Na de PC te hebben opgebouwd, de PC via de HDMI connector aangesloten op een scherm. Als de PC wordt ingeschakeld gaan de ventilatoren aan en de RGB leds branden. Echter komt er geen beeld.
Tevens kan de PC niet uitgezet worden via de power switch. Hoelang ik hem (of de interne moment schakelaar op het MB) ook ingedrukt houd, de voeding schakelt niet uit. Dan rest alleen nog de schakelaar op de PSU.
Nog verontrustender is dat de Q -LEDS niet branden bij het inschakelen van de PC. Mijn aanname is dat de Q leds oplichten bij elke test stap en blijven branden als er een probleem is met een bepaald onderdeel. Klopt dit? Of branden Q leds alleen als er een probleem is?
Mijn vermoeden is dat het moederbord DOA is.
Hardware specificaties
Moederbord: Asus X570 Prime Pro
CPU: AMD Ryzen 3400G
Geheugen: Corsair Vengence RGB Pro DDR4 2x8GB 3200MHz (CMW16GX4M2C3200C16W)
Opslag: Samsung 970 EVO 1 TB NVMe M.2
PSU: Corsair RM750X
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Onderstaande om te kijken of dit beeld geeft
Mijn conclusie is dan ook dat het Moederbord Defect is.
Of zie ik nog iets anders over het hoofd?
Tevens kan de PC niet uitgezet worden via de power switch. Hoelang ik hem (of de interne moment schakelaar op het MB) ook ingedrukt houd, de voeding schakelt niet uit. Dan rest alleen nog de schakelaar op de PSU.
Nog verontrustender is dat de Q -LEDS niet branden bij het inschakelen van de PC. Mijn aanname is dat de Q leds oplichten bij elke test stap en blijven branden als er een probleem is met een bepaald onderdeel. Klopt dit? Of branden Q leds alleen als er een probleem is?
Mijn vermoeden is dat het moederbord DOA is.
Hardware specificaties
Moederbord: Asus X570 Prime Pro
CPU: AMD Ryzen 3400G
Geheugen: Corsair Vengence RGB Pro DDR4 2x8GB 3200MHz (CMW16GX4M2C3200C16W)
Opslag: Samsung 970 EVO 1 TB NVMe M.2
PSU: Corsair RM750X
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Onderstaande om te kijken of dit beeld geeft
- Het geheugen in alle mogelijke combinaties getest.
- SSD verwijderd
- Geheugen compleet verwijderd
- Alles losgekoppeld van het Moederbord afgezien van de stroom en de CPU
- CPU reseated
- CPU eruit
Mijn conclusie is dan ook dat het Moederbord Defect is.
Of zie ik nog iets anders over het hoofd?