Toon posts:

Inbouwspots voor Tradfri lampen IKEA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 16:08
Beste mede Tweakers,

Bestel ik 7 inbouwspots voor in een koof in de nieuwe keuken en haal 7 lampen bij de IKEA om ze met de rest van lampen via Zigbee te besturen....blijken er dus verschillende maten in GU10 lampen te zijn 8)7 .
De binnenmaat van mijn armatuur blijkt dus 35mm en mijn lampen op het breedste stuk dus 50mm :F
Waarom maken nou niet gewoon 1 maat......

Dat gaat dus niet passen en op de verschillende sites vind ik wel de diameter voor boorgaten maar niks over de diameter van de lampen.

VRAAG: Welke tweaker heeft deze Tradfri lampen al in een koof zitten en heeft daar dus wel een passende houder voor gevonden?

Vol verwachting klopt mijn hart!

Voordat een slimmerik met de opmerking komt "... waarom bel je niet met de leverancier....". Het is weekend, leverancier niet bereikbaar en mevrouw Sparkels erg verdrietig ... dus kom maar op met de antwoorden

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:12
MrSparkels schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:03:
...blijken er dus verschillende maten in GU10 lampen te zijn 8)7 .
Net zoals je ook verschillende maten in lampen met een E14 of E27 fitting hebt bedoel je? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
https://www.123led.nl/Phi...4bbq6-FRO_rhoCBQoQAvD_BwE

Deze hebben een diameter van 36mm...

Zijn er ook zat in 35 te vinden. Ff Google op mini GU10.

[Voor 7% gewijzigd door ChinaGeek op 08-05-2021 21:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrSparkels
Nielson schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:11:
[...]
Net zoals je ook verschillende maten in lampen met een E14 of E27 fitting hebt bedoel je? :P
@Nielson Ja... deze lampen schijnen dus verschillende maten te hebben... Maar lees maar onderaan verder want dit ga je niet geloven :+ :+ :+ :+ :+
@ChinaGeek Bedankt voor het zoeken maar deze muis krijgt een staartje....

Mr. Sparkels wil de lampen dus via de buitenzijde er in klikken (zoals de oude halogeen versies in zijn huis)... deze lampen moeten dus via de achterzijde in spot geklikt worden .....

En de joke is dus dat Mevr. Sparkels kwam met de briljante opmerking.... waar boekhouders goed voor kunnen zijn :)

Deze vonkentrekker gaat in een foetus houding in een hoekje liggen huilen |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:17
@MrSparkels Nog verder gekomen in je zoektocht?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrSparkels
Beste @Megalomania ,
Ik zal het je nog sterker vertellen... ze zijn gewoon geïnstalleerd met de IKEA lampen.
Wat uit mijn vorige bericht waarschijnlijk niet helemaal goed uit de verf is gekomen … deze vonkentrekker heeft zelf lopen hannesen.

De lampen bleken dus gewoon perfect in mijn inbouwspots te passen. Ik probeerde ze alleen van onderaf in het armatuur te steken, maar die opening was te smal om de lamp doorheen te steken.
(De lampen in mijn oude spots zitten met een beugeltje vast aan de onderzijde van de lamp (gefreesde ring waarin de beugel klikt) en zo de lamp op zijn plek houd).
De nieuwe lampen moeten echter via de achterzijde in een beugel gekilkt te worden. Je kan het binnenwerk draaien en richten en dat deel is dus los te halen waardoor je bij de achterzijde kan komen als het armatuur in je plafond zit.

M.a.w. de gast heeft dus lopen snurken en een hoop paniek om niks.

Hierbij dan maar een foto met het resultaat om te laten zien hoe het geworden is....

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee