Toon posts:

Help, Thunderbird 1200 brand weg ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Aopen Ak73 Pro + Thunderbird 1200 Mhz gekocht (100 mhz fsb). Ik de zooi in mijn kast zetten, alles heel voorzichtig gedaan en helemaal volgens boekje. Nog niet overgeclockt dus gewoon 100 x 12. Ik zet die computer aan en het begint binnen 1 sec al te stinken :( (ik had de kast nog open). :?

Ik heb toen gelijk alle jumpers gecontorleerd en alles zat op default (dus goed). Nog een keer proberen en ja hoor gelijk begint het weer te stinken.

Toen heb ik ff de proc eruit gehaalt om te kijken of er iets zwart was en ja de garantiestikker helemaal zwart. :( :r :( :r

Toen heb ik de proc er weer opgezet en de proc op 500 mhz laten lopen en nogsteeds geen beeld en stinken dat ding :? :? :?

Aangezien ik een goed moederbord heb met goudenheatsink en Dr.voice dacht ik he...
Als ik nou ff een speakertje aansluit hoor ik wat het probleem is... en ja hoor ik hoorde iets van : IT SEEMS YOU HAVE A CPU PROBLEM !

Ik kan wel JANKEN !!! :( :( :( (: (:

Heeft iemand dit ook gehad of ervaringen ermee. A.U.B. help mij !

Alvast bedankt

(ik blijf og ff op internet dus als je vragen hebt stel ze maar)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Dit lijkt op een DOA, dus niet meer aan rotzooien (voordat je de core crushed) en terug voor garantie.

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een DOA

Verwijderd

Volgens mij is die Processor niet helemaal 100% goed. Zou ik mee terug gaan.
En ik vindt het trouwens nooit goed dat ze er een stickertje onder de processor doen daar wordt het meestal heel erg heet.
Laat dat stickertje er maar onder of op zitten en dan mee terug gaan.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op donderdag 16 augustus 2001 20:57 schreef G4s het volgende:
Wat is een DOA
Sorry, dacht dat je dat zou weten, kom je hier wel vaker tegen, dus ik zal het maar zeggen, da's makkelijk voor de toekomst :)

Dead On Arive

(Dood bij aankomst)

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik om hier wel vaker maar afkortingen vergeet ik soms :).

Maar bedankt voor jullie hulp ik ga hem omruilen en als hij het nog neit doet post ik het wel weer ff.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Stikkertje zit niet in de weg. Zit er bij mij ook op, geen probleem. Als je ff goed de CPU bekijkt zie je dat de core op de bovenkant ligt, dus niet verzonken in het keramiek. Er zit dus al 2~3mm keramiek, en dan een stikkertje van 0,2mm. Denk je echt dat dat wat uitmaakt?

En voor de topic-starter: heb je de cooler wel goed geplaatst koelpasta gebruikt?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 16 augustus 2001 20:57 schreef G4s het volgende:
Wat is een DOA
Death On Arrival

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op donderdag 16 augustus 2001 21:09 schreef superbikkel het volgende:
Stikkertje zit niet in de weg. Zit er bij mij ook op, geen probleem. Als je ff goed de CPU bekijkt zie je dat de core op de bovenkant ligt, dus niet verzonken in het keramiek. Er zit dus al 2~3mm keramiek, en dan een stikkertje van 0,2mm. Denk je echt dat dat wat uitmaakt?

En voor de topic-starter: heb je de cooler wel goed geplaatst koelpasta gebruikt?
Ik snap ook nooit wat iedereen over dat stickertje zit te zeveren hoor, ik heb er nog nooit last van gehad.

20*350ZO45°

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Doctor voice?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op donderdag 16 augustus 2001 22:01 schreef Dinictus het volgende:
Doctor voice?
Daarvoor mag je naar meneer google

20*350ZO45°

Verwijderd

Misschien zat je fan niet goed.
M'n Athlon was ook binnen 12 seconden verziekt vanwege een koeler die blijkbaar niet goed werkte ondanks dat ie niet goedkoop was en ik op de _juiste_ manier koelprut ertussen had gedaan.

Gewoon terug gaan naar de winkel en vooral niet laten merken dat je er veel vanaf weet. Gewoon de 'domme' klant spelen en zeggen dat ie niets deed, dat werkt het beste want sommige zaken beschuldigen je overal van om onder de garantie uit te komen.
Pagina: 1