Wat is de gemiddelde woningschade bij een inbraak(poging)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Legolaslegolas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-01-2024
Hallo allemaal,

Met deze vraag bedoel ik de opstalschade, dus schade aan deuren, kozijnen, glas, sloten (en dus niet wat er gesloten wordt aan elektronica enzovoort). Ik ben me aan het verdiepen in woningbeveiliging en dacht hier ineens aan.

Beste antwoord (via Legolaslegolas op 07-05-2021 18:17)

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:59
Bij een appartement hoef je zelf geen opstalverzekering te nemen. In principe kan dat niet eens, omdat je zelf geen opstal bezit als eigenaar van een appartementsrecht.

De VVE is eigenaar van de opstal en zodoende de partij die een opstalverzekering kan/moet afsluiten.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Alle reacties

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Geen schade faken en de verzekering oplichten hea...

• Legolaslegolas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-01-2024
groggy schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:49:
Geen schade faken en de verzekering oplichten hea...
Ja uhm, ik ga een 'goedkoop' appartementje kopen en vraag me dus feitelijk af of ik wel een opstalverzekering moet nemen.

Edit: Oke, ik was vergeten dat een opstalverzekering ook voor andere schade is. Bedankt voor de berichten!

[ Voor 18% gewijzigd door Legolaslegolas op 07-05-2021 18:10 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:59
Bij een appartement hoef je zelf geen opstalverzekering te nemen. In principe kan dat niet eens, omdat je zelf geen opstal bezit als eigenaar van een appartementsrecht.

De VVE is eigenaar van de opstal en zodoende de partij die een opstalverzekering kan/moet afsluiten.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:26
Legolaslegolas schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:55:
[...]

Ja uhm, ik ga een 'goedkoop' appartementje kopen zonder hypotheek. En vraag me dus feitelijk af of ik wel een opstalverzekering moet nemen.
Ga je dan alles af wat er kan gebeuren? Blikseminslag, een boom die toevallig op je woning waait.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:21
Legolaslegolas schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:55:
[...]

Ja uhm, ik ga een 'goedkoop' appartementje kopen zonder hypotheek. En vraag me dus feitelijk af of ik wel een opstalverzekering moet nemen.
Een opstalverzekering verzekert meer dan alleen tegen een inbraak... Misschien eerst even lezen wat hier allemaal onder valt. Een opstalverzekering zou ik eigenlijk iedere huiseigenaar wel adviseren, een inboedelverzekering is daarbij optioneel (heb ik zelf wel, maar er zijn ook mensen die daarop besparen).

Mocht mijn huis morgen afbranden, weet ik in ieder geval dat mijn opstalverzekering de schade dekt :-)

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:56
In een appartement is inbraak sowieso fors minder kans op dan bij een reguliere woning omdat de vluchtwegen beperkt zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_evil08 op 07-05-2021 18:01 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26

Tazzios

..

Legolaslegolas schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:48:
Hallo allemaal,

Met deze vraag bedoel ik de opstalschade, dus schade aan deuren, kozijnen, glas, sloten (en dus niet wat er gesloten wordt aan elektronica enzovoort). Ik ben me aan het verdiepen in woningbeveiliging en dacht hier ineens aan.
Zorg dat je de splitingsakte goed kent daar staat in wat van/voor de eigenaar is en wat voor de VvE. Hang en sluitwerk zal al snel VvE zijn mag dan niet zomaar vervangen worden.
Pagina: 1