We hebben een Matrox G550 !!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Goeie dag allemaal :)

Jaja je leest het goed, we hebben de eerste G550 hier in Nederland, het is nog niet de officiele versie maar dat maakt niet uit :)

Matrox heeft deze kaart dus gestuurd en ons gevraagd of wij hem wilden testen voor hun, en ik moet zeggen dat het er zeeeeer vet uitziet :)

* Bierkameel heeft er natuurlijk meteen een paar foto's van gemaakt en hier komen ze:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/emike/G550/G550.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/emike/G550/MVC-026F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/emike/G550/MVC-027F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/emike/G550/MVC-028F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/emike/G550/MVC-029F.JPG

De foto's zijn een beetje wazig omdat ze uit zo'n oude Sony Mavica komen maar ik zal morgen ff foto's maken met mn Olympus 860L :P

Ik ga morgen ff vragen of ik het kaartje mee naar huis mag nemen dit weekend en dan zal ik er mischien wel een review voor schijven, hij ziet er in 2D in ieder geval super uit en die nieuwe software is ook :9~

Er zat een driver bij op een CD-R :D en een kabeltje om er een tv aan te hangen en verder ook nog een klein verloopje van een normale monitor aansluiting naar DVI, je zou er dus 2 TFT's achter kunnen hangen of een CRT en een TV :9

Alle proemn in n drek

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Nou hartstikke gefeliciteerd met je nieuwe grafische kaart.

Alleen jammer dat die kaart al 2 jaar uit de mode is

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 16 augustus 2001 21:23 schreef superbikkel het volgende:

Dat scheelt een cijfer, hoor ;)

Maar das leuk, al wat van displacementmapping gezien?

Ik hoop ze nog steeds eens terug te zien in het gamesegment.

Niet op voorraad.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 16 augustus 2001 21:08 schreef Bierkameel het volgende:
Jaja je leest het goed, we hebben de eerste G550 hier in Nederland, het is nog niet de officiele versie maar dat maakt niet uit :)
Hoe verklaar je dat je de eerste hebt terwijl er op t.net al een review heeft gestaan? ;)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter

Onder welke steen heb jij gezeten :?

Er stond maandag nog een stukje op de frontpage over deze kaart :P

Alle proemn in n drek

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Goeie dag allemaal :)

Matrox heeft deze kaart dus gestuurd en ons gevraagd of wij hem wilden testen voor hun, en ik moet zeggen dat het er zeeeeer vet uitziet :)
Dat wil ik ook wel worden voor ATI.

Niet op voorraad.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 21:27 schreef BrZ het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dat je de eerste hebt terwijl er op t.net al een review heeft gestaan? ;)
Ik heb nog geen Nederlandse hardware site gezien die hem heeft alleen linkjes naar Amerikaanse pagina's ;)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

ga hem eens testen, Q3A, werkt die er goed mee?

Verwijderd

Er zat een driver bij op een CD-R :D en een kabeltje om er een tv aan te hangen en verder ook nog een klein verloopje van een normale monitor aansluiting naar DVI, je zou er dus 2 TFT's achter kunnen hangen of een CRT en een TV :9
Volgens mij beschrijf je dat laatste verloopje verkeerd. Je kunt de digitale uitgang op de kaart met het verloopje veranderen in een normale aansluiting. Zodoende kun je er dus twee normale schermen op aansluiten en niet twee digitale.
Kijk maar eens op: http://www.tweakers.net/reviews/243
En dit plaatje: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/997297495.jpg

Is de 2D kwaliteit trouwens veel beter dan die van de G450?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:31
ikkan het ook verkeerd hebben maar staat die g550 al niet te koop in de pricewatch?

