CSGO voelt aan als 60FPS en dropt af en toe een frame

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09 11:47
Even de situatie schetsen.

Was hiervoor de eigenaar van de setup in mijn signature, maar met een VEGA56. Hierop speelde ik zonder problemen CSGO, uiteraard. Meer dan krachtig genoeg.

Ik was één van de gelukkigen die kon upgraden naar een RTX3070, maar CSGO lijkt deze overstap niet zo goed verteerd te hebben. Ondanks het feit dat ik op een 240Hz scherm speel, voelt de game aan alsof ik op een 60Hz scherm speel. Heel af en toe lijkt de game ook een frame te "skippen".

Uiteraard ben ik zelf al op zoek gegaan, maar ik kon niet bepaald een oplossing vinden. Andere games hebben er geen last van en draaien wel gewoon zoals het hoort.

Wat ik al getest en/of gedaan heb:

> Verse installatie van Windows 10. Tot drie maal toe intussen.
> Nieuwe DP kabel, ook al was het weinig waarschijnlijk dat het hieraan lag
> Windows Game Mode en DVR uitgeschakeld, full screen optimizations uitgeschakeld
> BIOS geuprade naar de laatste nieuwe versie
> BIOS teruggezet naar default, met uitzondering van XMP profile
> Tweede scherm losgekoppeld en zo getest, maakte geen verschil
> Met default Nvidia settings gespeeld en proberen tweaken, beiden maakten geen verschil
> Router gereset
> Gegoogled (ik zeg het er maar bij voor de volledigheid)
> AMD CPU met of zonder PBO getest
> In alle andere applicaties hardware acceleration uitgeschakeld
> Debloating van Windows
> CSGO in verschillende resoluties getest (ik speel normaal 4:3 stretched maar ook native brengt weinig beterschap)
> Kaart is niet "gedaisychained" maar hangt met twee aparte connectoren vast aan voeding, een Corsair RM750X.
> Vast nog een aantal dingen die ik intussen niet meteen meer herinner...

In ieder geval, ik ben stilaan wanhopig. Ik hoop dat iemand me hier de tip kan geven die het probleem oplost, want ondanks alles is het nog steeds mijn main game.
Ik ben zo wanhopig dat diegene die de doorslaggevende tip geeft (indien toegelaten van de regels alhier) gerust op een materieel "bedankje" mag rekenen.

Alvast bedankt om dit door te nemen, en op hoop van zegen...

Met vriendelijke groeten,
Tricolores

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-09 00:08
Scherm in windows wel op 240hz gezet? ... =) En ik neem aan dat je fps in CS:GO wel gewoon 200+ is?

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09 11:47
ToasterxD schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:01:
Scherm in windows wel op 240hz gezet? ... =) En ik neem aan dat je fps in CS:GO wel gewoon 200+ is?
Uiteraard. Ook het console commando mat_info in CSGO geeft aan dat er op 240Hz output geleverd wordt.

In CSGO haal ik vaker dan niet de standaard 400fps cap, dus dat is ook niet meteen een issue.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:47
Tricolores schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:03:
[...]

Uiteraard. Ook het console commando mat_info in CSGO geeft aan dat er op 240Hz output geleverd wordt.

In CSGO haal ik vaker dan niet de standaard 400fps cap, dus dat is ook niet meteen een issue.
Kan je een screenshot tonen dat het scherm echt goed ingesteld staat op 240h?

Windows wilt nog wel eens dit terug op 60h zetten. Heeft ie bij mij ook al een keer gedaan terwijl ik een 144hz scherm heb.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!