M.2 disk aan sata aansluiting in laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 16:03
Beste Tweakers,

Ik heb een m.2 ssd over een MZ-VLW510 en deze wil ik graag als 2e disk in mijn HP laptop zetten. Nu is de laptop reeds voorzien van een m.2 ssd en er is enkel nog plek voor een 2.5" sata disk.

Ik had deze op het oog:

https://www.amazon.nl/dp/...lt_i_NJ9Y5EHW7JJJ0ZNS11BC

Maar daar staat bij dat niet alle m.2 ssd disks compatible zijn en wil voorkomen dat ik een verkeerde behuizing koop.

Weet één van jullie welke wel zou passen?

Alvast dank!

Beste antwoord (via jpg97 op 05-06-2023 09:19)

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:59
Dat gaat niet werken omdat je schijf een PCI-e schijf is en die adapter alleen werkt op SATA schijven.

M.2 komt in 2 smaken. Eentje met een PCI-e interface en de ander met een SATA interlace.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:59
Dat gaat niet werken omdat je schijf een PCI-e schijf is en die adapter alleen werkt op SATA schijven.

M.2 komt in 2 smaken. Eentje met een PCI-e interface en de ander met een SATA interlace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 16:03
Tartarus schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:30:

Ah ok, maat bestaan er wel cases of adapters om een pci-e m.2 ssd te gebruiken aan een sata aansluiting?

Of bestaat dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:19
jpg97 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:32:
Ah ok, maat bestaan er wel cases of adapters om een pci-e m.2 ssd te gebruiken aan een sata aansluiting?
Niet echt, je kunt wel eenvoudig van PCIe naar SATA (via chip) maar omgekeerd niet. Klopt het typenummer trouwens van die ssd, lijkt een cijfertje weggevallen te zijn. Je zou 'm eventueel wel in een externe USB 3.0 behuizing kunnen plaatsen, maar let dan ook hier goed op je het juiste type aanschaft, dus of voor SATA of voor PCIe/NVMe ssd's.