Toon posts:

dreamcast vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi all :)
vraagje voor alle dreamcast bezitters (of mensen die er ervaring mee hebben)
aangezien die nu lekker goedkoop is, en ik 's avonds wel es ff relaxt wil gamen, en ik nog geen zin heb om ps2 te kopen (rijlessen vinnik ff belangrijker :) )
(zow, nu heb ik alle tegenredenen gehad zegmaar ;) )

nu de vraag, hoe is de dreamcast zelf ? :)
beetje stoer of meer van weggooien..
en dan graag echt meningen en niet gelijk af kraken omdat nintendo fan bent ofzo...

thanx all :)

Verwijderd

nou voor een echte dreamkast moet je toch echt naar IKEA,suc6

Verwijderd

Topicstarter
.................
thanx voor je reply ofzow?

Verwijderd

Dreamcast? Meteen kopen! Als je 'm in ieder geval nog kunt krijgen :)

Waarom?

Soul Calibur, DoA 2, Sonic Adventure 2, Crazy Taxi 2, Shenmue, NBA 2K1, NFL 2K1, Virtua Tennis, Skies of Arcadia, MSR, enz. enz. ENZ.

Op dit moment is een DC een veel betere koop dan de PS2 als je kijkt naar natuurlijk de prijs maar ook zeker de kwaliteit van de games. Bij de PS2 beginnen de goede games nu ook binnen te druppelen (Gran Turismo 3 en uhm... Gran Turismo 3? >:) ) maar om daar nou meer dan 2x zoveel geld aan te besteden, mwah... :Z

De DC is dood ja, maar op de games kun je nog jaren vooruit!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 16 augustus 2001 21:14 schreef twiki het volgende:
nou voor een echte dreamkast moet je toch echt naar IKEA,suc6
lol, humor? :?

dreamcast is een geweldige conole, zie ook de posting van jdvanwijk.
En er komen nog behoorlijk wat toptitels uit voor de dreamcast.
En er zijn al een hele hoop vette titels zoals jet set radio, ecco the dolphin, ferrari f355 challenge, unreal tournament, sonic 2, resident evil, chu chu rocket, le mans 24 hour, space channel 5, etc enz enz etc.

39

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 21:21 schreef jdvanwijk het volgende:
Dreamcast? Meteen kopen! Als je 'm in ieder geval nog kunt krijgen :)

Waarom?

Soul Calibur, DoA 2, Sonic Adventure 2, Crazy Taxi 2, Shenmue, NBA 2K1, NFL 2K1, Virtua Tennis, Skies of Arcadia, MSR, enz. enz. ENZ.

Op dit moment is een DC een veel betere koop dan de PS2 als je kijkt naar natuurlijk de prijs maar ook zeker de kwaliteit van de games. Bij de PS2 beginnen de goede games nu ook binnen te druppelen (Gran Turismo 3 en uhm... Gran Turismo 3? >:) ) maar om daar nou meer dan 2x zoveel geld aan te besteden, mwah... :Z

De DC is dood ja, maar op de games kun je nog jaren vooruit!
je vergeet house of the dead (1,2) en resident evil: code veronica
maar de dreamcast zou ik nog niet kopen
hij's wel cewl maar ik zou eerst effe w88 op de ps2, gamecube en x box, als daar een coole tussen zit is de dreamcast snel weggegooid geld (8>

Verwijderd

Topicstarter
ja precies, en via via heb je der 1 voor 00 piek ofzo met 20 spellen ofzo :)
kan ik gelijk aan de slag, en er blijven toch nog wel ffies nieuwe games voor uitkomen?
zag eerst preview voor shenmue 2 enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
mwa, tegen de tijd dat alles echt uit is zie ik wel verder, ben alleen uitgekeken op me ps1 enzo ;)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
dr zijn nu 300 spellen uit, als daarvan 150 al goed zijn en het echt sega arcadegevoel hebben kan je dr nog jaren mee vooruit, ook de beeldkwalitijd is nog zeer goed.

Met andere woorden, ik moet geld hebben om zo'n ding te kopen :D

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 16 augustus 2001 21:55 schreef Hyperbird het volgende:
dr zijn nu 300 spellen uit, als daarvan 150 al goed zijn en het echt sega arcadegevoel hebben kan je dr nog jaren mee vooruit, ook de beeldkwalitijd is nog zeer goed.

Met andere woorden, ik moet geld hebben om zo'n ding te kopen :D
kijk, dit soort reacties verbazen me eigenlijk altijd.
De hele console is aardig verkocht maar het sloeg niet goed aan, maar ondertussen wil wel iedereen zo'n ding hebben.
Voorbeeld, vanaf januari wilde een maat van me een Dreamcast, maar omdat hij altijd zo'n extreem hoge telefoon rekening heeft duurde het wat langer dan gepland om die dreamcast te halen.
Sinds vorige week heeft me maat uiteindelijk voldoende geld ( :D ) en wilde er 1 gaan halen, maar ze hadden ze niet meer bij die winkel, hij teleur gesteld naar huis.
Maar heeft er nu wel 1 gereserveerd, die komt volgende week binnen.
En zo zijn er meer mensen die nog op het allerlaatste moment toch nog een dreamcast pas gaan halen, ondanks dat er binnen nu en 1 jaar niks meer voor uit komt.
Best vreemd eigenlijk.

