Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies aanschaf prebuild game pc

Pagina: 1
Acties:

• Jaccovdberg
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-12-2021
Lieve mensen van het grote tweakers forum (thank god _/-\o_ )

Dit is het forum bij uitstek als je ook maar het minste geringste advies/hulp nodig hebt op technologisch gebied, en zo nu ook ik :) Ik kom na altijd fervent console speler te zijn geweest nu naar pc toe. Compleet nieuw voor mij, maar wel leuk! Behalve dan dat dit misschien wel "the worst timing ever" is om met een pc te beginnen, maar oke :')

Ik heb momenteel 2 prebuilds op het oog en hoor hier graag jullie advies/aanpassingen/verbeteringen over.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Het systeem is bedoeld om te gaan gamen (call of duty campaign/mp/warzone en fortnite/minecraft voor m'n zoontje. En ook om voor mijn bedrijf de administratie te bestieren.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Tussen de 8 á 900 euro (pc alleen), Dit omdat pc gamen compleet nieuw is voor mij, en het eigenlijk proberen is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Nee, wel hoor ik graag jullie advies voor een passende monitor! Mijn budget hiervoor is €150. Hoge Refresh rates en al die gekke termen heb ik geen benul van, en ik heb ook geen idee of dat zin heeft als ik van console (ps4) afkom? Een muis & toetsenbord is zo persoonsgebonden, daar kom ik wel uit denk ik. Maar als jullie daarin advies hebben, altijd welkom!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Alles! Aangezien ik nieuw moet beginnen. Maar ik probeer hier zoveel mogelijk duidelijk te maken, wat ik wil en hoe :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Nee, wel zal ik hier de 2 builds plaatsen die ik momenteel op het oog heb.

build 1

Moederbord: AMD A320
Processor: AMD Ryzen 5 3500X - 6 cores - 6 threads - 3,6 Ghz (4,1 Ghz turbo boost)
Videokaart: Nvidia Geforce GTX 1650 4GB (GDDR5, 256 bit)
RAM: 16GB DDR4-2666 Mhz (2 x 8GB)
SSD: 120GB M.2
HDD: 1TB 7200 rpm
Behuizing: Antec NX410 Zwart (ARGB)
Voeding: 550 Watt - (80Plus)
Extra: Windows 10 | Wi-Fi N300

Prijs:€879 (screenon)

Build 2

BEHUIZING: Sharkoon TG6 RGB licht
VOEDING: EVGA 600W 80+ Gecertificeerd
MOEDERBORD: MSI A320M-A PRO
PROCESSOR KOELING: Standaard Koeling
PROCESSOR: AMD Ryzen 5 2600
SSD: Kingston 240GB
GEHEUGEN: Crucial 16GB DDR4 3200MHz
HARDESCHIJF: 1TB S-ata3 Hardeschijf
VIDEOKAART: Nvidia GTX 1650 4gb
BESTURINGSOFTWARE: Windows 10 Pro 64Bit NL

prijs:€878.18 (computer galaxy)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Kan ik me zo 1,2,3 niet bedenken

Ga je overklokken?

Ik kan hier natuurlijk nee gaan zeggen, maar jullie weten net zo goed als ik, dat als ik een week achter dat scherm heb zitten te turen, ik natuurlijk allang opgezocht heb, hoeveel ik kan overklokken, of het nut heeft, en het vervolgens eventjes uitprobeer :')

Wat verwacht je van ons?

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of ik in de goede richting zit met deze builds, of dat jullie misschien andere prebuild adviezen hebben, ook hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met de juiste monitor!

Dames en heren,

Alvast mijn dank,

Jacco

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:24
Je kunt vergelijkbare prestaties 100 euro goedkoper krijgen met deze HP. Met deze klasse PC's kun je aardig op 1080p gamen. Voor kantoorwerk zijn ze prima geschikt.

[ Voor 28% gewijzigd door martyw op 08-05-2021 11:25 ]

• Jaccovdberg
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-12-2021
martyw schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:21:
Je kunt vergelijkbare prestaties 100 euro goedkoper krijgen met deze HP. Met deze klasse PC's kun je aardig op 1080p gamen. Voor kantoorwerk zijn ze prima geschikt.
Dankjewel voor je reactie! Heb de pc bekeken, en idd, komt op het zelfde neer, echter zit erbij de genoemde builds ook optisch wat poespas aan, en zijn de cases an sich gewoon mooi om te zien, hier moet je uiteraard van houden. Maar ik vind dit zelf wel mooi.

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
waarom eerste gen bordjes en 2e gen cpu's ?