PostNL wil dat we zelf labels gaan printen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-06-2021
Gezocht maar nog topic hierover gevonden.
Mensen met meer info hierover?

Twee keer over bij pakketpunt (readshop) vernomen dat het elk moment niet meer mogelijk is om ter plekke het label te laten afdrukken bij het laten versturen van een pakket.

Ik heb een paar dagen terug een pakket afgeleverd en de dame wilde al gelijk iets scannen. Waarop ik haar verbaasd aankeek, want ik had natuurlijk stom als ik ben alleen maar een adres van de geadresseerde op het pakket geplakt.

Zou elk moment niet meer mogelijk zijn ter plekke label te laten afdrukken, dat had al ingevoerd moeten zijn maar door Corona vertraagd. Toen ik haar erop wees dat ik thuis niet zo'n apparaat heb keek ze me verglaasd aan en zei 'dat kan je gewoon zelf printen'. Dat ik geen printer heb begreep ze niet.

De eigenaar van deze readshop bevestigd mij net hetzelfde verhaal, maar niet getreurd ik hoef niet te printen. Ik zou ook online alles kunnen ingeven, en dan iets op een smartphone meenemen, dan scannen ze de barcode van de smartphone. Geen idee hoe dat pakket daarna bezorgd kan worden als er niets op geplakt is.

Enfin; wil ik dus binnenkort nog eens een pakket laten bezorgen door PostNL dan moet ik wat zaken gaan aanschaffen?

* Computer
* Internetabonnement
* Printer
* Smartphone

Nu verbaast mij nog weinig tegenwoordig. Volgende stap lijkt mij dat je zelf de pakketten gaat bezorgen en het geld rechtstreeks op de bankrekening van PostNL stort.

Wie kan hier wat licht op schijnen of heeft hier ook e.e.a. van vernomen en een mening over?
Als dit echt zo is, dan lijkt mij dat PostNL eens wakker geschud moet gaan worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:18
flubbr schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:33:

Twee keer over bij pakketpunt (readshop) vernomen dat het elk moment niet meer mogelijk is om ter plekke het label te laten afdrukken bij het laten versturen van een pakket.

Ik heb een paar dagen terug een pakket afgeleverd en de dame wilde al gelijk iets scannen. Waarop ik haar verbaasd aankeek, want ik had natuurlijk stom als ik ben alleen maar een adres van de geadresseerde op het pakket geplakt.

Zou elk moment niet meer mogelijk zijn ter plekke label te laten afdrukken, dat had al ingevoerd moeten zijn maar door Corona vertraagd. Toen ik haar erop wees dat ik thuis niet zo'n apparaat heb keek ze me verglaasd aan en zei 'dat kan je gewoon zelf printen'. Dat ik geen printer heb begreep ze niet.

De eigenaar van deze readshop bevestigd mij net hetzelfde verhaal, maar niet getreurd ik hoef niet te printen. Ik zou ook online alles kunnen ingeven, en dan iets op een smartphone meenemen, dan scannen ze de barcode van de smartphone. Geen idee hoe dat pakket daarna bezorgd kan worden als er niets op geplakt is.

Enfin; wil ik dus binnenkort nog eens een pakket laten bezorgen door PostNL dan moet ik wat zaken gaan aanschaffen?

* Computer
* Internetabonnement
* Printer
* Smartphone

Nu verbaast mij nog weinig tegenwoordig. Volgende stap lijkt mij dat je zelf de pakketten gaat bezorgen en het geld rechtstreeks op de bankrekening van PostNL stort.

Wie kan hier wat licht op schijnen of heeft hier ook e.e.a. van vernomen en een mening over?
Als dit echt zo is, dan lijkt mij dat PostNL eens wakker geschud moet gaan worden.
PostNL heeft drie smaken:
Afhaalpunt+: Je kunt hier pakketten - voorzien van scanbare barcode - versturen en pakketten ophalen.
Pakketpunt: Labels printen
Business point: alle denkbare dienstverlening

Staat overigens niet altijd juist op de website

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:45
Je koopt via de post nl app een verzending van een pakket. Dan krijg jij een barcode die ze scannen en hun printen dan de sticker uit voor het pakket.

Oh en als je via de app een verzending aanschaft krijg je €0.50,- korting op de verzending dus €6,75 ipv 7,25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zoals het inmiddels bij DHL zou kunnen gaan (je kunt ook zelf een label printen):
* Online alle gegevens invoeren en betalen
* QR-code downloaden en op je telefoon zetten
* Naar een DHL-punt om je pakket af te geven
* QR laten scannen
* Afhaalpunt print een barcode en plakt die op het pakket
* Klaar.

Waarschijnlijk gaat PostNL ook die kant op. Dit scheelt veel tijd en transacties voor de pakketpunten. Ze hoeven met de nieuwe methode alleen nog maar een code te scannen, bonnetje printen en plakken en pakket voor verzending klaar te zetten. De financiën zijn al geregeld, en dus een stuk handiger.

