• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024
Hi

Ik heb een Asus Rog Strix X570-e Mobo met een Ryzen 3700x processor en voor het eerst AI Suite 3 applicatie eens gedraaid.

Sindsdien geeft mijn mobo een Q-code 0C aan. Ik heb dat nooit eerder gehad en het is echt pas na het draaien van dat programma. En die doet volgens mij niet veel meer dan een stresstest.

De code zegt niet veel, 'Reserved for future AMI SEC error codes' en als ik ga zoeken op internet zijn mensen die het hebben in de positie dat er iets niet meer opstart maar bij mij werkt alles gewoon prima.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024
Gevonden, AI Suite 3 heeft op de een of andere wijze mijn systeem in overklok modus gezet en dat is (als ik her en der nalees) een van de redenen dat die code verschijnt.

Ik heb AI Suite 3 er af geknikkert, bios gereset en melding is weg. Als ik ooit wil overklokken doe ik dat wel in de bios. Dit progje van Asus wordt niet heel erg gewaardeerd lees ik op internet en is blijkbaar vaak bron van veel problemen.

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Uhh het is een heel handige tool.. leer ermee omgaan denk ik dan. Het is inderdaad altijd het best om handmatig je overklok uit te voeren, maar dit programmaatje is gewoon handig, inclusief de fan controls die het bied.