UDM Pro problemen / bevindingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streutjes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 05-07-2021
Ik heb sinds iets meer als een week de Unifi DreamMachine Pro.

Mijn idee was, handig, alles in 1, router, switch, UniFi Network, Unifi Protect.

Dus ik kan mijn router (Stormshield SN210), switch (Ubiquiti Edgeswitch 8 150w) en mijn Unifi Cloudkey weg doen...

Ik heb een redelijk uitgebreid netwerk met 8 VLAN's en allerlei firewall regels tussen deze subnet's.

Firmware: 1.9.3
Network: 6.1.71

Begonnen met het inrichten van de UDM Pro. Maar om eerlijk te zijn ervaar ik alleen maar problemen, op het Ubiquiti forum kom ik geen stap verder...

1: De nieuwe GUI is buggy en onoverzichtelijk, dit is op te lossen door terug te gaan naar de 'oude' GUI
2: De nieuwe GUI werkt enkel en alleen op het standaard netwerk/VLAN, via een ander VLAN werkt deze niet goed, de oude GUI wel
3: Ik heb de UDM al 3x een factory reset moeten geven omdat er na veel aanpassingen in settings op de achtergrond blijkbaar wat mis gaat en de GUI niet meer goed communiceert met het apparaat. Bij elke wijziging krijg ik dan in het events logboek de melding "There was a problem applying the configuration on the UDM..." krijg. Zelfs een VLAN op een switchpoort aanpassen werkt dan niet meer
4: De IPS werkt niet, na een aantal dagen gedraaid te hebben was het logboek nog altijd leeg
5: Als ik de WAN interface rechtstreeks op de glasvezel convertor van T-Mobile aansluit heb ik continu internet drops. Als ik een switch ertussen plaats is het opgelost. Ik had op het UI forum al gevonden dat dit een bekend probleem is. De meeste lossen dit op door een SFP --> koper module te plaatsen in de UDM. Maar dat noem ik geen oplossing, apparaat is al duur genoeg

Al met al is het apparaat onwerkbaar als router op deze manier. Op dit moment gebruik ik de UDM enkel en alleen voor de Unifi AP's en Unifi Protect in een apart VLAN. De rest doet de Stormshield. Dus de Stormshield is weer mijn firewall/router.
Dus op dit moment is mijn UDM Pro een luxe Cloudkey...

Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen op dit forum

Het topic op het UI forum: https://community.ui.com/...3e-47a7-8de6-6c41c7255ad2

[ Voor 20% gewijzigd door Streutjes op 09-05-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08

De Nelis

en anders maar niet...

Zelf geen ervaring mee, maar had je deze al gevonden, redelijk wat tips? productreview: Ubiquiti UniFi Dream Machine review door ErVeHaa

[ Voor 4% gewijzigd door De Nelis op 08-05-2021 13:20 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..