[ Voor 3% gewijzigd door sypie op 07-05-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:10
Verbaasd mij eerder dat het nog kan. ( Iets daar laten printen )

Ben al tijden gewend om de barcode af te laten scannen van mijn telefoon. Daarna plakken zij de bezorg bon op het pakket.

In feite heb je dus alleen een smartphone nodig.

( Internet heb je sowieso nodig voor andere zaken zoals belasting. )

[ Voor 24% gewijzigd door corporalnl op 07-05-2021 17:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Je kunt via de PostNL app gewoon een QR code aanmaken inderdaad, deze wordt dan gescand, en er komt een kant en klaar label uit hun printer gerold.

Anno 2021 ga je niemand wakker schudden, door verontwaardiging te veinzen omdat je dingen "moet" aanschaffen die iedereen heeft staan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je mist nog een vierde (en zelfs vijfde + zesde),
Ophaal punt waar je alléén kan ophalen (sommige kleine AKO's)
Meegeven met de pakketbezorger indien voorzien van geprint (retour) label.
Oplaten halen door PostNL (nog niet overal beschikbaar).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:36
Je moet inderdaad zelf online een verzendlabel kopen en invullen.
Maar dat je ‘m zelf moet printen is niet waar. Dat kan ja, maar je kunt ook met je pakket en barcode uit de bevestigingsmail (op je telefoon) naar het pakketpost, dan scannen ze de barcode en printen daar het label voor je en plakken het op je pakket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:41
Ik vindt het juist super handig. Niemand heeft tegenwoordig nog een printer maar juist wel een smartphone.

Ff naar postnl website, verzendlabel aanmaken/kopen en klaar. Niet zelf meer pielen met stiften en wit papier zoeken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
ff naar postnl website ... hoe dan?
kopen.... hoe dan?
Dus ik moet ook nog een bankrekening hebben zeker?

Ja ik weet dat het wat overdreven wordt zo.

Maar ik heb toch echt geen smartphone meer.
Mijn vorige is kapot gegaan en ik heb geen behoefte momenteel aan een nieuwe.

Misschien dat ik maar beter een topic kan openen over de vreemde situatie tegenwoordig van al die aannames.

Ik snap dat het voor sommigen handig is, maar het wordt dus blijkbaar een verplichting.

Trouwens voor de goede orde; weinig te maken met progressiviteit;
Als PostNL nu ook Bitcoin zou accepteren als betaalmiddel dan juich ik dat toe (mits het een keuze blijft); maar je moet vermoed ik dus ook een abonnement bij een bank hebben.

Super makkelijk allemaal hoor!
Tot er wat misgaat, en dan doe je niet meer mee.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:36
flubbr schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:59:
kopen.... hoe dan?

...
Als je zo in het leven staat... Misschien moet je je dan ook even bedenken wat het versturen van een pakketje voor spoor van jou achterlaat. Ik zou zelf op de fiets stappen en het persoonlijk afleveren als ik jou was!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16

Honesty

kattenneus!

Voordeel is ook dat de medewerker geen typefout kan maken waardoor het pakket bij de buren van het afleveradres aankomt. Ik doe het nog op jouw manier maar zodra het niet meer mogelijk is doe ik het gewoon online invoeren en betalen en dan in de winkel laten scannen. ben alleen wel bang dat de winkel dan minder marge heeft over het pakketje dan nu, dus ik vind eerder jammer voor de primera(die van die rellen in den bosch) waar ik normaal mijn pakketjes verstuur.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
Vloris schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:02:
[...]

Als je zo in het leven staat... Misschien moet je je dan ook even bedenken wat het versturen van een pakketje voor spoor van jou achterlaat. Ik zou zelf op de fiets stappen en het persoonlijk afleveren als ik jou was!
Nou, dat laat dus geen spoor achter als ik gewoon met een pakket naar het postkantoor kan.
Dat persoonlijk afleveren blijkt de realiteit wel te zijn inderdaad, maar doe ik dan wel met de auto hoor :)

Probeer je eens in te leven in een ander, die misschien niet een smartphone wil hebben.
Of mensen die om andere reden al die apparatuur niet hebben of willen hebben.

Niet dat ik zelf in die situatie zit, maar wat dacht je van wat minder bedeelde mensen die elk dubbeltje moeten omdraaien? En de club ouderen en digibeten onder ons?

Ik sta steeds fijner in het leven nu ik afscheid aan het nemen ben van alle pliepjes de hele dag door van whatsapp, telegram, twitter, teams, email en ben helemaal zen als ik zonder mobieltje de deur uit ga.