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 22:46 schreef skinhead het volgende:
ikkan het ook verkeerd hebben maar staat die g550 al niet te koop in de pricewatch?
Hij kan misschien al in de pricewatch staan, maar kunnen ze hem ook leveren.... nog niet dus... :)

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 22:21 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

Volgens mij beschrijf je dat laatste verloopje verkeerd. Je kunt de digitale uitgang op de kaart met het verloopje veranderen in een normale aansluiting. Zodoende kun je er dus twee normale schermen op aansluiten en niet twee digitale.
En dit plaatje: [afbeelding]

uhm, zijn deze kabels ook los te krijgen??
Zoja, waar??

Linda

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:25
Staat wel in de pricewatch. Maar het wordt verwacht dat deze kaart pas over een klein maandje beschikbaar is in nederland.

En Matrox kennende zal het wel 1.5 of 2 maanden duren voordat de kaart echt een beetje fatsoenlijk leverbaar is. :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 16 augustus 2001 21:31 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

Ik heb nog geen Nederlandse hardware site gezien die hem heeft alleen linkjes naar Amerikaanse pagina's ;)
Uhmz... Hielko heeft hem zelf gereviewed hoor :P

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 22:21 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

En dit plaatje: [afbeelding]

Dat gevalletje zat er inderdaad bij :)

Ik hoop dat ik um dit weekend kan testen, en die headcasting functie gaat volgens mij echt leuk worden :D

Alle proemn in n drek

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 16 augustus 2001 23:59 schreef LindaVanKessel het volgende:

[...]

Zoja, waar??
Linda
Interessant kabeltje (dat vga -> tv-out verloopje)... Werkt dat ook echt zonder een fatsoenlijk tv-out chippie? Zou ook wel willen weten waar ze los verkrijgbaar zijn :?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Wanneer komt er een fannnetje op het koelblokje, en hoeveel mhz is het mem ook alweer bij de g550, en hoeveel NS zijn de chippies :) ?
Het enige wat ik me natuurlijk afvraag is hoever ie over te klokken is :)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 23:59 schreef LindaVanKessel het volgende:

[..]

Zoja, waar??

Linda
www.paradigit.nl

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 09:49 schreef Sp het volgende:

[..]

www.paradigit.nl
Wat is dit voor onzin!?!? Geef dat meisje geen valse hoop. Die kabel werkt ALLEEN (en dat is hier al vaker gezegd) bij een Matrox kaart. Je kunt dus niet zomaar een simpele VGA kaart op je TV aansluiten. Ook niet met behulp van Paradigit dus!! Tip, koop dus gewoon een Matrox kaart als je een lekkere TV out wil, een goede 2D kwaliteit hebt en schijt aan games.

Verwijderd

En je houdt hem ook lekker goed vast....

Nooit van ESD gehoord natuurlijk...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 17 augustus 2001 12:57 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin!?!? Geef dat meisje geen valse hoop. Die kabel werkt ALLEEN (en dat is hier al vaker gezegd) bij een Matrox kaart. Je kunt dus niet zomaar een simpele VGA kaart op je TV aansluiten. Ook niet met behulp van Paradigit dus!! Tip, koop dus gewoon een Matrox kaart als je een lekkere TV out wil, een goede 2D kwaliteit hebt en schijt aan games.
OK! ik weet genoeg, tnx! :)

• sorted.bits
  • Laatst online: 22-08 22:42
Op vrijdag 17 augustus 2001 14:32 schreef Snuffie het volgende:

Dude, ik heb 4 jaar in een computer winkel gewerkt en nog nooit iets gemolt door hem zo vast te pakken. Veels te veel fabeltjes, je moet hem niet langs je wollen trui schuren, maar met je handen kan je hem gewoon beet pakken hoor.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 14:32 schreef Snuffie het volgende:

Ach dat is echt onzin, wij pakken alle kaarten zo vast en er is er nog nooit eentje kapot gegaan :)

Jammer genoeg mag ik hem dit weekend niet meenemen omdat ik vergeten ben het te vragen :'(

Alle proemn in n drek

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op vrijdag 17 augustus 2001 20:17 schreef XTracer het volgende:

[..]

