Invoer tekens valt plots minutenlang uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan Krom
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-05-2021
Mijn vraag
Zonder aanleiding kan ik plots geen tekens invoeren. Dit duurt meestal enkele minuten en herstelt zich vanzelf. Het is windowsbreed, dus in Firefox, Word, Excel, Outlook. Het is niet de uitval van het toetsenbord. Want functietoetsen werken gewoon uitstekend. het is puur invoer van tekst&tekens&cijfers. Het is plotseling een feit en duurt dus enkele (zeer irritante) minuten en lijkt zich vanzelf te herstellen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro
Op een HP 450 Pro, i7 8th gerenatie.
Meestal open; Office365, Firefox en Chrome, verkenner, Adobe Reader.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik vermoed soms een relatie met een pagina in Firefox. Dit is echter Amazon.de het lijkt mij heel sterk dat dit het probleem veroorzaakt omdat het niet de eerste de beste website is. Toch noem ik het omdat het altijd gebeurd als ik iets aan het doen ben rondom Amazon. Bijvoorbeeld als ik doorklik op een mailtje van hen om een actie uit te voeren. Ik heb het niet hard kunnen maken, maar als ik Amazon compleet links laat liggen heb ik een uitstekende dag ;-). Let op: Functietoetsen werken allemaal gewoon (Windowstoets, geluidregeling, sneltoetsen). Ik gebruik een draadloos toetsenbord maar dit issue geldt ook voor het toetsenbord van de laptop zelf. Virtueel toetsenbord werkt gedurende het issue uitstekend (maar is natuurlijk nogal onpraktisch). Windows heeft alle updates. Issue doet zich voor sinds midden april. Er zou een verband kunnen zijn met de grote update destijds, alleen weet ik niet zeker of ik juist nav dit issue geupdated heb of andersom, dat het pas ná de update kwam......

Hoop dat er iemand is die zegt: Tja, daar is een bekende oplossing voor. Ik heb gezocht maar kon toch echt niet makkelijk iets vinden. De oplossingen die ik wel vond richten zich op niet werkende toetsenborden, maar het toetsenbord werkt wel, de tekens worden niet overgebracht in de velden (Google zoekbalk, URL-balk, velden in Excel of gewoon elders in Windows etc).

Sebastiaan.