En over dat 'spoor achterlaten'. Volgens mij is dat juist iets waar menig Tweaker hier een gezonde mening over heeft vwb privacy. Juist de club die vaak er tegenaan bokst. Kijk eens naar de ophef hier over de cookiewall alleen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
Honesty schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:09:
Voordeel is ook dat de medewerker geen typefout kan maken waardoor het pakket bij de buren van het afleveradres aankomt. Ik doe het nog op jouw manier maar zodra het niet meer mogelijk is doe ik het gewoon online invoeren en betalen en dan in de winkel laten scannen. ben alleen wel bang dat de winkel dan minder marge heeft over het pakketje dan nu, dus ik vind eerder jammer voor de primera(die van die rellen in den bosch) waar ik normaal mijn pakketjes verstuur.
Zeer zeker mee eens!
Ik zeg ook niet dat ze de optie niet mogen bieden. Fijn dat het er is!
Wat mij zeer bevreemd, is dat het een verplichting wordt.

Iemand nog een linkje naar meer informatie hierover van PostNL zelf ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 472287

kopen.... hoe dan?

Misschien dat ik maar beter een topic kan openen over de vreemde situatie tegenwoordig van al die aannames.

Ik snap dat het voor sommigen handig is, maar het wordt dus blijkbaar een verplichting.

Als PostNL nu ook Bitcoin zou accepteren als betaalmiddel dan juich ik dat toe (mits het een keuze blijft); maar je moet vermoed ik dus ook een abonnement bij een bank hebben.

Dus je kan wel met Bitcoin betalen (lekkere transactiekosten!) maar geen QR code op je telefoon laten zien danwel een labeltje printen.

Ik zou jou als PostNL liever kwijt dan rijk zijn als klant. En daar zijn ze dan ook goed naar op weg, dan kan ik alleen maar toejuichen.

Lekker zelf langsbrengen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

flubbr schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:10:
[...]

Nou, dat laat dus geen spoor achter als ik gewoon met een pakket naar het postkantoor kan.
Dat persoonlijk afleveren blijkt de realiteit wel te zijn inderdaad, maar doe ik dan wel met de auto hoor :)

Probeer je eens in te leven in een ander, die misschien niet een smartphone wil hebben.
Of mensen die om andere reden al die apparatuur niet hebben of willen hebben.

Niet dat ik zelf in die situatie zit, maar wat dacht je van wat minder bedeelde mensen die elk dubbeltje moeten omdraaien? En de club ouderen en digibeten onder ons?

Ik sta steeds fijner in het leven nu ik afscheid aan het nemen ben van alle pliepjes de hele dag door van whatsapp, telegram, twitter, teams, email en ben helemaal zen als ik zonder mobieltje de deur uit ga.

En over dat 'spoor achterlaten'. Volgens mij is dat juist iets waar menig Tweaker hier een gezonde mening over heeft vwb privacy. Juist de club die vaak er tegenaan bokst. Kijk eens naar de ophef hier over de cookiewall alleen al.
Iedereen moet lekker zelf weten wat ze wel en niet gebruiken, net zoals het PostNL vrij staat om die mensen dan geen diensten meer aan te bieden.

Waarschijnlijk wegen de extra werkzaamheden om iedereen van dienst te kunnen zijn, niet op tegen de winst in tijd die ze boeken door 99% van de klanten prima te kunnen bedienen per smartphone of computer.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:12:
[...]

Dus je kan wel met Bitcoin betalen (lekkere transactiekosten!) maar geen QR code op je telefoon laten zien danwel een labeltje printen.

Ik zou jou als PostNL liever kwijt dan rijk zijn als klant. En daar zijn ze dan ook goed naar op weg, dan kan ik alleen maar toejuichen.

Lekker zelf langsbrengen. 8)7
Je mist het punt.

Weet trouwens niet wat je met (lekkere transactiekosten!)" bedoeld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:45

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

(jarig!)
kopen.... hoe dan?

Bijna iedereen heeft een pc, smartphone en bankrekening. Logisch dat PostNL dan een optie aanbiedt dat je het pakje zelf thuis kan voorbereiden en daarna afleveren bij een PostNL punt, waar ze de stikker netjes voor je printen via een code op je smartphone.
Bitcoin heeft amper iemand, en daarvan vind je blijkbaar dat PostNL dat moet accepteren. (aangezien je met bitcoin wil betalen ga ik er van uit dat je thuis dus ook internet hebt....)
Jouw insteek is wel een beetje raar.

En om je te helpen met het "hoe dan": https://www.postnl.nl/tar...ketten/Pakket/NL/351g-2kg

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
Microkid schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:18:
[...]

[...] Logisch dat PostNL dan een optie aanbiedt [...]
Zeker logisch!
Maar blijkbaar niet een optie, echter een verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
Kortom:

Het verhaal klopt
En tot nu toe vind iedereen dit blijkbaar heel normaal.

Dus wil ik in de toekomst een pakket versturen, dan moet ik toch weer een smartphone daarvoor aanschaffen terwijl ik zo''n ding helemaal niet wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

(jarig!)
flubbr schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:20:
[...]

Zeker logisch!
Maar blijkbaar niet een optie, echter een verplichting.
je kan het label thuis zelf printen, of bij het PostNL punt laten printen. Pick your choice :)

https://www.postnl.nl/ver...e-verstuur-ik-een-pakket/
Je kunt ervoor kiezen om je verzendlabel online aan te maken of via de PostNL-app. Je hoeft je pakket dan alleen nog even af te geven op een PostNL-punt. Of regel alles op een PostNL-punt. Geen printer? Dan printen wij het verzendlabel voor je.