Dude, ik heb 4 jaar in een computer winkel gewerkt en nog nooit iets gemolt door hem zo vast te pakken. Veels te veel fabeltjes, je moet hem niet langs je wollen trui schuren, maar met je handen kan je hem gewoon beet pakken hoor.
En de klanten vragen zich maar af waarom ze telkens van die vage fouten krijgen....
Bij ESD beschadigingen kan het zijn dat het onderdeel fouten maakt zonder dat je dit meteen door hebt.
Soms merk je er in eerste instantie niets van maar treden er van tijd tot tijd fouten op (artifacten in het beeld, foutjes in berekeningen, geheugenfouten).

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

'k vind de screenshot er maar slecht uitzien ;)

Verwijderd

Hmpf. Zou 'm niet eens willen hebben.

voor mensen die alleen met 2D bezig zijn (cad enzo) is ie perfect.. maar de 3d performance zuigt nog steeds heel hard dus ik zou hem voor geen goud kopen.

• zeef
  • Laatst online: 13-08 07:28
Call me stupid maar ze zijn er al dus.

De retail, de OEM hier en bij matrox zelluf :)

edit:
oeps draadje per ongeluk omhoog geschopt, sorrie

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op woensdag 22 augustus 2001 18:50 schreef zeef het volgende:
Call me stupid maar ze zijn er al dus.

De retail, de OEM hier en bij matrox zelluf :)

edit:
oeps draadje per ongeluk omhoog geschopt, sorrie
Kijk eens naar de melddatum in de pricewatch ;)

Niet op voorraad.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Storm in 'n glas water; afgezien van dat zinledige Headcasting foefje is het gewoon een G400 in alweer een nieuw jasje. Wat hebben ze de afgelopen 2 jaar daar eigenlijk gedaan bij Matrox? Een beetje meer 3D power, desnoods à la MX400 is toch niet zo moeilijk te implementeren? (jaja, en begin nou niet over doelgroep zus en zo, want da's een drogreden met de huidige technieken)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Het is gewoon 'n veredele G400 die wat extra features heeft en hoge 2D kwaliteit 2d performance???

3D is niet meer echt van deze tijd maar kan wel 3D doen

Ik vind 3D performance belangrijk, dan multiple monitor dan 2D ik speel graag spelletjes en heb hier niet groter liggen dan 'n 17"monitor

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• P5ycho
  • Nu online
Op woensdag 22 augustus 2001 20:13 schreef abbadon het volgende:
Storm in 'n glas water; afgezien van dat zinledige Headcasting foefje is het gewoon een G400 in alweer een nieuw jasje. Wat hebben ze de afgelopen 2 jaar daar eigenlijk gedaan bij Matrox? Een beetje meer 3D power, desnoods à la MX400 is toch niet zo moeilijk te implementeren? (jaja, en begin nou niet over doelgroep zus en zo, want da's een drogreden met de huidige technieken)
wat ze gedaan hebben? naast een hoop integratie een hoop luisteren naar OEMs, en een nieuwe bankrekening geopend voor de grote cashflow... Matrox verdient HARD aan zulke kaartjes... Boeiend dat headcasting niks denderends is, het is meer een testobject voor de gedeeltelijk (gedisablede) T&L engine.

Eigenlijk boeit Matrox het geen ruk of jij em koopt of niet. Waarom denk je dat hij pas een maand of meer na aankondiging retail te koop is? de laatste maand stonden waarschijnlijk bij alle grote OEMs grote dozen G550's voor de deur. En meer Winst betekent meer R&D money, en meer kans op een high-end kaart in de nabije toekomst.

