB:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-11700 Boxed | € 329,- | € 329,- |
1 | Moederborden | ASRock B560 Steel Legend | € 135,- | € 135,- |
1 | Behuizingen | Lian Li PC-O11 Dynamic (Wit) | € 134,90 | € 134,90 |
1 | Kabels | Gelid Solutions PWM 1-to-4 Splitter Zwart | € 4,75 | € 4,75 |
1 | Processorkoeling | Scythe Big Shuriken 3 RGB | € 44,95 | € 44,95 |
1 | Ventilatoren | Cooler Master MasterFan MF120 Halo White Edition, 120mm | € 14,90 | € 14,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16W | € 118,65 | € 118,65 |
1 | Voedingen | Cooler Master V650 Gold -V2 White Edition | € 114,- | € 114,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 129,- | € 129,- |
Totaal | € 1.025,15 |