[ Voor 40% gewijzigd door Microkid op 07-05-2021 18:23 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
Microkid schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:22:
[...]

je kan het label thuis zelf printen, of bij het PostNL punt laten printen. Pick your choice :)
Niet dus, daar gaat dit topic juist over.
De optie om het bij het PostNL punt te laten printen vervalt.

Ik moet een printer gaan aanschaffen, of een smartphone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

(jarig!)
flubbr schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:23:
[...]

Waar baseer je dat op? Het staat nergens op de PostNL site. Ik heb van de week nog een pakje verstuurd via de Jumbo, waar netjes zo'n label uit de printer kwam. Die printer gebruiken ze ook voor verzendbewijsjes, facturen enz, dus lijkt me sterk dat ze daar mee stoppen. Zou het niet kunnen dat jouw Readshop gewoon een onzinverhaaltje heeft verteld?
Is er een ander PostNL punt bij je in de buurt waar je het eens kan proberen?

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 07-05-2021 18:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 16:28

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Technisch gezien moet je helemaal niks. PostNL is een dienst verlener waarbij je de keuze hebt om er gebruik van te maken. De dienst verlener is niet direct verplicht om bepaalde methodes aan te houden. Voor een selecte, steeds kleiner wordende, club mensen.

Als ze verzinnen om geen kartonnen dozen meer te accepteren dan 'hebben we het er ook maar mee te doen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:38
flubbr schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:33:

* Computer
* Internetabonnement
* Printer
* Smartphone

Computer = Niet nodig indien je smartphone hebt.
Smartphone = Tja die heeft bijna iedereen wel.
Printer = Niet nodig indien je smartphone hebt.
Internetabonnement = Wat doe je op Tweakers je had toch geen internet? :+

Maar niemand verplicht je een pakket aan te bieden bij PostNL, je hebt ook Fedex, DHL, DPD.

Dat heet gewoon met de tijd meegaan, of ander voorbeeld moet de provider jouw zwart-wit CRT TV ook nog ondersteunen?

Je kan ook naar de bieb gaan en daar een label printen, lekker ouderwets terug in de tijd daar hebben ze ook wel een ouderen hulp service.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 07-05-2021 18:42 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
Microkid schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:26:
[...]

Die printer gebruiken ze ook voor verzendbewijsjes, facturen enz, dus lijkt me sterk dat ze daar mee stoppen. Zou het niet kunnen dat jouw Readshop gewoon een onzinverhaaltje heeft verteld?
Dat leek mij dus ook sterk, zo sterk dat ik daarom hier een topic gestart heb.
Maar anderen hierboven zijn juist van mening dat het wel klopt.

Hoewel daar ook geen eenduidigheid in zit.
Dat het kan snap en weet ik, fijn dat die optie en keuze er is.

Dat het een verplichting wordt, en dus niet meer mogelijk is om met pakket zonder barcode naar postkantoor te gaan , daar verbaas ik mij over en daarvan zoek ik bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
mr_evil08 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:40:
[...]

Computer = Niet nodig indien je smartphone hebt.
Smartphone = Tja die heeft bijna iedereen wel.
Printer = Niet nodig indien je smartphone hebt.
Internetabonnement = Wat doe je op Tweakers je had toch geen internet? :+

Maar niemand verplicht je een pakket aan te bieden bij PostNL, je hebt ook Fedex, DHL, DPD.

Dat heet gewoon met de tijd meegaan, of ander voorbeeld moet de provider jouw zwart-wit CRT TV ook nog ondersteunen?

Je kan ook naar de bieb gaan en daar een label printen, lekker ouderwets terug in de tijd daar hebben ze ook wel een ouderen hulp service.
Ook jij mist helaas het punt dat ik probeer te maken.

PostNL laat mij trouwens via Twitter weten helemaal niets hiervan af te weten.

Dus ik ben nog steeds zoekende naar iets van PostNL zelf waarin ze dit ook zo bevestigen.
Zoals een artikel ergens waarin ze over deze aankomende wijziging spreken.

Dat iedereen dit accepteert en als zoete koek slikt is me duidelijk.

Ik zocht bevestiging en mening van anderen.
Dat laatste is helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
Die printer gebruiken ze ook voor verzendbewijsjes, facturen enz, dus lijkt me sterk dat ze daar mee stoppen. Zou het niet kunnen dat jouw Readshop gewoon een onzinverhaaltje heeft verteld?
Het lijkt mij om bovenstaande reden vreemd als PostNL hiermee zou stoppen. Zelf ben ik ook nog geen pakketpunt tegengekomen die hiermee zou stoppen.

Bij het aanmaken van een label bij een pakketpunt hoeft er geen afzender / afzendadres vermeld te worden.
Dat is misschien een voordeel voor TS, maar tegelijkertijd waarschijnlijk ook een nadeel voor PostNL, en daarmee een eventuele reden om te stoppen om die mogelijkheid aan te bieden.

