Video bewerking pc [rondreis camper]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renetobe86
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-02 16:03
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik ga voor langere tijd (een jaar) rondtrekken met een camper die ik heb gekocht. In de camper heb ik een pc nodig om video's te bewerken die ik tijdens het reizen in 4k ga schieten (zowel met een drone als een spiegelreflex camera). Het liefst heb ik een pc die niet teveel ruimte inneemt en stil is. En misschien dat ik het leuk vind om er later als de prijzen weer wat van videokaarten zijn gezakt er een snelle videokaart in wil zetten, om ook op de pc te kunnen gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Meer als € 3000,- wil ik echt niet uitgeven. Liefst onder de € 2000,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG 34GN850-B

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Boxed€ 589,95€ 589,95
1MoederbordenGigabyte X570 Aorus PRO€ 234,99€ 234,99
1BehuizingenCooler Master MasterBox NR200P Zwart€ 89,-€ 89,-
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer II 240€ 81,03€ 81,03
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX430C15PB3K2/32€ 188,23€ 188,23
1VoedingenCorsair SF750 (2018)€ 151,10€ 151,10
1Solid state drivesPatriot Memory Viper Gaming VPR100 RGB 2TB€ 341,22€ 341,22
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.675,52

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil mogelijk. Als het even kan bijna geluidloos.

Wat verwacht je van ons?
Geld vind ik het minst belangrijke.
Het belangrijkste is voor mij: snelheid, stilte & grootte.

Ik vind het lastig om een voeding uit te kiezen. Heeft iemand een advies?

Ik zat bij Azerty ook te kijken naar kant en klare pc's. Grootste nadeel vind ik dat ik niet kan bepalen hoe groot de pc wordt en welk geluidsniveau ik van de pc kan verwachten. Als er een hele snelle nuc zou zijn, die ook goed videobewerking kan en stil is, zou ik het ook prima vinden.

Dus als er zo'n nuc is of een eventuele kant en klare pc, sta ik ook open voor tips.

Alvast heel erg bedankt :)

Groetjes Rene

Tobbert

Beste antwoord (via renetobe86 op 09-05-2021 21:56)

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-05 13:10
renetobe86 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:11:
Allen mijn dank is groot. :) Echt super.

Inverted_World je hebt mij ook aan het denken gezet, om een nieuwe laptop te kopen ipv een pc, en dan evt. nog met de monitor die ik heb liggen.

Ik ben nu ook aan het kijken welke ervaringen anderen hebben met videobewerking op een laptop.
Wij gebruiken hier op kantoor voor mobiel gebruik 2 Razer Blades 15 advanced 2020 en 17 Pro 2020. Beiden met RTX 2070 Super, i7 10875H, 32GB, 2TB SSD.

Voor Cinema 4D + Octane en After Effects is dat ruim voldoende, dan zal dat zeker ook met première het geval zijn.

Niet zo snel renderen als een desktop met 3090 natuurlijk, maar echt een heel fijne ervaring voor zo'n klein apparaat. :)

Zelf zou ik niet voor een MacBook m1 gaan. Leuke CPU, maar voor de rest schiet ie overal te kort, en dan vooral RAM. Onze desktops gebruiken rustig 64/128gb, en dat limiet is in 3D/videoland prima te bereiken. Onder de 32 GB ram zou ik niet doen, en je bent wel gek als je met de 8GB van een MacBook genoegen neemt.

Qua scherm vind ik in de Adobe software vooral 21:9 super fijn, de breedte van een tijdlijn werkt goed in die verhouding. 3440x1440p of 5120x2160p bijvoorbeeld!

Ik zou het overwegen. Het enige nadeel van een laptop is dat wanneer ze renderen, ze wellicht even gaan blazen.

Tegelijkertijd komt dat geluid niet in de buurt met de 2 3090s die we ook in desktops hebben zitten, dat klinkt als een stofzuiger.

Helemaal geluidsloos is dan weer lastig überhaupt denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Inverted_World op 09-05-2021 21:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

5900X heeft geen iGPU, dus heb je een GPU nodig, en je mist een voeding (SFX)
pricewatch: Corsair SF750 (2018)

ook aan te raden om je in te lezen mbt 5900X tunen ivm warmte/stilte.

[ Voor 57% gewijzigd door Hackus op 09-05-2021 15:13 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 10:53
renetobe86 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:57:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik ga voor langere tijd (een jaar) rondtrekken met een camper die ik heb gekocht. In de camper heb ik een pc nodig om video's te bewerken die ik tijdens het reizen in 4k ga schieten (zowel met een drone als een spiegelreflex camera). Het liefst heb ik een pc die niet teveel ruimte inneemt en stil is. En misschien dat ik het leuk vind om er later als de prijzen weer wat van videokaarten zijn gezakt er een snelle videokaart in wil zetten, om ook op de pc te kunnen gamen.
-Je moederbord gaat niet in je kast passen, daar kunnen alleen ITX bordjes in.
-Je systeem heeft nu helemaal geen videokaart. Je zult of een CPU met iGPU moeten kopen of op zijn minst een simpele videokaart. High-end CPU van Intel hebben wel geïntegreerde graphics.
-Sneller geheugen kan geen kwaad met deze CPU. Een kitje van 3200 of 3600 mhz bijvoorbeeld. Kijk op de qvl van je moederbord of het geheugen wordt ondersteund, AMD kan kieskeurig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renetobe86
Dank je wel voor de tip. Ik ga mij erover inlezen!
Voeding heb ik toegevoegd, dank!

Ik ga dank toch ook even kijken naar een GPU.

En jij ook bedankt Baardhaas.
Ik ga opnieuw kijken naar de CPU's en nu naar intel.

Voor nu draadje maar even op slot. En dit uitwerken,
kan ik daarna weer een nieuw voorstel doen.

[ Voor 41% gewijzigd door renetobe86 op 09-05-2021 16:50 ]

Tobbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:31
Een ATX bord gaat niet passen in een kast die alleen mini itx accepteert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
Waarom ga je niet voor een high end laptop? Een Razer Blade bijvoorbeeld. Ruimschoots krachtig genoeg voor je wensen en een heel stuk praktischer.

Heb je ook niet het probleem dat er geen GPU's beschikbaar zijn. Want die heb je ook nodig voor video editing, niet alleen voor gaming.

Eventueel een externe monitor erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 10:53
Je gekozen SSD lijkt slecht leverbaar en is bovendien erg duur voor wat je krijgt. Voor die prijs heb je een pci-e 4.0 SSD.

Wat dacht je van zoiets?
Of als je echt heel veel data gaat schrijven, dan is dit ook een optie. Is nog wat sneller ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renetobe86

Inverted_World je hebt mij ook aan het denken gezet, om een nieuwe laptop te kopen ipv een pc, en dan evt. nog met de monitor die ik heb liggen.

Ik ben nu ook aan het kijken welke ervaringen anderen hebben met videobewerking op een laptop.

Tobbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-05 15:36

Mijn vader deed altijd video bewerken op zijn laptop, daar worden ze erg warm van. Niet aan te raden. Dan kan je beter zoon klein pctje nemen, die ze vroeger altijd op het werk hadden waar je je monitor op kan zetten. Bijv een kant en klare van dell. https://www.dell.com/nl-n...98-4423-b6dd-9fbb4c645af8

Aan te raden specificaties zijn:
- Intel® Core™ i7-10700
- Precision 3440 SFF met 260 W tot 92% efficiënte voeding (80 Plus Platinum)
- NVIDIA Quadro P1000, 4 GB, 4 mDP naar DP-adapter
- 16 GB 2 x 8 GB DDR4 UDIMM non-ECC-geheugen
- C8 M.2 PCIe Boot SSD met optionele M.2 PCIE SSD en 1-2 2,5 inch HD
- Geheugenkaartlezer

Met de drie opslagplaatsen kan je genoeg fotos en filmpjes kwijt op de pc voor een wereldreis en met de geheugenkaartlezer, kan je het SSD kaartje van je camere gelijk op je pc aflezen. Zonder extra draden en toestanden.

Dan kom je op ongeveer €1300 euro uit met bovenstaande specificaties. Je moet ze zelf alleen even uitkiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Glamourt op 09-05-2021 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pwner
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:56

Als je niet aan Windows vast zit zou je eventueel ook kunnen kijken naar de nieuwe macbooks met M1 chip of mac mini. Zijn goed te betalen en kunnen goed omgaan met 4k footage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pak een nieuwe MacBook Air/Pro M1: ingebouwd scherm, klein, stil, aardig vlot (met Final Cut en niet met Adobe Premiere) en zeker goed geprijsd. YouTube: Is the M1 13" MacBook Pro Good for TOUGH Video Editing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Glamourt schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:56:
[...]
Dan kom je op ongeveer €1300 euro uit met bovenstaande specificaties. Je moet ze zelf alleen even uitkiezen.
*Excl BTW

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World

Wij gebruiken hier op kantoor voor mobiel gebruik 2 Razer Blades 15 advanced 2020 en 17 Pro 2020. Beiden met RTX 2070 Super, i7 10875H, 32GB, 2TB SSD.

Voor Cinema 4D + Octane en After Effects is dat ruim voldoende, dan zal dat zeker ook met première het geval zijn.

Niet zo snel renderen als een desktop met 3090 natuurlijk, maar echt een heel fijne ervaring voor zo'n klein apparaat. :)

Zelf zou ik niet voor een MacBook m1 gaan. Leuke CPU, maar voor de rest schiet ie overal te kort, en dan vooral RAM. Onze desktops gebruiken rustig 64/128gb, en dat limiet is in 3D/videoland prima te bereiken. Onder de 32 GB ram zou ik niet doen, en je bent wel gek als je met de 8GB van een MacBook genoegen neemt.

Qua scherm vind ik in de Adobe software vooral 21:9 super fijn, de breedte van een tijdlijn werkt goed in die verhouding. 3440x1440p of 5120x2160p bijvoorbeeld!

Ik zou het overwegen. Het enige nadeel van een laptop is dat wanneer ze renderen, ze wellicht even gaan blazen.

Tegelijkertijd komt dat geluid niet in de buurt met de 2 3090s die we ook in desktops hebben zitten, dat klinkt als een stofzuiger.

Helemaal geluidsloos is dan weer lastig überhaupt denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Inverted_World op 09-05-2021 21:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renetobe86
Ik heb besloten dat het een laptop wordt.
Na het lezen en wat reviews bekeken te hebben, wordt het de "Lenovo Legion 7 - 82N6005VMH"

Heeft de volgende specs:
16 inch Quad HD beeldscherm
AMD Ryzen 9 5900HX processor
32 GB werkgeheugen
2 TB SSD
NVIDIA® GeForce RTX 3080™ - 16 GB

Dus ik verwacht dat dit ruim aan mijn eisen gaat voldoen.
Helaas nog wel even 2 maandjes wachten, voordat die uitkomt.
Hartelijk bedankt voor alle tips!

Tobbert

Pagina: 1