Kan een 20v accu in een 18v bouwradio van Makita?
Iets meer info is gewenst zoals welk merk accu / type accu.
Mocht het een originele Makita accu zijn staat er gewoon 18volt op dus dan kan het.
Een andere merk of type zou ik niet proberen als het fysiek al zou passen.
Mocht het een originele Makita accu zijn staat er gewoon 18volt op dus dan kan het.
Een andere merk of type zou ik niet proberen als het fysiek al zou passen.
[ Voor 4% gewijzigd door thijsco19 op 07-05-2021 19:16 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Makita heeft zelfs twee verschillende 18V systemen, dus dat hoeft nog niet perse te passen.
Die kans is wel aanwezig. Ik heb een 20v accu-systeem, waar in de handleiding bij de technische gegevens staat:
100-90% vol: 20v
90%-10% vol: 18v
10% vol: ding doet het amper, tijd om op te laden
Het is dus stiekem gewoon een 18v systeem
Ey!! Macarena \o/
Klopt, 18V en 20V accu's zijn exact hetzelfde. Het verschil is de nomiale spanning (5x 3.6V) of de maximale spanning (5x 4V). Puur marketing of het 18V of 20V wordt genoemd.RaZ schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:18:
Die kans is wel aanwezig. Ik heb een 20v accu-systeem, waar in de handleiding bij de technische gegevens staat:
De vraag blijft dus wat voor accu de TS in de radio wil proppen, ik ben zelf geen fan van accu's van andere merken gebruiken. (Ook al heb ik een Ryobi lijmpistool omgebouwd om Makita accu's te kunnen gebruiken
Het gaat om de Makita DMR112 DAB+ radio. Ik heb bij action een 20v accu gevonden maar ik vraag me af of dit gaat werken ivm max 18v van de DMR112? https://www.action.com/nl...-oplaadbare-accu-cda1155/
Nee, dat gaat hem niet worden. Dat radiootje werkt op makita batterijen.Lukassss schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:37:
Het gaat om de Makita DMR112 DAB+ radio. Ik heb bij action een 20v accu gevonden maar ik vraag me af of dit gaat werken ivm max 18v van de DMR112? https://www.action.com/nl...-oplaadbare-accu-cda1155/
Werkt op Makita 7,2 V t/m 18 V Li-ion accu's. Inclusief de nieuwe 10,8 V CXT accu's.
Beetje eigen inzet verwachten we hier wel. Een type accu voor de radio: https://www.makita.nl/artikel/196235-0.html en als je die van de Action er naast zet dan past de vorm al niet.
Bovendien zou ik een dergelijke radio niet belasten met een c-keus aan accu voor die paar tientjes.
Bovendien zou ik een dergelijke radio niet belasten met een c-keus aan accu voor die paar tientjes.
Buiten dat het fysiek niet past vermoed ik dat het wel zou kunnen werken.
De Makita radio kan namelijk overweg met verschillende spanningen accu's, ik vermoed dat er een DC - DC converter in zit.
Maar uiteraard geen garantie, kan zijn dat 20 volt net te hoog is voor deze.
De Makita radio kan namelijk overweg met verschillende spanningen accu's, ik vermoed dat er een DC - DC converter in zit.
Maar uiteraard geen garantie, kan zijn dat 20 volt net te hoog is voor deze.
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Pagina: 1