Voor het plaatsen van een mantelbuis met elektra kabel richting de schuur heb ik vanuit de kruipruimte een gat onder de fundering doorgegraven.
Ik had verwacht dat het simpelweg een kwestie was van de aarde weggraven voor fundering maar er bleek een zwarte laag cement/beton onder de eerste centimeter aarde te zitten.
Geen idee waar dat spul voor is of vandaan komt maar gezien het feit dat het nogal grillige van vorm is en de dikte steeds varieerde leek het me gemorst beton bij de bouw of zoiets en niet iets constructiefs dus weg ermee!
Bij het weghakken daarvan kwam ik echter een zwarte kunststof (mantel)buis tegen:
(nog een geluk dat ik met hamer en beitel bezig was en niet mijn boorhamer
)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cCouHzBqzIMqUx8knRNVD5zA.jpg?f=user_large)
Het is een beetje zacht aanvoelend kunststof, geen pvc maar eerder PP.
Diameter is ongeveer 2 á 3 cm.
Nu heb ik echter geen idee waar deze buis van kan zijn.
Hopelijk herkent iemand dit ding. Of heeft enig idee wat het kan zijn?
Hij loopt richting de hoek van het huis aan de achterkant.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b2G29QGNX8MNwDEFgHgAhuhu.jpg?f=user_large)
En gaat daar naar buiten neem ik aan.
Ik dacht eerst aan de coax kabel omdat er buiten op straat iets verderop een Ziggo wijkkast staat maar de daadwerkelijke coax kabel komt vanaf de voorkant van het huis mijn meterkast binnen.
Er zit in die hoek van het huis verder ook niets wat ik aan deze buis kan linken.
Ik had verwacht dat het simpelweg een kwestie was van de aarde weggraven voor fundering maar er bleek een zwarte laag cement/beton onder de eerste centimeter aarde te zitten.
Geen idee waar dat spul voor is of vandaan komt maar gezien het feit dat het nogal grillige van vorm is en de dikte steeds varieerde leek het me gemorst beton bij de bouw of zoiets en niet iets constructiefs dus weg ermee!
Bij het weghakken daarvan kwam ik echter een zwarte kunststof (mantel)buis tegen:
(nog een geluk dat ik met hamer en beitel bezig was en niet mijn boorhamer
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cCouHzBqzIMqUx8knRNVD5zA.jpg?f=user_large)
Het is een beetje zacht aanvoelend kunststof, geen pvc maar eerder PP.
Diameter is ongeveer 2 á 3 cm.
Nu heb ik echter geen idee waar deze buis van kan zijn.
Hopelijk herkent iemand dit ding. Of heeft enig idee wat het kan zijn?
Hij loopt richting de hoek van het huis aan de achterkant.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b2G29QGNX8MNwDEFgHgAhuhu.jpg?f=user_large)
En gaat daar naar buiten neem ik aan.
Ik dacht eerst aan de coax kabel omdat er buiten op straat iets verderop een Ziggo wijkkast staat maar de daadwerkelijke coax kabel komt vanaf de voorkant van het huis mijn meterkast binnen.
Er zit in die hoek van het huis verder ook niets wat ik aan deze buis kan linken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/txpFVE7e6PDC2YY1Pq4U85Y3.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IpOzcziDsLf48gIF4Jc6TR90.jpg?f=user_large)