Bitumen dak verfraaien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndkruyt
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-08-2024
Hoi
we hebben een plat dak dat door het uitbouwen in meerdere tempi niet erg fraai is. De bitumen zijn van verschillende datering en dat oogt niet fraai.
Het gaat om het volgende
Het is totaal 40-50 m2.
Er liggen reeds 9 zonnepanelen op + een zonnestraat.
Het datk is (dus) van bitumen
ik heb geen idee hoe sterk de draagconstructie precies is, eea is zo'n 40 jaar oud.

Ik heb sedum overwogen maar gezien ik niet weet of de constructie toereikend is + er al zonnepanelen liggen is dit niet aantrekkelijk denk ik.
Ik overweeg grind of stenen (maar zelfde probleem tav neit weten of het te dragen is).

Weet iemand andere opties of voorbeelden?

Mvgr

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Welke meerwaarde heeft het cosmetisch verfraaien van je dak? Ben je ontevreden over de Google Earth foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je hebt al zonnepanelen op het dak liggen, dus er ligt al aardig wat gewicht op het dak en de constructie. Hoe oud zijn de diverse lagen en is het nodig aan renovatie?

Een paar foto's kan ook een hoop verduidelijken, maar als het dak al aardig oud is dan kom je een nieuwe renovatie laag, alvorens je aan sedum of grind gaat denken. Los of dat de constructie dit extra gewicht aan kan.

Bovendien als het nu op lapjeswerk lijkt dan lijkt een nieuwe laag al een stuk beter.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:02
dak tegels. met van die rubberen matjes eronder, (en kies wel een passen maat. slijp ze desnoods op maat)
en leg ze niet op je mastiek randt. opstaande randt. (ja sommige mensen kunnen geen dak tegels leggen )

[ Voor 39% gewijzigd door miciel op 08-05-2021 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndkruyt
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-08-2024
OK bedankt
We kijken vanuit de slaaplamer uit over het platte dak, het gaat (dus) niet om google earth.
Een nieuwe laag is denk ik de beste optie dan.
Mvgr