Goedenavond!
Eerder vandaag heb ik een post geplaatst met vragen over mijn RAM, maar na meer research doen, en antwoorden krijgen, is er een nieuwe vraag opgesprongen.
Wanneer ik mijn externe harde schijf via USB in de PC plug, valt de PC uit alsof de stroom uit valt.
Verder doet de PC dit op verschillende momenten uit zichzelf ook.
Ik vroeg me af of dit iets is wat komt door te weinig stroom van de voeding? Of dat het moederboard te weinig stroom door stuurt?
Geprobeerd: Ik heb de externe harde schijf via een externe USB hub met voeding vanuit het stopcontact, en dan naar de PC geplugt, dit werkt wel. Dit om te proberen of het wel lukt als de PC zelf geen voeding hoeft te leveren. Zodra ik de USB hub uit het stopcontact haalde, en de externe harde schijf weer in de PC stopte, crashte de PC.
Ik zoek hier al een tijdje naar en heb echt geen idee wat het kan zijn.
(Ik heb voor het testen een PSU, Moederboard en nieuwe RAM besteld voor morgen)
Specs:
Ryzen 7 3700x
RTX 2070
PSU: Cooler Master MWE Gold 650 Full Modular
Ram: https://www.nowthatsit.nl...-kit-van-2x-8gb-dimm.html
Hulp is nodig! Dankjewel.
Eerder vandaag heb ik een post geplaatst met vragen over mijn RAM, maar na meer research doen, en antwoorden krijgen, is er een nieuwe vraag opgesprongen.
Wanneer ik mijn externe harde schijf via USB in de PC plug, valt de PC uit alsof de stroom uit valt.
Verder doet de PC dit op verschillende momenten uit zichzelf ook.
Ik vroeg me af of dit iets is wat komt door te weinig stroom van de voeding? Of dat het moederboard te weinig stroom door stuurt?
Geprobeerd: Ik heb de externe harde schijf via een externe USB hub met voeding vanuit het stopcontact, en dan naar de PC geplugt, dit werkt wel. Dit om te proberen of het wel lukt als de PC zelf geen voeding hoeft te leveren. Zodra ik de USB hub uit het stopcontact haalde, en de externe harde schijf weer in de PC stopte, crashte de PC.
Ik zoek hier al een tijdje naar en heb echt geen idee wat het kan zijn.
(Ik heb voor het testen een PSU, Moederboard en nieuwe RAM besteld voor morgen)
Specs:
Ryzen 7 3700x
RTX 2070
PSU: Cooler Master MWE Gold 650 Full Modular
Ram: https://www.nowthatsit.nl...-kit-van-2x-8gb-dimm.html
Hulp is nodig! Dankjewel.