De 3dpower is al wel toegevoed, alleen ze hebben voor cheap geheugen gekozen, ze hebben voor maar 2 mem chips van 16MB elk gekozen, scheelt weer kosten in het produktieproces. De chips zijn rated op 6ns (166Mhz DDR) en daar draaien ze ook op. Zou er gebruik zijn gemaakt van een 128bits bus en 4 chips, dan zou de G550 wel tegen de MX op kunnen boksen... maar dat kost weer meer en het gaat erom dat ze de OEMs geven wat ze willen, niet de consument.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Abbadon
Op woensdag 22 augustus 2001 20:56 schreef P5ycho het volgende:

[..]

wat ze gedaan hebben? naast een hoop integratie een hoop luisteren naar OEMs, en een nieuwe bankrekening geopend voor de grote cashflow... Matrox verdient HARD aan zulke kaartjes... Boeiend dat headcasting niks denderends is, het is meer een testobject voor de gedeeltelijk (gedisablede) T&L engine.

Eigenlijk boeit Matrox het geen ruk of jij em koopt of niet. Waarom denk je dat hij pas een maand of meer na aankondiging retail te koop is? de laatste maand stonden waarschijnlijk bij alle grote OEMs grote dozen G550's voor de deur. En meer Winst betekent meer R&D money, en meer kans op een high-end kaart in de nabije toekomst.

De 3dpower is al wel toegevoed, alleen ze hebben voor cheap geheugen gekozen, ze hebben voor maar 2 mem chips van 16MB elk gekozen, scheelt weer kosten in het produktieproces. De chips zijn rated op 6ns (166Mhz DDR) en daar draaien ze ook op. Zou er gebruik zijn gemaakt van een 128bits bus en 4 chips, dan zou de G550 wel tegen de MX op kunnen boksen... maar dat kost weer meer en het gaat erom dat ze de OEMs geven wat ze willen, niet de consument.
Ja, ik doe de uitspraak ook meer uit een lichte vorm van frustratie; ben een Matrox fan (2D hè) maar ben wel aan wat meer 3D power toe. Ze hebben hun zaakjes zeker goed voor elkaar maar daar heb ik als 'irrelevant' consumentje geen boodschap aan (net als zij geen boodschap hebben aan 'irrelevante' consumentjes ;( ); ik wil gewoon een super 2D kaart met genoeg 3D power. Dan maar een ander Canadees merk.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Tja het is gewoon een kewle kaart maar ik heb hem jammer genoeg nog niet thuis mogen testen ;( Alleen op mn werk.

Als ie uitkomt koop ik um meteen de eerste dag :)
* Bierkameel heeft nu een G450 32 DDR DH met 2 17 inchers er aan hangen en dat bevalt goed...

Alle proemn in n drek

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Damn ik zie net hier dat ie fl 339,- kost :D

Hier hebben ze er 280 besteld en ze kosten hier 250 gulden :o

Alle proemn in n drek

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
ik heb het kaartje thuis getest en de beeldkwaliteit is hetzelfde als de g450 die ik er normaal in heb.
snelheid in 3dmark2001 is waardeloos (rond de 400)
en die headcasting is wel leuk maar je hebt nog steeds een internet-verbinding nodig voor het renderen van je foto`s kortom niet echt een vooruitgang.

• qrazi
  • Laatst online: 30-07 05:24

laat me raden, jij bent ook gelijk naar nvidia/amd overgestapt toen 3dfx/intel "uit" raakten?

PS; voor het geval je het niet door hebt, dit is cynisch bedoeld.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Abbadon
Op donderdag 23 augustus 2001 13:16 schreef harryslinger het volgende:
...
snelheid in 3dmark2001 is waardeloos (rond de 400)
...
400 :? Niet om er een pats topic van te maken (euh, dat kan ook niet met een G400 :D ), maar m'n G400 scoort op die test (default) om en nabij de 1470 punten, dus gaat er toch iets fout zou ik zeggen.

• harryslinger
1400 met een g400 in 3dmark2001? ik haal met een geforce 1600? beetje vaag

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

3D mark scores zijn ook niet erg relevant he als je het over een kaartje hebt die juist voor 2D erg interessant is.

