Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcketa
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik zoek een?
Pc case met goede combi van airflow en lage DB, moment van schrijven heb ik een nzxt h700i waar ik niet super tevreden over ben (stofmagneet, matige airflow en db goed verneembaar)

Wat is je budget?
Tussen de 100 en 150, rgb of glazen zijpanelen boeien mij niet zo veel.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair, fractal en be quit zijn merken waar ik al een paar goede cases van heb gezien. Maar niet weet welke beter is, prijs-kwaliteit, airflow, db, etc. etc.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op of onder mijn bureau, verder geen toelichting nodig. Wel mijn specifieke eis is airflow en db. Eventueel casefans erbij zijn altijd mooi meegenomen. Want daar zijn er ook miljoenen verschillende soorten van, had al gehoord dat noctua een 'fan favorite' is. Haha sorry :9B

[ Voor 14% gewijzigd door mcketa op 08-05-2021 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 16:23

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcketa
Ja had gisteren toevallig al een yt video van nexus gekeken over cases, maar alsnog lastig om een goede keuze te maken. Zal het artikel zo lezen, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 16:23
De Lian Li Lancool II Mesh staat op de 2e plek en kost net geen EUR 100:
pricewatch: Lian Li LANCOOL II Zwart

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:55
GarBaGe schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:16:
De Lian Li Lancool II Mesh staat op de 2e plek en kost net geen EUR 100:
pricewatch: Lian Li LANCOOL II Zwart
Qua koeling de beste keuze. Om hem stil te krijgen de fans vervangen voor pricewatch: Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Ik lees even mee, hier een NZXT H510 eigenaar met dezelfde problemen als de TS. Mijn oog laten vallen op de Corsair 5000D Airflow, iemand hier al ervaring mee?

Het nadeel zover ik heb kunnen vinden is dat er maar twee fans bij geleverd zijn, echter heb ik hier nog een zwik fans liggen die ik er in wil hangen.

Intussen is er al een aangepaste 2021 versie van de GN review:

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trashgozer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-08 11:18

trashgozer

brb ben ff klagen lol

Voordat ik een NZXT H510 kocht (vraag me niet waarom hahaha) altijd een Cooler Master H500 gehad. Zeer positief hierover: pricewatch: Cooler Master MasterCase H500 ARGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
trashgozer schreef op zondag 9 mei 2021 @ 07:47:
Voordat ik een NZXT H510 kocht (vraag me niet waarom hahaha) altijd een Cooler Master H500 gehad. Zeer positief hierover: pricewatch: Cooler Master MasterCase H500 ARGB
Heb hier inderdaad ook nog naar gekeken, maar er zit helaas geen USB-C op, wat wel een vereiste is voor mijn VR bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trashgozer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-08 11:18

trashgozer

brb ben ff klagen lol

@pretpik, toevallig niet op je moederbord een USB C aansluiting? Die Corsair die je eerder noemde is trouwens ook heel goed. Een vriend heeft die ook en is daar zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Dan weet ik welke ik ga kopen, dank je wel voor het advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcketa
@Hackus ja die heb ik ook opgeslagen, op het moment heb ik dan een short list met 3 cases waartussen ik dus geen keuze kan maken.
1. https://tweakers.net/pric...lass-zwart/specificaties/
2. pricewatch: be quiet! Silent Base 802 Zwart
3. pricewatch: Fractal Design Meshify 2 Compact Black TG Dark Tint

Reviews gelezen, video's, plusjes en minnetjes tegen over elkaar gezet maar ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mcketa schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:05:
@Hackus ja die heb ik ook opgeslagen, op het moment heb ik dan een short list met 3 cases waartussen ik dus geen keuze kan maken.

Reviews gelezen, video's, plusjes en minnetjes tegen over elkaar gezet maar ik kom er niet uit.
802 is Huge tov de Fractal

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
mcketa schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:05:

Ik kwam dus ook ongeveer op die shortlist uit en ik weet niet of je al casefans hebt of dat die nog gaat kopen maar in de Be Quiet zitten er standaard 3 in en in de Corsair maar 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcketa
@pretpik ja was ik wel van plan. aangezien (uit reviews en comments op yt/nexus) klagen er veel mensen over de slechte kwaliteit van stockfans. dus heb ik noctua en be quiet pure wings 3 op het oog. wat er al in de case meegeleverd worden had ik al gezien, maar niet super positief over haha. lekker nederlands aan het klagen zo.

Als ik video's zie van nexus en andere 'techinfluencers' lijkt mij de silent base 802 in mesh config de beste case. zowel tussen airflow en lage DB. vooral in combinatie met betere kwaliteit fans. alleen begin ik het idee te krijgen dat iedere case een voorkeur heeft in configuratie tussen airflow of low noise (db). wat dus het verwarrende deel is. het beste van beide werelden is lastig omdat beiden elkaar 'tegen polen' zijn.

dusja, uiteindelijk qua temps/low-db/kwaliteit case zal het neerkomen tussen de 4000D/5000D, silent base series en meshify 2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcketa
@Hackus dat zag ik inderdaad ja haha. maar zag ook dat de meshify een XL variant heeft uitgebracht op de markt. ook een joekel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcketa
@Djarune zelf niet een echte fan van lian lee cases. yes deze fans:
Qua koeling de beste keuze. Om hem stil te krijgen de fans vervangen voor pricewatch: Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm
had ik ook al voorbij zien komen, is het dan wel waard om bijvoorbeeld de noctua fans óf de wings 3 series fans te kiezen? ik ben zelf niet bekend met de fans namelijk. daarnaast welke case zou je naast de lian lee adviseren? en als je mocht kiezen tussen de meshify 2 (xl), silent base 802 en corsair 4000D/5000D. welke zou jij dan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
mcketa schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:06:

Als ik video's zie van nexus en andere 'techinfluencers' lijkt mij de silent base 802 in mesh config de beste case. zowel tussen airflow en lage DB. vooral in combinatie met betere kwaliteit fans. alleen begin ik het idee te krijgen dat iedere case een voorkeur heeft in configuratie tussen airflow of low noise (db). wat dus het verwarrende deel is. het beste van beide werelden is lastig omdat beiden elkaar 'tegen polen' zijn.
Dit klopt dus, hoewel ik mijn PC nu niet eens hoor op het moment dat ik gewoon aan het browsen ben of iets dergelijks.

Mijn ervaring is dat een mesh kast met goede airflow niet altijd meer herrie of geluid hoeft te betekenen. Als je een goede airflow heb in je kast hoeven je fans minder hard te draaien om de boel op temperatuur te houden. Dat merk ik nu dus, sinds ik de radiator aan de intake heb zitten moeten de fans van m'n 3080 veel harder werken om hem op temperatuur te houden. 2 fans draaien dus veel meer toeren = meer geluid.

Als je de airflow verdeelt onder bijvoorbeeld 2 intake en 2 outtake fans, hoeven deze minder hard te draaien om dezelfde hoeveelheid lucht te verplaatsen dan bijvoorbeeld 1 intake en 1 outtake fan.

Nogmaals dit is puur mijn ervaring, deze mening berust niet op metingen oid ;) .

De 5000D Airflow is trouwens besteld komt als het goed is vrijdag binnen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
Intussen de case binnen, de videokaart is ongeveer 10 graden koeler nu!

Pagina: 1