Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem voor gebruik van MS Office.
Voor werk heb ik ook Hyper-V nodig om aantal vm’s te kunnen draaien voor MCSE lab. Daarnaast gebruik ik Lightroom en soms Photoshop voor het bewerken van foto’s. Ook wil ik deze setup gaan gebruiken voor Games. Nu speel ik voornamelijk op de PS4 o.a. Fortnite, GTA5 en Minecraft. Setup moet wel weer aantal jaar meekunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag is nu het budget 1200 euro. Het zou leuk zijn als 1400p/144Hz met de huidige games haalbaar is.Ik twijfel nog over de GPU, voorlopig zou ik die uit mijn huidige setup kunnen gebruiken aangezien ik een RTX 3060/3060i te duur vind.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren, toetsenbord, muis en licentie voor Windows heb ik al. Het gaat dus alleen om de desktop zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor de discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een krachtige pc, maar deze moet ook stil zijn. Ik wil niet dat er tijdens werk (teams overleggen) er een stofzuiger op de achtergrond hoorbaar is.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning. Vroeger wel gedaan wil deze optie dus wel openhouden.
Moet ik nog rekening houden met andere of extra fans voor luchtstroming voor als er later wel een RTX kaart in komt, of zou het in mijn huidige kast passen met het idee dat er wellicht een RTX kaart inkomt?
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. In het verleden wel vaker zelf een PC gebouwd. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
Huidige configuratie.
Schermen zijn nieuw en deze neem ik voorlopig mee naar de nieuwe configuratie, wellicht is er nog iets te hergebruiken om kosten te besparen. Zoals de VGA adapter omdat een RTX erg prijzig is momenteel.
Nieuwe configuratie op basis van een i5 .
Huidige configuratie op basis van een i7.
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem voor gebruik van MS Office.
Voor werk heb ik ook Hyper-V nodig om aantal vm’s te kunnen draaien voor MCSE lab. Daarnaast gebruik ik Lightroom en soms Photoshop voor het bewerken van foto’s. Ook wil ik deze setup gaan gebruiken voor Games. Nu speel ik voornamelijk op de PS4 o.a. Fortnite, GTA5 en Minecraft. Setup moet wel weer aantal jaar meekunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag is nu het budget 1200 euro. Het zou leuk zijn als 1400p/144Hz met de huidige games haalbaar is.Ik twijfel nog over de GPU, voorlopig zou ik die uit mijn huidige setup kunnen gebruiken aangezien ik een RTX 3060/3060i te duur vind.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren, toetsenbord, muis en licentie voor Windows heb ik al. Het gaat dus alleen om de desktop zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor de discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een krachtige pc, maar deze moet ook stil zijn. Ik wil niet dat er tijdens werk (teams overleggen) er een stofzuiger op de achtergrond hoorbaar is.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning. Vroeger wel gedaan wil deze optie dus wel openhouden.
Moet ik nog rekening houden met andere of extra fans voor luchtstroming voor als er later wel een RTX kaart in komt, of zou het in mijn huidige kast passen met het idee dat er wellicht een RTX kaart inkomt?
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. In het verleden wel vaker zelf een PC gebouwd. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
Huidige configuratie.
Schermen zijn nieuw en deze neem ik voorlopig mee naar de nieuwe configuratie, wellicht is er nog iets te hergebruiken om kosten te besparen. Zoals de VGA adapter omdat een RTX erg prijzig is momenteel.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed | € 183,07 | € 183,07 |
| 1 | Moederborden | ASRock B85M Pro3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Asus GeForce GT 710 met 4x HDMI | € 73,06 | € 73,06 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 125,99 | € 125,99 |
| 2 | Monitoren | AOC Q2790PQE Grijs | € 259,- | € 518,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Tatsumi | € 28,16 | € 28,16 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 | € 88,35 | € 88,35 |
| 1 | Voedingen | Corsair Builder CX430 Bronze | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 79,95 | € 79,95 |
| Totaal | € 1.096,58 | |||
Nieuwe configuratie op basis van een i5 .
| 1 | Processors | Intel Core i5-11400 Boxed | € 197,33 | € 197,33 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B560M-PLUS | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Processorkoeling | Enermax ETS-T50 AXE | € 43,99 | € 43,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 129,- | € 129,- |
| Totaal | € 859,07 | |||
Huidige configuratie op basis van een i7.
| 1 | Processors | Intel Core i7-11700 Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B560M-PLUS | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Processorkoeling | Enermax ETS-T50 AXE | € 43,99 | € 43,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 129,- | € 129,- |
| Totaal | € 990,74 | |||
AtP