ISDN, nog de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54
Omdat ik jammergenoeg niet in een regio woon waar kabel/adsl beschikbaar is moet ik het al een lange tijd doen met een simpele 56k modem. Ik verwacht de komende 1,5/2 jaar zowieso geen breedband internet in mijn dorpje :(
De enige mogelijkheid die je dan nog hebt is ISDN. De aanschafkosten zijn redelijk hoog (de anologe telefoons worden zowieso niet vervangen) Maar wat krijg je er voor terug?

Is ISDN ideaal voor onlinegames?? Dus ook voor nieuwe online games die nog moeten uitkomen? En maakt het nog erg veel uit welk merk kaart je neemt?

En zelf aanleggen is dat aan te raden? (ik ben niet al te handig..) Want ik lees wel problemen op sommige fora.

Zoals je ziet weet ik er niet al te veel van af..maar ik moet toch wat weten voor dat ik m'n vader ga ompraten zodat ie iets bijlegt :)

/edit damm wat veel kromme zinnen :)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik las laatst ergens dat met een speciale compressietechniek op isdn snelheden van 248kbit bereikt kunnen worden. Dit was op de site van de fabrikant van de KPN WEBVOX (ben de naam van de fabriek kwijt)

• FreakR
Maar dat is zeker aan de kant van de provider?? Ik heb nu namelijk wish en dat vind ik wel fijn om te houden :)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ISDN is stabieler wat betreft de verbindings snelheid.

• FreakR
Op donderdag 16 augustus 2001 21:34 schreef PolarBear het volgende:
ISDN is stabieler wat betreft de verbindings snelheid.
Is het ook zo dat je bij ISDN altijd voor de volle 64k inbelt?

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Yup, je belt voor de volle 64 K in, ik kan je ISDN trouwens aanraden als je online gamepies wilt spelen, daar is ISDN namelijk perfect voor.
Ik zit hiero namelijk met hetzelfde probleem.
En dan komt er als handigheid nog bij dat je geen boze ouders hebt die zeuren dat ze niet kunnen telefoneren als jij op i-net zit :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• lawtshjj
  • Laatst online: 15-08 16:02
Jah et hangt er van af wat je allemaal wilt gaan doen, als je alleen beetje zit te chatten, e-mail sturen, nieuws lezen dan kan je gewoon je oude verbinding houden.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
't is niet echt veel sneller. Je hebt wel leuke extra's en natuurlijk 2 lijnen. ADSL aanleg gaat toch wel snel, dus als je niet diep in de polder woont zal het denk ik wel sneller beschikbaar zijn. Tegen die tijd wil je dan mischien weer terug naar analoog, omdat je de xtra kosten het niet meer waard vind, dat gaat heel moeilijk en lang w88 worden :(.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 08:34

admiral866

The King Personality Disorder

en zelf aanleggen is echt no problemo hoor.
je moet alleen even het plaatje in het boekje bekijken en hier en daar wat lezen.
meesten die problemen hebben doen dat niet goed.
of hebben kapotte hardware.

Verwijderd

Bij mij op kantoor (in een of ander gat in Drenthe) internetten we nog met zijn allen (tot 15 m/v) via een isdn lijntje via het netwerk.
Werkt goed als er alleen gesurft wordt.

Dus alleen internetten gaat zeker goed.

/me download lekker thuis met 300 kB via @home 8-)

edit:
sorry: typootje

Verwijderd

Qua snelheid biedt het niet echt veel meer....voordelen zoals 2de lijn zijn natuurlijk zwaar relaxed als er geen alternatief is :9

• FreakR
Op donderdag 16 augustus 2001 21:56 schreef Straat het volgende:
't is niet echt veel sneller. Je hebt wel leuke extra's en natuurlijk 2 lijnen. ADSL aanleg gaat toch wel snel, dus als je niet diep in de polder woont zal het denk ik wel sneller beschikbaar zijn. Tegen die tijd wil je dan mischien weer terug naar analoog, omdat je de xtra kosten het niet meer waard vind, dat gaat heel moeilijk en lang w88 worden :(.
Nee ik download nu meestal met iets van 4,3k en als dat word verhoogd naar 7,? dan vind ik het al best :)