Verder voor TS: je hebt geen smartphone of printer nodig mocht PostNL stoppen met de mogelijkheid om nieuwe verzendingen aan te maken bij het afgiftepunt. Je kunt online een verzending aanmaken op je PC, als je de Track&Tracecode noteert kan je die op het afgiftepunt noemen en kunnen ze een label met barcode voor je uitprinten.
Dat is dan ook nog €0,50 goedkoper dan een verzending die door het afgiftepunt wordt aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
[...]
Die printer gebruiken ze ook voor verzendbewijsjes, facturen enz, dus lijkt me sterk dat ze daar mee stoppen.
Ho, ho! Jij krijgt nog verzendbewijsjes bij de Jumbo? De Jumbo bij ons houd inmiddels al maanden vol dat PostNL dat niet meer doet. En dus lever ik mijn pakketten nu bij de AH in, die weten naar niks van en geven gewoon een ouderwets bewijsje mee.

Inmiddels ben ik er wel achter dat PostNL het probeert af te schaffen, maar kennelijk moet bijna niemand daar wat van hebben: https://www.postnl.nl/campagnes/digitaal-verzendbewijs/

Zou me niets verbazen als dat met het printen van labels hetzelfde afloopt. Een enkele winkel die het straks afdwingt omdat het ze tijd scheelt, en anderen die gewoon blijven printen ivm klantvriendelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

(jarig!)
NielsFL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:01:
[...]

Ho, ho! Jij krijgt nog verzendbewijsjes bij de Jumbo? De Jumbo bij ons houd inmiddels al maanden vol dat PostNL dat niet meer doet. En dus lever ik mijn pakketten nu bij de AH in, die weten naar niks van en geven gewoon een ouderwets bewijsje mee.
Ja hoor, ik krijg ze nog steeds mee. Er ligt een hele stapel verzendbewijsjes hier in de keuken :)
Maar als het pakje digitaal aangemeld is, krijg je het bewijsje in je mailbox.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]
Waar is de optie om een stukje papier op je scherm te houden en de zwarte vlakken over te trekken? Als je dat een beetje netjes doet valt dat ook prima te scannen. Kom op, niet zo vastdenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

flubbr schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:57:
[...]

Ook jij mist helaas het punt dat ik probeer te maken.

PostNL laat mij trouwens via Twitter weten helemaal niets hiervan af te weten.

Dus ik ben nog steeds zoekende naar iets van PostNL zelf waarin ze dit ook zo bevestigen.
Zoals een artikel ergens waarin ze over deze aankomende wijziging spreken.

Dat iedereen dit accepteert en als zoete koek slikt is me duidelijk.

Ik zocht bevestiging en mening van anderen.
Dat laatste is helder.
Denk dat je verkeerd wordt voorgelicht bij Readshop.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
[...]

Ik denk dat je wat door elkaar haalt.

Ik vermoed dat ze afstappen van het ter plekke invullen van de adresgegevens en dan printen. Kost misschien teveel tijd.

Het etiket printen blijven ze doen; het moet alleen al ingevuld zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
NielsFL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:01:
[...]

Inmiddels ben ik er wel achter dat PostNL het probeert af te schaffen, maar kennelijk moet bijna niemand daar wat van hebben: https://www.postnl.nl/campagnes/digitaal-verzendbewijs/

Zou me niets verbazen als dat met het printen van labels hetzelfde afloopt. Een enkele winkel die het straks afdwingt omdat het ze tijd scheelt, en anderen die gewoon blijven printen ivm klantvriendelijkheid.
Dank, op de website waar je naar linkt wordt het woord "kan" gebruikt, dus lijkt vooralsnog niet op een verplichting.
Microkid schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:15:
[...]

Ja hoor, ik krijg ze nog steeds mee. Er ligt een hele stapel verzendbewijsjes hier in de keuken :)
Maar als het pakje digitaal aangemeld is, krijg je het bewijsje in je mailbox.
Dat is waar mij het dus ook over gaat.
Vervang in mijn geval het woord "Jumbo" voor "Readshop"

"Als" het digitaal aangemeld is.
Mooi als de optie er is. Zal ik ook vast gaan gebruiken.

Volgens mij is hier wel wat meer verwarring, tussen mensen die zeggen dat het kan (dus optie) en mensen die zeggen dat het moet (geen alternatief meer straks)
jeroenkb schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:26:
[...]

Ik denk dat je wat door elkaar haalt.

Ik vermoed dat ze afstappen van het ter plekke invullen van de adresgegevens en dan printen. Kost misschien teveel tijd.

