2 monitoren op 1 27 inch mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balbeau
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2023
dag allen,

mijn vraag is misschien niet heel duidelijk, maar ik ga het zo duidelijk mogelijk proberen te maken.
Ik werk door covid 3 dagen p/week thuis. Nu heb ik een windows pc met 2 beeldschermen. Als ik via thuiswerken de citrix online omgeving betreed kan ik kiezen uit meerdere beeldschermen. Ik geef dan aan dat ik 2 monitoren heb en sleep dan de programma's die ik gebruik naar mijn 2 schermen, zo kan ik makkelijk van het ene dossier naar de database werken etc. Mijn vraag is of ik op de imac 27inch kan doen alsof ik werk op 2 monitoren. Dus echt virtueel 2 beeldschermen. dit omdat 27 ruim voldoende is qua ruimte.

Mocht ik niet duidelijk zijn graag verduidelijking vragen want ik zou eigenlijk graag over op apple. \

mvg Arne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Of dat via Citrix kan, kan ik je niet vertellen. Dat gebruik ik namelijk niet.

Wel heb je op de Mac virtuele desktops, Spaces genaamd. Deze zijn te vinden in Mission Control, of met 3 vingers omhoog swipen of ctrl+pijltje omhoog.
Hier kun je tussen schakelen met ctrl+pijltjestoetsen of swipe gestures.

Binnen Citrix kan je natuurlijk ook twee vensters exact naast elkaar “snappen”.
Dat is standaard Windows functionaliteit. Je sleept een venster tegen de linker of rechter rand tot deze die helft vult met een kader, dan laat je de muisknop los. Daarna kies je je tweede applicatie die ernaast moet.

[ Voor 16% gewijzigd door nelizmastr op 09-05-2021 07:59 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balbeau
Ok, dank je wel, De standaard Windows functionaliteit ken ik wel. Maar het gaat me echt om 2 virtuele beeldschermen. Ik denk dat ik het gewoon ga uitproberen bij iemand met een mac. En anders misschien de 24 inch met een 2e beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 18:39
Een mac kan naar ik meen qua software maximaal 128 beeldschermen tegelijk aansturen (althans ooit eens in OS 10.4.8 opgezocht), kaarten/devices om die schermen aan te sturen worden je uitdaging, de M1 chip is al een getest met 6 Intel apples met pcie extenders (bijvoorbeeld een 16 poorts pci chassis) kunnen voor nu even wellicht wat meer ..
De samenwerking van een mac (rechstreeks of via vmware fusion c.s.) en citrix is afhankelijk van citrix settings en cpu/gpu power aan de client kant.
Ik werk hier bijvoorbeeld met een 5K imac 27", dat vindt citrix op 5k resolutie niet leuk, helemaal niet als ik 2 keer een 30" schermen er bij aanzet. In die situatie is de mac onbelast, citrix wil echter gewoon niet zoveel pixels aansturen (grote vertraging). Voor mijn werk downsize ik helaas dan ook naar dual 1920x1080. Ik zou zeggen neem eerst even kontakt op met de citrix beheerspartij, zij kunen toelichten wat gesupporte instellingen/resoluties/systemen zijn ?
Ben overigens geen fan van citrix ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balbeau
Tweazer, dank je. Ik ben ook geen fan maar moet het er mee doen. Ik ga contact opnemen met de ict. Het leek me zo makkelijk. Gewoon 2 beeldschermen op 1 beeldscherm 😂