Toon posts:

[Linux] RH install op 486 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude Cyrix 486DLC staan (8MB RAM, 100MB HD) en daar wil ik linux op zetten. Ik doe dus een bootdisk van RedHat 7 en de binary 1 CD erin en zet de pc aan. Hij vraagt of ik een driver disk heb (heb geen speciale hardware erin zitten, dus die heb ik niet) en ik kies voor no. Vervolgens vraagt ie of ik extra devices wil toevoegen en ik kies done. Dan gaat hij een tijd van de CDROM lezen, waarna ik de mededeling krijg 'Running anaconda - may take some time to load...'. Nog een minuutje of twee laden en ineens geeft hij de volgende melding: 'install exited abnormally -- recieved signal 15' en de pc wordt netjes gehalt. Heb ik dus niet zo veel aan. Ik heb het geheugen van de PC al vervangen, maar dat hielp niet. Ook een andere CDROM levert geen oplossing voor dit probleem.
Als ik de install van RH 6.1 start gebeurt hetzelfde, behalve dat het signal 7 is ipv 15.

Wie o wie kan me helpen :?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

100MB HD

Misschien te weinig?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

8mb is denk ik eerder het probleem, als ik jouw was zou ik voor een veel lichtere distro gaan

• Wilke
  • Laatst online: 19-08 20:10
Redhat 7 op een systeem met 8 MB, dat werkt niet. Volgens mij is zelfs Slackware er recentelijk mee opgehouden dat te ondersteunen (of was dat 4 MB?)

Het KAN nog steeds wel, lees de LOWMEM.TXT file op de Slackware CD. Met (een recente) SuSE of RedHat 7 kun je het gerust vergeten, die vragen 32 MB als minimum.

• Wilke
  • Laatst online: 19-08 20:10
Check bijvoorbeeld deze URL: http://www.sunsetsystems.com/tip-lowmem.php3

Als dit de eerste keer is dat je ooit Linux gebruikt, zou ik je aanraden het toch eerst op een iets nieuwere computer te proberen.

Wat je nu probeert is net zoiets als Windows 2000 met IIS installeren op een 486 met 8 MB. Misschien kan het wel, maar als het de eerste keer is dat je met Win2K werkt, zou ik het je toch ten zeerste afraden :+

Mocht het trouwens met Slackware niet lukken, dan kun je misschien FreeBSD nog proberen. Dat heb ik zelf werkend op een 486 50 MHz met 8 MB RAM en 300 MB harddisk (als firewall/router). En ik weet niet zo veel van FreeBSD, dus dat is hoopgevend :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok tnx iedereen... ik had al zo'n vermoeden dat die pc een beetje te zwak was voor de nieuwe distro's... ik zal maar even slackware (zipslack wellicht? is gemaakt voor 100MB) o.i.d. downloaden/copyen.

edit:
Ja ik heb al een aantal keren linux op mijn duron800 en vroeger mijn p2/333 gezet en die werkten prima... behalve dat mijn hpt370 raid-controller geen raid-drivers heeft voor linux (alleen non-raid en wat is dan het nut van een raid-controller?). Ik heb er al redelijk wat mee gewerkt, maar da's alleen het gebruiken ervan.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

debian (potato) loopt ook perfect op die pc.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 16 augustus 2001 22:12 schreef Apache het volgende:
debian (potato) loopt ook perfect op die pc.
Maar installen is wat krap met 8 meg. (het kan wel overigens)
Pagina: 1