Zelf had ik de Dreamcast vanaf de eerste dag dat hij in Europa bischikbaar was *D

39

Verwijderd

Topicstarter
tja, voor mij persoonlijk is het omdat ze niet zo duur meer zijn, zeker niet zo duur als ps2, en zoals ik zei, ik heb me geld ook voor (belangrijkere) dingen nodig, dus komt dreamcast het beste uit :)
wilde m tijdje geleden ook al, maarja, stagevergoeding enzo :) heb je weinig aan :)

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
meteen halen dat ding.
echt vet.
te gekke race spellen
vecht spellen ook helemaal top
de vs series.

ik vind het spellen aanbod ook beter dan ps2
nu ps2 al een tijdje uit is is eigenlijk gt3 het enige spel wat me een beetje aanspreekt

"If u do something do it with style, or do it at all."

Verwijderd

Kopen met die hap.
Het is inderdaad dat we de afgang van de DC moeten mee maken :(
Naast de Saturn is DC de beste console die ik ooit heb gekocht.
Mijn maat udenjpg heeft nu een bod voor een DC bij iplaza
En vannacht is het afgelopen zo ik hoop dat hij het wordt.

DC is going down but not without a bigbang.

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
kopen, kopen, kopen. Gister nog 3 spellen gekocht. En geloof me, ze zijn allemaal even vet. Ik heb er nu aardig wat en ik vind het de beste console sinds de 16-bitjes. Lang geleden dat ik zulke goeie, leuke en originele spellen heb gespeeld. Spellen zijn nu niet duur. Bij de FutureZone(.nl :) ) DC + Capcom vs SNK :9~ + Chu Chu Rocket :) f299,-

O, als je het nog niet bergreep... DOEN!!!!!

Sorry voor het geschreeuw, maar ik kan het niet duidelijk genoeg zeggen. Hopelijk kan je er nog vinden suc6. Enne, ik zie je post binnenkort hier wel staan... om ons gelijk te geven en te bedanken. Zeker weten! :)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 21:21 schreef jdvanwijk het volgende:
Crazy taxi 2! met 3/4 bankrobbers/Rastafolks/cheerleaders, etc in je taxi, echt onwijs stoer >:) Shenmue is ook heel errug mooi, alleen al dat achterlijke ge-oefen met die moves wordt je soms een beetje moe van..
en ik weet niet of "Confidential Misson" officieel te krijgen is, maar dat is echt een light-gun game die zo uit de arcadehal komt/kan komen (kende hem voor ik de DC versie had nog niet), echt heel wreed, House Of The Dead 2 verbleekt erbij.

Kortom, DC is echt heel wreed ondanks dat ie dood is :)

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde als jou, ik wilde gewoon lekker op de bank of met een stel vrienden een potje gamen.
daarom had ik dit topic geopend:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/201408/

daar hadden ze met een DC aangeraden, die ik uiteindelijk ook voor f250,- heb gekocht (incl. Metropolis Street Racer en Dave Mirra BMX)

Ik heb hem gisteren ontvangen en hij is echt super!! :P
grafisch is hij echt 10 keer mooier dan een PSX en er zijn coole vette spellen op!!
Dat hij bijna dood is maakt alles ook zo lekker goedkoop, in sommige winkels is hij zelfs goedkoper dan een PSX.
terwijl de PSX niets is vergeleken bij een DC >:)

een woord: Kopen!!

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik was al van plan om m te kopen, maar nu ik
jullie zo hoor kan ik niet w88 tot ik me salaris heb :) :)
thanx alvast voor de reacties en als jullie nog tips hebben (games, randapparatuur) hoor ik dat graag :)

Verwijderd

De Dreamcast is gewoon DA SHIT!

Bijna iedereen die ik het heb laten zien wil er nu ook een hebben. En zoals meerderen al zeiden, de gamecollectie die beschikbaar is is gewoon de beste voor any platform.
Het enige goeie spel op de PS2 dat ik gezien heb is GT3.

En ja misschien kan de PS2 grafisch wel wat meer dan de Dreamcast maar waar gaat het nu echt om? Gameplay!

Op een Dreamcast krijg je arcade-perfect ports van spellen uit de speelhal. Ik heb nu bijvoorbeeld net Daytona USA 2001. Helaas heb ik er nog geen maar als je daar een racestuurtje bijkoopt is het gewoon alsof je de kast in je huiskamer hebt.

Wat ook gewoon ULTRA coole spellen zijn:

- Sonic Adventure 2
- Crazy Taxi *
- Virtua Tennis *
- Ferrari F335 *
- Soul Calibur *
- Jet Set Radio (is niet uitgebracht op de PS2 omdat de
PS2 dit spel niet aankan *lol*)

Spellen met een * zijn EXACT zoals in de arcade met extra's die ze in feite nog leuker maken.

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zeker die dreamcast halen.....je gaat er veel plezier mee hebben.... het lijkt idd dat iedereen een dreamcast wil....maat van me heeft er ook twee weken geleden eentje aangeschaft.......

Op het moment heeft de dreamcast gewoon zo veel goede originele spellen....kan nu niets tegen op....

Verwijderd

SHENMUE2 & Virtue Tennis Release in November
alleen voor deze 2 al de moeite waard

*ikzelf speel nu PHANTASY STAR online ver.2 veul

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Mocht er nog iemand een DC + games kwijt willen omdat er sindskort een nieuwe PS2 onder de TV staat.. ik heb wellicht wel interesse. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 13:05 schreef tazzman het volgende:
Mocht er nog iemand een DC + games kwijt willen omdat er sindskort een nieuwe PS2 onder de TV staat.. ik heb wellicht wel interesse. :)
Haha ;)

Ik denk dat de meeste mensen die allebei hebben het meest zitten te spelen op hun DC :P

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
En als je n beetje fan bent van RPG's is Skies Of Arcadia DE game voor DC... tis gewoon een FinalFantasy met supergraphics..

kheb em al gedownload maar hijs zo meesterlijk dat ik hem officieel ga kopen...

maar weet iemand misschien waar?? ik ben em op nog geen enkele gamesite tegengekomen :(

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 13:24 schreef 3CLipZ het volgende:
En als je n beetje fan bent van RPG's is Skies Of Arcadia DE game voor DC... tis gewoon een FinalFantasy met supergraphics..

maar weet iemand misschien waar?? ik ben em op nog geen enkele gamesite tegengekomen :(
vind GrandiaII betur :P

• Eeruku
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:26 schreef kyle_2000 het volgende:

[..]

vind GrandiaII betur :P
die zoek ik nog steeds :'( (niet in de winkel >:) )

Verwijderd

hoeveel kost nu een DC?? en die spellen??

thx

• Eeruku
bij futurezone.nl kost ie nieuw 299 + 2 spellen

• RedTop
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:09 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Haha ;)

Ik denk dat de meeste mensen die allebei hebben het meest zitten te spelen op hun DC :P
Amen! (DC-gelovige! :P )

Dank u Sega voor ons dagelijks portie vette actie, de mooie graphics en de lege portemonnee. Hoedt over hen die niet geloven en achter het net dreigen te vissen...

..

Ook al loop ik in de schaduw van het dal van Sony, ik zal niet vrezen want Sega is mijn hoeder en zal weldra mijn spelverslaving weten te sussen met de meest ongelooflijke console en games...

Vrij vertaald uit onze DC handleiding :P

* RedTop twijfelt aan zijn gezondheid...

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 13:24 schreef 3CLipZ het volgende:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00005B95D/qid%3D998067715/026-2925221-1218000

Geen dank! :)

Verwijderd

neem gewoon een Xbox man :D

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 20:37 schreef WouteRF het volgende:
neem gewoon een Xbox man :D
[vlammenwerper aan] Waarom dan? Heb je daar dan weleens op gespeeld dan? Koop eerst maar eens een DC, kleine snotaap, en kom dan maar weer terug als je uitspraken rein zijn >:) [vlammenwerper uit]

• RedTop
Op vrijdag 17 augustus 2001 20:44 schreef jdvanwijk het volgende:

[..]

[vlammenwerper aan] Waarom dan? Heb je daar dan weleens op gespeeld dan? Koop eerst maar eens een DC, kleine snotaap, en kom dan maar weer terug als je uitspraken rein zijn >:) [vlammenwerper uit]
Wooooooooowwwwww. Heb eigenlijk een hekel aan vuur, maar hier moet ik toch hartelijk om lachen... Whahahahahaha! *D

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:20
DC is een pracht console :) Waarom? Door het grote aanbod supergames van arcade tot rpgs.
Ik zelf vind dat de DC een onder gewaardeerde console is..kijk is naar spellen zoals MSR en Shenmue..dat zie ik geen andere console nog doen..sure brengt de ps2 ons gt3 maar kwa orginaliteit en topgraphics voor een zeer lage prijs is de DC echt TOPPIE!

Mensen die zeggen van koop een Xbox of Gamecube want die rulen zwaar...denk is na, speel er eerst op, en geef dan je ordeel er over.
Want hoe een console de markt gaat overwinnen komt niet door screenshots maar door je eigen ervaring die je met de console en games heb gehad, en niet door wat iemand zegt dus :)
Pagina: 1