Het etiket printen blijven ze doen; het moet alleen al ingevuld zijn
Dus als ik dadelijk met PostNL wat wil laten versturen, dan moet ik zelf vooraf ergens wat invullen en een smartphone kopen zodat ik daarop de barcode kan tonen bij het afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Deze video van Postnl beschrijft alle opties:
https://www.youtube.com/watch?v=eRgSgY9NBf4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 21:01
Bestel een pakketlabel online
Maak een screenshot
Rijd onderweg even langs een kruidvat
Print de screenshot op het fotoapparaat
Laat de barcode van de foto scannen bij het pakketpunt.

Als je echt wilt is er wel een oplossing. ;)

Als je wilt fietsen, maar geen fiets hebt zul je er een moeten kopen/lenen.

Hetzelfde geldt voor printen.

[ Voor 19% gewijzigd door MaD_co op 08-05-2021 21:54 ]

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:44
@flubbr het helpt als je alle reacties leest ;)

Je kan nog steeds een pakket versturen bij PostNL zonder zelf een label uit te printen. Dan moet je alleen naar een Pakketpunt, het kan niet meer op een Afhaalpunt+. Had je ook zo verontwaardigd gereageerd als ze je locatie hadden gesloten en je naar een Pakketpunt hadden gestuurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:36
Mijn Oma kan nu geen pakketten meer versturen naar familie in de US
en is nu minder zelfstandig, waar ze heel boos over is :X

Ze heeft geen PC, printer of een Smartphone...
Klantenservice van PostNL raad aan iemand te vinden die een PC heeft en het daar te regelen,
dus raden ze aan om bij een vreemde je online gegevens in te vullen, en op een vreemde computer te internet bankieren !!??, gekker moet het niet worden.

Wat ik ook vervelend vind, is dat PostNL in hun promotie filmpje dreigt, dat als het niet goed ingevuld is, je pakket dreigt te worden vernietigd |:(

Nu heb ik zelf dit eens helemaal doorlopen, en een klein pakketje op de post gedaan, en het eerste wat dan al fout gaat dat het gewicht van het pakket, veel te zwaar wordt aangegeven, kleine komma fout.

Ik heb begrepen dat dit nieuwe US regels zijn, en om de EU privacy regels te omzeilen, dat de EU niet de privé info van de klant naar de US doorstuurt, doet de klant nu "vrijwillig" zelf |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

absrnd schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:45:
Mijn Oma kan nu geen pakketten meer versturen naar familie in de US
en is nu minder zelfstandig, waar ze heel boos over is :X

Ze heeft geen PC, printer of een Smartphone...
Klantenservice van PostNL raad aan iemand te vinden die een PC heeft en het daar te regelen,
dus raden ze aan om bij een vreemde je online gegevens in te vullen, en op een vreemde computer te internet bankieren !!??, gekker moet het niet worden.

Wat ik ook vervelend vind, is dat PostNL in hun promotie filmpje dreigt, dat als het niet goed ingevuld is, je pakket dreigt te worden vernietigd |:(

Nu heb ik zelf dit eens helemaal doorlopen, en een klein pakketje op de post gedaan, en het eerste wat dan al fout gaat dat het gewicht van het pakket, veel te zwaar wordt aangegeven, kleine komma fout.

Ik heb begrepen dat dit nieuwe US regels zijn, en om de EU privacy regels te omzeilen, dat de EU niet de privé info van de klant naar de US doorstuurt, doet de klant nu "vrijwillig" zelf |:(
Wat een totale BS.

Voor dat ene pakje naar US per millioen pakjes die ze binnen NL verzenden gaan ze zo'n systeem opzetten? :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
hostname schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:15:
@flubbr het helpt als je alle reacties leest ;)

Je kan nog steeds een pakket versturen bij PostNL zonder zelf een label uit te printen. Dan moet je alleen naar een Pakketpunt, het kan niet meer op een Afhaalpunt+. Had je ook zo verontwaardigd gereageerd als ze je locatie hadden gesloten en je naar een Pakketpunt hadden gestuurd?
Ik heb alle reacties gelezen, dit betreft een Pakketpunt.

Verder zijn de meeste reacties ambigieus en mist een bronvermelding.
Zelf vermoed ik ook dat dit Pakketpunt het niet bij het rechte eind heeft, en er inderdaad niets zal veranderen t.a.v. de verzendprocedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
absrnd schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:45:
.
Dit dus.

Maar dit geldt ook voor gegevens op je eigen computer invullen.
Want daar is PostNL ook niet mee te vertrouwen.
Elke dag zijn er weer nieuwe datadumps die ik met verbazing inzie.

We laten overal maar onnodig persoonsgegevens achter en worden onnodig zeer afhankelijk van allerhande.

Plus inderdaad de zeer grote groep ouderen, digitbeten et cetera die eronder te leiden hebben.

Waar ik nog niet onder val, maar het is bij mij wel een principe kwestie en sinds ik "offline" aan het gaan ben voel ik mij heel veel beter. Wel eens iemand verbaasd om het feit dat ik geen telefoon meer op zak heb of whatsapp heb, maar het geeft wel een veel vrijer gevoel. Wil ik iets, dan kies ik ervoor om het op zoeken en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:39
flubbr schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Dit dus.

Maar dit geldt ook voor gegevens op je eigen computer invullen.
Want daar is PostNL ook niet mee te vertrouwen.
Elke dag zijn er weer nieuwe datadumps die ik met verbazing inzie.

We laten overal maar onnodig persoonsgegevens achter en worden onnodig zeer afhankelijk van allerhande.

Plus inderdaad de zeer grote groep ouderen, digitbeten et cetera die eronder te leiden hebben.

Waar ik nog niet onder val, maar het is bij mij wel een principe kwestie en sinds ik "offline" aan het gaan ben voel ik mij heel veel beter. Wel eens iemand verbaasd om het feit dat ik geen telefoon meer op zak heb of whatsapp heb, maar het geeft wel een veel vrijer gevoel. Wil ik iets, dan kies ik ervoor om het op zoeken en niet andersom.
Zover ik weet kan je op genoeg plekken nog steeds gewoon zelf het adres op schrijven. en dan bij het pakketpost betalen. vast niet bij allemaal. maar genoeg die het nog gewoon doen. alleen zal je er voor moeten betalen. Want jij kiest er bewust voor om een duurdere optie te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

loki504 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:12:
[...]

Zover ik weet kan je op genoeg plekken nog steeds gewoon zelf het adres op schrijven. en dan bij het pakketpost betalen. vast niet bij allemaal. maar genoeg die het nog gewoon doen. alleen zal je er voor moeten betalen. Want jij kiest er bewust voor om een duurdere optie te kiezen.
En voor ouderen hebben zo bij oa Primera en Jumbo wel extra tijd.(dochter werkt bij Jumbo naast school)

Maar als PostNL er zelf niets van weet, lijkt het foutieve info die TS heeft gekregen van Readshop-medewerker.

Het mooie is dat er ook nog DHL,DPD,GLS etc is, ipv PostNL (waar je ook voor 50-75ct extra een verzendlabel/zegel kunt kopen tov zelf online)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:19
flubbr schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:02:
[...]

Ik heb alle reacties gelezen, dit betreft een Pakketpunt.

Verder zijn de meeste reacties ambigieus en mist een bronvermelding.
Zelf vermoed ik ook dat dit Pakketpunt het niet bij het rechte eind heeft, en er inderdaad niets zal veranderen t.a.v. de verzendprocedure.
Hier zag ik het toevallig ook staan van de week.

Volgens mij is hetgeen dat bij (een aantal afgiftepunten?) verandert, dat je er geen betaling meer (aan/voor PostNL) kan doen.
Want labels printen blijven ze kunnen doen vanaf een QR code en ook voor pakketten naar gratis antwoordnummers waarbij je het antwoordnummer adres gewoon met de hand op de doos geschreven hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:07
Een Tweaker die moeite heeft om met de tijd mee t e gaan. Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Gadgeteer schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:07:
Een Tweaker die moeite heeft om met de tijd mee t e gaan. Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou meemaken.
Nou ik weet er nog wel een paar te vinden. Opmerkelijke vind ik dat dergelijke Tweakers vaak juist op andere manieren heel onzorgvuldig omgaan met hun privacy. Ik doe daarbij geen uitspraak over TS, laat dat voorop staan.

Wel denk ik dat TS echt pech heeft bij PostNL en een andere dienstverlener moet zoeken. Die zijn er genoeg. PostNL is sowieso wat mij betreft een van de slechtere postbedrijven, maar dat is alleen uit eigen ervaring. Anderen zijn wellicht iets duurder.

Nu ben ik wel zeer benieuwd hoe TS 'PostNL wakker gaat schudden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Los van dat ik vind dat TS een beetje overdrijft, heb ik een tijdje geleden een situatie gehad waarbij het scannen van de barcode op mijn telefoon niet genoeg bleek. Dit was een vooraf aangevraagd retourslabel en die moest echt geprint op de doos zitten. Gelukkig waren ze bij dit punt meewerkend en mocht ik het label ter plekke naar ze mailen en printen ze het voor me uit - topservice. Maar helaas klopt het dus wel, dat een label op je smartphone niet altijd genoeg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 16:39

MsG

Forumzwerver

Skating_vince schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:50:
Los van dat ik vind dat TS een beetje overdrijft, heb ik een tijdje geleden een situatie gehad waarbij het scannen van de barcode op mijn telefoon niet genoeg bleek. Dit was een vooraf aangevraagd retourslabel en die moest echt geprint op de doos zitten. Gelukkig waren ze bij dit punt meewerkend en mocht ik het label ter plekke naar ze mailen en printen ze het voor me uit - topservice. Maar helaas klopt het dus wel, dat een label op je smartphone niet altijd genoeg is!
Bij retourlabels werkt het systeem inderdaad niet, in elk geval bij Bol.com moet je het echt uitprinten, wat ook in de instructies staat.

Maar het vooraanmelden werkt gelukkig wel overal, en ook concurrent DHL heeft dat inmiddels overgenomen. Bij PostNL scheelt het ook nog eens behoorlijk in de prijs.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Laatst online: 16:31
flubbr schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:22:
Kortom:

Het verhaal klopt
En tot nu toe vind iedereen dit blijkbaar heel normaal.

Dus wil ik in de toekomst een pakket versturen, dan moet ik toch weer een smartphone daarvoor aanschaffen terwijl ik zo''n ding helemaal niet wil hebben.
dan zet je het adres op het pakketje en KOOP je een label bij het verzendpunt die je op je pakketje plak want dat kan ook gewoon nog.

Geen bankrekening ? woon je ergens illegaal waar je geen gemeente belasting betaal/ tv/gas/Electra heb ?
ga er nu geen dingen bijhalen die al tientallen jaren gemeengoed zijn. ja er veranderen dingen maar als we alles zo houden als vroeger hadden we nu nog in de middeleeuwen geleefd. soms denk ik echt dat mensen beter ergens in de middle of nowhere moeten gaan wonen als ze niet willen veranderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:21
Ik weet niet wat het is de laatste paar weken maar het is een beetje 'Moeilijk doen om het moeilijk doen'-tijd geworden hier op T.net. Dit is nou al het zoveelste draadje dat ik tegenkom waarin mensen zulke vreemde situaties voor zichzelf creëren en dan proberen medestanders te vinden.

De oplossing is natuurlijk simpel, stuur gewoon geen pakketten meer via PostNL als hun werkwijze je niet aanstaat?

Ik vind het fijn, maar ik hoor ook bij de 'happy few' die beschikt over een woning, bankrekeningnummer, computer, printer, internetaansluiting en smartphone...

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Een aantal zaken zien we toch als levensbehoeftes.
Waar dat vroeger ging om voedsel, water en een dak boven je hoofd, zijn daar electriciteit en internet ook bij gekomen.

Een dienstverlener mag er wel vanuit gaan dat er dergelijke faciliteiten aanwezig zijn en dat je dat ook zelf kunt bedienen OF hulp aanwezig is die het met je kunt doen in het "oma geval" bijvoorbeeld.

Zeker met pakketbezorging heeft PostNL geen monopolie dus mogen ze de diensten aanbieden zoals ze zelf willen. Je hebt de vrijheid om geen pakket te bezorgen, of een andere pakketbezorger te kiezen.

Je kunt nog steeds bij pakketpunten een adres op een doos schrijven en die laten versturen, dus ik weet niet waar het hier mis gaat. Alleen eens met de posts hierboven. De TS is aan het zoeken naar een scenario waarin het niet kan zodat hij PostNL de schuld kan geven.

Er gaat misschien wel wat mis en dat is vervelend, maar bedrijven mogen wel uitgaan dat iemand op enige wijze toegang heeft tot internet en beschikt over een bankrekening bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
RenaldoN schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:31:
[...]

dan zet je het adres op het pakketje en KOOP je een label bij het verzendpunt die je op je pakketje plak want dat kan ook gewoon nog.

Geen bankrekening ? woon je ergens illegaal waar je geen gemeente belasting betaal/ tv/gas/Electra heb ?
ga er nu geen dingen bijhalen die al tientallen jaren gemeengoed zijn.
Wat heeft " gemeente belasting betaal/ tv/gas/Electra " met het verzenden van een pakket te maken?

Jij bent diegene die dingen erbij haalt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Laatst online: 16:31
flubbr schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:42:
[...]

Wat heeft " gemeente belasting betaal/ tv/gas/Electra " met het verzenden van een pakket te maken?

Jij bent diegene die dingen erbij haalt hoor.
Uhmmm nee,
kopen.... hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
Anoniem: 316512 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:28:
[...]

Nou ik weet er nog wel een paar te vinden. Opmerkelijke vind ik dat dergelijke Tweakers vaak juist op andere manieren heel onzorgvuldig omgaan met hun privacy. Ik doe daarbij geen uitspraak over TS, laat dat voorop staan.
Is ook juist andersom hoor, ik loop weer voorop.

En neem ook privacy steeds serieuzer, daarom overal net accounts aan het verwijderen, zo min mogelijk koppelen aan persoonsgegevens, smartphone de deur uit etc.

Ik roep al lang dat mensen te onzorgvuldig zijn maar deed het zelf niet beter.
Sinds ik alle pliepjes heb verwijderd die de hele dag om aandacht schreeuwen ben ik er iig mentaal heel er op vooruitgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubbr
Uhmmm jawel, en je doet het nu alweer.
Maar blijkbaar heb je dat besef zelf niet ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

flubbr schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:51:
[...]

Uhmmm jawel, en je doet het nu alweer.
Maar blijkbaar heb je dat besef zelf niet ;)
Je leest niet goed en hij geeft het ook vetgedrukt nog een keer aan. Het doen alsof je niet beschikt over een bankrekening als "use case."

Maar je dwaalt af.

Probeer dus eens iets anders als "de Readshop" en schrijf het adres op de doos en geef het pakket af en laat ons weten wat er gebeurt. :)
Pagina: 1