Ik heb de 450 32MB. Die voldoet perfect voor het filmafspeel en DTP werk, maar zware 3D spelletjes zal ik er niet snel mee spelen.

Heb je het over 2D, komen ze altijd weer aan met die 3D mark... |:(

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 18:25 schreef harryslinger het volgende:
1400 met een g400 in 3dmark2001? ik haal met een geforce 1600? beetje vaag
mijn TNT2 M64 haalt dan evenveel punten als jou geforce :Y)

• Abbadon
Op maandag 27 augustus 2001 19:45 schreef MisterDon het volgende:
3D mark scores zijn ook niet erg relevant he als je het over een kaartje hebt die juist voor 2D erg interessant is.

Heb je het over 2D, komen ze altijd weer aan met die 3D mark... |:(
Heb je ansich helemaal gelijk in, temeer zo'n kaart helemaal niet voor 3D bedoeld is (gebruik ik mijn G400 ook niet echt voor). Alleen blaas ik soms m'n frustraties van me af in UT en was benieuwd of dat ook iets beter zou gaan met de G550 (ik ging er bij voorbaat van uit dat dat niet het geval zou zijn).

• harryslinger
Op maandag 27 augustus 2001 20:02 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

mijn TNT2 M64 haalt dan evenveel punten als jou geforce :Y)
ja natuurlijk met een p4 1.8 eronder zeker :o

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 23:58 schreef harryslinger het volgende:

[..]

ja natuurlijk met een p4 1.8 eronder zeker :o
kzal het nog sterker vertellen... hier haalt een TNT2 Ultra met een athlon 1Ghz maar liefst 1950 punten :P Tsja, ik had ff tv-out nodig en ben er nog niet aan toegekomen om een nieuw kaartje te kopen.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

offtopic:
Bij welk testburo werk je? Squartaq toevallig?

...gamen blijft leuk...

• harryslinger
Op donderdag 20 september 2001 00:11 schreef Selachii het volgende:
offtopic:
Bij welk testburo werk je? Squartaq toevallig?
sorry ? waar heb je het over?

• harryslinger
Op donderdag 20 september 2001 00:07 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

kzal het nog sterker vertellen... hier haalt een TNT2 Ultra met een athlon 1Ghz maar liefst 1950 punten :P Tsja, ik had ff tv-out nodig en ben er nog niet aan toegekomen om een nieuw kaartje te kopen.
ben jij een topper want het hoogste bij madonion is 1463 :+

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Op donderdag 20 september 2001 00:15 schreef harryslinger het volgende:

[..]

sorry ? waar heb je het over?
is een vraagje aan de topicstarter
bierkameel schreef op 16 blablabla
Matrox heeft deze kaart dus gestuurd en ons gevraagd of wij hem wilden testen voor hun, en ik moet zeggen dat het er zeeeeer vet uitziet
snappe? :)

...gamen blijft leuk...

• harryslinger
Op donderdag 20 september 2001 00:36 schreef Selachii het volgende:

[..]

is een vraagje aan de topicstarter
[..]

snappe? :)
Sorry, Ik ben een collega van bierkameel en ik kan zeggen dat wij werkzaam zijn bij 1 van de betere groothandels in computerartikelen.

• Gompy58
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ff vergeten,

eerst topic helemaal lezen, en dan pas vraagje stellen....

kabeltjes werken dus niet op een geforce met analoge & digitale uitgang....

helaaaaas

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• P5ycho
  • Nu online
nee, helaas. er zijn wel van die kastjes van Trust/Target die vga om kunnen zetten naar TVout.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Gompy58
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Op donderdag 20 september 2001 01:29 schreef P5ycho het volgende:
nee, helaas. er zijn wel van die kastjes van Trust/Target die vga om kunnen zetten naar TVout.
geeft dat eigelijk nog een beetje fatsoenlijk beeld of gaan je ogen er pijn van doen.

