Vraag

• jelle van luijk
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-05-2021
Ik zoek een Tablet met dual boot/system Android en Windows.

mijn budget is 250 euro max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om Open CPN (navigatie software voor een zeilboot) op te gebruiken. Dit werkt op windows.

Ik wil daarbij via bluetooth of wifi vanaf mijn hoofdcomputer aan boord kunnen projecteren op de tablet zodat ik twee schermen kan gebruiken. Maar als mijn hoofdcomputer stuk zou gaan wil ik als noodoplossing de tablet kunnen gebruiken als hoofdcomputer. Dat houdt in dat ik een USB aansluiting nodig heb zoals mijn computer die heeft. De AIS, GPS en antenne info komt binnen via USB namelijk.

Verder wil ik via Android all mijn apps installeren voor bankieren, digiD, etc. zodat als mijn telefoon te water gaat, ik de tablet als backup heb.

Ik wil hierbij twee gebruikers aanmaken want ook de backup van dezelfde apps maar van van mijn vriendin komen erop.

Ik heb er een hekel aan als er te weinig intern geheugen is voor apps. Ik speel geen games.

Ik denk nu aan 3gb werkgeheugen, SD slot, USB ingang, 64 GB intern geheugen en twee systemen windows+android. Ik moet twee gebruikers kunnen aanmaken omdat mijn vriendin en ik b.v. dezelfde bankieren app gebruiken voor ieder onze eigen bankrek.

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren welke tablet voor mij geschikt is. ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:18
3 GB is niet ruim4 GB 128 is al standaard voor een telefoon...

Is zo'n 2 in 1 niets voor jou

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
jelle van luijk schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:31:
Ik zoek een Tablet met dual boot/system Android en Windows.

mijn budget is 250 euro max.
Er is geen tabletachtige Windowsmachine voor die prijs.
En een out of the box dual boot Android/Windows systeem bestaat niet.

Welke eis kan losgelaten worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 07-05-2021 21:55 ]

• jelle van luijk
Wij hebben nu een pipo x12 mini pc. Die heeft ook android en windows. Er zijn tablets te koop hiermee. Kiezen tussen android en windows bij opstart.

• jelle van luijk
Rukapul schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:49:
[...]

Er is geen tabletachtige Windowsmachine voor die prijs.
En een out of the box dual boot Android/Windows systeem bestaat niet.

Welke eis kan losgelaten worden?
Wij hebben nu een pipo x12 mini pc. Die heeft ook android en windows. Er zijn wel tablets te koop hiermee. Kiezen tussen android en windows bij opstart.

• jelle van luijk
99ruud99 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:34:
3 GB is niet ruim4 GB 128 is al standaard voor een telefoon...

Is zo'n 2 in 1 niets voor jou
hoezo is dat niets voor mij?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12 09:31
Welkom op GoT

Uiteraard zijn we bereid om je te helpen, maar je moet zelf ook wel even mee helpen zoeken. Dit staat ook beschreven als je een topic start.

Dus wat heb je zelf gevonden? Welke merken/modellen heb je op het oog?

Overigens denk ik dat je voor zoiets, met jou budget, al heel snel uitkomt in China (Aliexpress).
Daar heb je best een groot aanbod van exotische tablets die dual os aanbieden. Merken zoals Chuwi, Cube en idd Pipo. Maar dat zijn wel meteen merken die hier niet heel bekend zijn en waar de meeste mensen weinig zinnigs over kunnen zeggen.

Zulk soort tablets zijn vaak hit-or-miss en zijn best een gok om te kopen.

Vb.
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

[ Voor 20% gewijzigd door ChojinZ op 07-05-2021 23:07 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• jelle van luijk
ChojinZ schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:48:
Welkom op GoT

Uiteraard zijn we bereid om je te helpen, maar je moet zelf ook wel even mee helpen zoeken. Dit staat ook beschreven als je een topic start.

Dus wat heb je zelf gevonden? Welke merken/modellen heb je op het oog?

Overigens denk ik dat je voor zoiets, met jou budget, al heel snel uitkomt in China (Aliexpress).
Daar heb je best een groot aanbod van exotische tablets die dual os aanbieden. Merken zoals Chuwi, Cube en idd Pipo. Maar dat zijn wel meteen merken die hier niet heel bekend zijn en waar de meeste mensen weinig zinnigs over kunnen zeggen.

Zulk soort tablets zijn vaak hit-or-miss en zijn best een gok om te kopen.
Die merken heb ik ook wel gezien. We hebben nu een pipo mini pc als hoofdcomputer. Werk eigenlijk perfect. Maar ik post dit juist omdat ik niet weet wat een goede keuze is. Dus ik kan wel gewoon wat merken opnoemen. Maar ja, daar schiet ook niemand wat mee op. Het gaat mij dus meer om wat ik met het ding moet kunnen. Daar hoop ik het type/merk bij te vinden via de ervaringen van mensen op dit forum.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12 09:31
jelle van luijk schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:07:
[...]

Die merken heb ik ook wel gezien. We hebben nu een pipo mini pc als hoofdcomputer. Werk eigenlijk perfect. Maar ik post dit juist omdat ik niet weet wat een goede keuze is. Dus ik kan wel gewoon wat merken opnoemen. Maar ja, daar schiet ook niemand wat mee op. Het gaat mij dus meer om wat ik met het ding moet kunnen. Daar hoop ik het type/merk bij te vinden via de ervaringen van mensen op dit forum.
Snap ik.

Maar ervaringen zijn er nauwelijks. Tis allemaal best wel exotisch spul.

Kijk, iedereen in NL kent Samsung, LG en Nokia. Maar hoeveel mensen ken jij die bekend zijn met Pipo? Of Chuwi? Mensen lachen mij vaak uit als ik die namen noem en denken dat ik een grap maak. ;)

Je zal denk ik Aliexpress moeten afstruinen, specs moeten vergelijken en dan maar hopen dat het goed werkt.
Maar wellicht dat je hier wat aan hebt:
https://www.tabletpccomparison.net/best-dual-os-tablet/

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb zelf een tijdje een tablet gehad van dit merk en hoewel het apparaat initieel best prima was. Bleek achteraf de processor toch behoorlijk zwak te zijn. Ook updates hoef je van Chuwi niet te verwachten.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:40
Volgens mij schiet je te ver door. Je vriendin zal een telefoon hebben en jij ook, dus waarom Android op een tablet erbij mocht je telefoon sneuvelen, je vriendin heeft dan toch een toestel tot je bij de winkel geweest bent om een nieuwe te kopen?

Ga je puur Windows kijken zijn er al meer opties, ook tweedehands, want Windows wordt veel langer ondersteunt.
Daarbij eist Windows al 64 GB opslag van fabrikanten, dus met navigatie kaarten erbij, zou ik minimaal 128 GB ruimte willen adviseren.

En zoals hierboven geroepen, kijk ook naar een 2 in 1, laptop/tablet convertible. Dat geeft nog meer keuze.
Pagina: 1