Maar is ISDN de beste verbinding voor onlinegames? Dat heb ik namelijk wel is gelezen

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik had eerst ook een normale 56k modem.. Victory ofzo was het merk. Naja ging best lekker, maar heb inmiddels ISDN (moest 2de lijn erbij nemen omdat we nooit bereikbaar waren :P) en het gaat inderdaad wel (merkbaar) sneller.

Vooral omdat ie ook compressie-iets gebruikt. Als ik namelijk een MySQL-backup download (dat is puur tekst, geen binary-data) past ie flinke compressie toe en haal ik met ISDN gewoon 40/50kb sec :? :9 de rest gaat iets sneller, het is wel merkbaar iig, maar of het het geld waard is weet ik niet.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
voor online games is het zeker aan te raden! Ik speel al 3/4 jaar quake2 en daarvan 3 jaar met een 56k modem, (ping 130/200) en kon daar altijd goed mee spelen, maar als je dan 1 keer met isdn (ping 40/50) speeld weet je niet wat je mee maakt, dat speeld echt gewoon zo super als je van een analoge lijn af komt, ik was ook gelijk 2 keer zo goed 8-)

Ik heb al heel wat gasten meegemaakt, van a2000 tot cistron 8mbit, lui met een ping van 10/13 maar die hebben echt veel meer last van pl. Ik heb met mijn isdn lijn en xs4all abbo misschien 2 sec lag in 10 uur spelen, en dat ligt dan waarschijnlijk nog aan de server ook. Ok, je betaald wel gewoon de telefoontikken maar je hebt echt een superstabiele connectie!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

ISDN is dan inderdaad wel ideaal hoor. Lekker snel inbellen, 8 kb/s (niet snel voor de kabelaars, I know) en de dubbele lijn he, dus geen zeurende ouders meer (nahja, eens in de twee maanden wel natuurlijk, als de rekening weer komt :))

Mother, will they like this song?

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57
ja..
inbellen is i.d.d. sneller !
ik heb een isdn modem. en kan downloaden met c.a. 7,75 kb/sec. Inbellen duurt c.a. 3 seconden
met een andere modem (extern 56k v.90) haal ik gemakkelijk 6 kb/sec . inbellen duurt wel c.a. 45 seconden.

dus.. tja. om daar al die moeite voor te doen...
Ik vind ISDN wel een heel stuk fijner.. (heb geen geduld met inbellen)

Verwijderd

Bij ISDN kan je bovendien in de daluren ook nog eens kiezen voor dubbele verbinding indien je eens een keer iets groters wil downloaden.

Daarnaast is je upload even groot als je download in tegenstelling tot een modem. Betekent dat je dus sneller kan mailen met grote attachments. 7K gemiddeld is wel te doen met ISDN, maar mede provider afhankelijk.

Verbindingskosten zijn lager bij ISDN. Tikken gaan per seconde en opzetten van de verbinding kost minder.

• FreakR
Op zaterdag 18 augustus 2001 16:01 schreef superjoost het volgende:
ja..
inbellen is i.d.d. sneller !
ik heb een isdn modem. en kan downloaden met c.a. 7,75 kb/sec. Inbellen duurt c.a. 3 seconden
met een andere modem (extern 56k v.90) haal ik gemakkelijk 6 kb/sec . inbellen duurt wel c.a. 45 seconden.

dus.. tja. om daar al die moeite voor te doen...
Ik vind ISDN wel een heel stuk fijner.. (heb geen geduld met inbellen)
Damm vertel mij hoe je 6k haalt met 56k?? Dat heb ik nog nooit gehad. Maarja dat kan ook liggen aan de berekening natuurlijk :)

Iig thanx voor de reacties ik ga er nog maar ff over nadenken :)

Pagina: 1