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Nou erg leerzaam hoor en vooral die scores van de hier aangehaalde video kaarten.

Maar ik vraag me toch af: leuk dat die benchmarks dat allemaal kunnen meten maar zien we dat feitelijk wel allemaal?
Als iemand hierop een juist (wetenschappelijk verantwoord) antwoord heeft dan zou ik dat geweldig vinden, dan hoef ik tenminste geen nutteloos geld te spenderen aan een kaart met enorm goede benchmarks die ik toch niet kan waarnemen.

• harryslinger
Op donderdag 20 september 2001 01:38 schreef A.Jansen het volgende:
Nou erg leerzaam hoor en vooral die scores van de hier aangehaalde video kaarten.

Maar ik vraag me toch af: leuk dat die benchmarks dat allemaal kunnen meten maar zien we dat feitelijk wel allemaal?
Als iemand hierop een juist (wetenschappelijk verantwoord) antwoord heeft dan zou ik dat geweldig vinden, dan hoef ik tenminste geen nutteloos geld te spenderen aan een kaart met enorm goede benchmarks die ik toch niet kan waarnemen.
Kan wel zo zijn maar er is natuurlijk een bepaalde ondergrens waar de nu huidige spellen aan gerelateerd zijn.
dus b.v. heeft 3dmark2001 een score van 1000 dan zal spel A aannemelijkerwijs redelijk draaien, bij een score daaronder b.v. niet meer

Verwijderd

Kan wel zo zijn maar dat laat de vraag onbeantwoord en ik ben zuinig op mijn centjes en zie het eerlijk gezegd niet zitten om een hoop geld uit te geven aan iets wat enorme prestaties levert die ik niet kan waarnemen, ik ben dan ook een echte practicus.

• harryslinger
ja rest de vraag wat wil je ermee?

Verwijderd

Lijkt mij overduidelijk: ik wil een kaart die benchmarks geeft die ik met het blote oog kan waarnemen, wat heb ik aan 4000 frames per seconde als mijn hersenen het niet kunnen verwerken: niks! Conclusie: dus alleen iets peperduurs gekocht waar ik feitelijk niets aan heb.

Vandaar mijn vraag: hoe snel kan het allemaal gaan zodat ons oog het nog kan volgen en onze hersenen het nog kunnen verwerken. Als dat duidelijk is dan weet je dus pas ook zeker of het uberhaupt zinvol is om je portemonnee om te keren om vervolgens aan deze race deel te nemen van alsmaar sneller te willen gaan?

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 03:48 schreef A.Jansen het volgende:
Lijkt mij overduidelijk: ik wil een kaart die benchmarks geeft die ik met het blote oog kan waarnemen, wat heb ik aan 4000 frames per seconde als mijn hersenen het niet kunnen verwerken: niks! Conclusie: dus alleen iets peperduurs gekocht waar ik feitelijk niets aan heb.

Vandaar mijn vraag: hoe snel kan het allemaal gaan zodat ons oog het nog kan volgen en onze hersenen het nog kunnen verwerken. Als dat duidelijk is dan weet je dus pas ook zeker of het uberhaupt zinvol is om je portemonnee om te keren om vervolgens aan deze race deel te nemen van alsmaar sneller te willen gaan?
Met een snellere kaart kan je hogere resoluties draaien en toch nog een goede (voor het blote oog zichtbare...ooooh) framerate behouden. Ook maakt het mogelijk complexere 3d modellen te gebruiken en mooiere effecten.

Deze voordelen zijn dus allemaal zichtbaar 'met het blote oog' en het zijn ook allemaal dingen die bij het maken van die benchmarks in acht genomen worden.

Verwijderd

"Goeie dag allemaal
Jaja je leest het goed, we hebben de eerste G550 hier in Nederland, het is nog niet de officiele versie maar dat maakt niet uit."

=> Wel proficiat maar ik heb al een Matrox G550 sinds 31 augustus. >:)
Pagina: 1