NAD 306 als voorversterker op Denon x4100w

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-10 20:34
Hallo allemaal,

Ik heb op marktplaats een NAD 306 op de kop getikt. Deze wil ik als voorversterker gebruiken voor m'n platenspeler en aansluiten op mijn Denon X4100W receiver. Deze Denon heeft ook een phono aansluiting maar hier hier ben ik niet tevreden over en wil ik dus alleen als eindversterker gebruiken. De reden dat ik dit topic start is omdat ik de boel niet werkend krijg op m'n Denon. Als ik alles aansluit op alleen de NAD werkt het als een zonnetje. Als ik alles aansluit op alleen de Denon werkt het ook. Ik vermoed dus dat er iets mis gaat in de pre-out.

Mijn vragen:
- Welke input gebruik ik op de Denon?
- welke pre-out gebruik ik op de NAD? Ik vermoed pre-out 1. Moet ik de U-vormige plug tussen Main-in en pre-out 2 laten zitten?
- moet ik verder nog ergens rekening mee houden qua instellingen?

Zo ziet de achterkant er uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kEXVN_fiqjMxYcB6ptNrRDgQ4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZERouNCEVnMlATk0JCRxYw9r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nt6lCMeIeVYMAZvzM9_Ev2X1hs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u0zUSF9xaKt04VmYMehXJv7a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:08
je kan de reciever alleen als pre gebruiken en niet als eindversterker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
klmtrf schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:36:
Deze Denon heeft ook een phono aansluiting maar hier hier ben ik niet tevreden over
Waarom ben je er niet tevreden over?
- Welke input gebruik ik op de Denon?
Maakt niet uit, maar niet de platenspeleringang
- welke pre-out gebruik ik op de NAD?
Probeer uit welke werkt. Ik vermoed dat het niet uitmaakt.
Moet ik de U-vormige plug tussen Main-in en pre-out 2 laten zitten?
Nee, want je gebruikt de eindversterker niet
- moet ik verder nog ergens rekening mee houden qua instellingen?
Niet echt. Selecteer op de Denon de ingang waar je de NAD op hebt aangesloten.

[ Voor 40% gewijzigd door TBTL op 08-05-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:52
Ik zou die NAD 306 weer verkopen als je ontevreden bent over de platenspelervoorversterker van de Denon, en een losse platenspelervoorversterker kopen, zoals de NAD PP 2e, die zijn daarvoor bedoeld.... Je sluit deze aan op bv. de AUX input van je Denon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij wordt er een denkfout gemaakt hier. Doelstelling (phono preamp) heeft namelijk niks met voor of eindversterking richting speakers van doen.

Makkelijkste manier om te bereiken wat je wilt: platenspeler op de Nad, Nad tape 1 out naar een van de analoge ingangen van de Denon (en op de denon even de juiste input configureren indien nodig). Op de NAD even de phono selecteren met de record draaiknop. Dat zou moeten werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gebruikt de phono-in op de NAD, en dan dan de tape-out naar een van de analoge aansluitingen op je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-10 20:34
Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik ga kijken of ik het via de tape out aan de praat krijg. Ik had zelf een tunnelvisie op de pre-out omdat ik dacht dat deze voor dit soort oplossingen bedoeld was.😅
Pagina: 1