Hapering in spel bij VirtualBox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merexa
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-02 17:52
Hoi!

Ik wilde wat nostalgie naar boven halen na wat oude spellen te hebben gevonden. Zo is er een oud paardenspelletje (Mijn Manege) waar ik als kind verslingerd aan was /3 :')
Op mijn laptop (Win 10) met een CD drive (mijn desktop heeft er geen) heb ik hem geïnstalleerd, alleen als je met een paard gaat rijden werd het scherm wit en begon te flikkeren en kon je dus niks. De muziek ging wel door. Toen heb ik VirtualBox gedownload en Windows XP er op gegooid. Dat is allemaal gelukt en nu komt er wel beeld, maar ziet het er zo uit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7F07ncPQeVosrENZ0S-vvPEJQGw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/E7BlDqWtHVS5MyKy0dJHwZ1H.png?f=user_large

En zo blijft het er een beetje uit zien als je gaat rijden. Er beweegt dan wel wat, maar het scherm is een soort van in tweeën gedeeld met allemaal vervormde objecten er in.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Groetjes!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:04

g0tanks

Moderator CSA
Heb je al geprobeerd om het spel in Windows 10 te draaien met Windows XP-compatibiliteitsmodus?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merexa
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-02 17:52
Ja, ik blijf dan hetzelfde probleem houden (knipperend wit scherm). Ik heb alle packs van Windows XP geprobeerd. Verder werkt het spel ook prima, alleen dit ene onderdeel blijft een issue en daardoor is het spel dan ook niet speelbaar. Zowel op de laptop met Windows 10 waar het scherm dan wit word en begint te knipperen en in VirtualBox ziet het er dus raar uit, missen er stukken etc. maar werkt verder ook goed.
Op gegeven moment dacht ik ook ''laat ook maar, stom spel'' maar ik wil het ook niet zomaar opgeven.
Dat knipperen met het witte scherm komt overigens bij meer mensen voor heb ik gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als het lukt kan je hun helpen:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=75&t=1758119
Misschien Windows 98 proberen?
En zet de resolutie op 640x480 / 1024x768 enzo.

[ Voor 31% gewijzigd door DJMaze op 09-05-2021 23:17 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar